Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Memorandum Asociace leasingových společností ČR k ochraně spotřebitele při poskytování leasingových služeb

aktualizováno 

Asociace leasingových společností ČR chápe a plně respektuje vývoj v legislativě EU jakož i v  národní legislativě, který sleduje poskytnutí zvláštní či zesílené ochrany spotřebitelům, tedy zákazníkům, kteří poptávají či přijímají služby, resp. zboží, jako nepodnikající fyzické osoby. Asociace leasingových společností ČR se proto rozhodla, pokud jde o vztahy se spotřebiteli, dále rozvinout některé obecné principy platného Etického kodexu členů Asociace leasingových společností ČR a přijmout toto

memorandum:

Společnosti sdružené v Asociaci leasingových společností ČR (dále jen „společnosti“) zachovávají při nabízení, uzavírání a správě leasingových obchodů s nepodnikajícími fyzickými osobami (spotřebiteli) dále uvedené zásady:

I.

Společnosti poskytují spotřebiteli srozumitelnou, úplnou a přesnou informaci o pořizovací ceně předmětu leasingu.

 

II.

Společnosti uvádí jak v nabídce tak v samotné příslušné leasingové smlouvě přesné údaje o výši leasingových splátek a jiných plateb včetně všech poplatků, které jsou s uzavřením a standardním průběhem smlouvy spojeny, tak, aby spotřebitel byl schopen sám bez obtíží stanovit celkovou cenu příslušné leasingové služby.

 

III.

Společnosti po uzavření leasingové smlouvy mění výši leasingových splátek uvedenou v příslušné leasingové smlouvě bez souhlasu spotřebitele pouze tehdy, je-li možnost změny výše splátek ve smlouvě sjednána a jsou-li dodrženy podmínky, které smlouva pro takovou změnu stanoví. Splnění podmínek pro změnu výše splátek nesmí být závislé pouze na vůli leasingové společnosti. Obdobný princip platí pro případnou změnu lhůt splatnosti leasingových plateb.

 

IV.

Společnosti informují spotřebitele o zpoplatnění případných doplňkových (nadstandardních) služeb. V takovém případě postačuje odkaz na příslušný – spotřebiteli přístupný – ceník.

 

V.

Společnosti umožňují spotřebiteli předčasné splacení leasingu. V takovém případě přiměřeným způsobem zohlední dřívější splacení leasingu v té části leasingové splátky, která zahrnuje úrokové náklady.

 

VI.

Společnosti přesně informují spotřebitele o způsobu a podmínkách pojištění předmětu leasingu, pokud příslušné pojištění nesjednává přímo spotřebitel.

 

VII.

Společnosti poskytují spotřebiteli přiměřenou nutnou součinnost k tomu, aby spotřebitel mohl uplatňovat nároky z vad předmětu leasingu u prodejce (dodavatele) předmětu leasingu. Společnosti se v souvislosti s reklamačním řízením zdrží jednání, které by bylo v rozporu se zájmy spotřebitele.

  

VIII.

Společnosti bezdůvodně neodmítnou žádost spotřebitele o předčasné ukončení leasingové smlouvy nebo o převod práv a povinností leasingového nájemce na jiný subjekt, pokud je spotřebitel připraven uhradit případné náklady či poplatky s tím spojené a pokud subjekt, na kterého má být leasingová smlouva převedena, vyhoví bonitním požadavkům příslušné společnosti.

 

IX.

V případě předčasného či mimořádného ukončení leasingové smlouvy společnosti provádí spravedlivé finanční vypořádání s klientem, ve kterém zohlední na jedné straně veškeré náklady, které jí v souvislosti se smlouvou vznikly (pořízení předmětu leasingu, úrokové náklady, náklady na poskytnuté služby, náklady spojené s ukončením smlouvy, atd.) a na straně druhé zejména veškerá plnění přijatá od klienta nebo od třetích osob v souvislosti se smlouvou a jejím ukončením. Při vypořádání jsou společnosti oprávněny požadovat případné vícenáklady či sankce, pokud k ukončení leasingové smlouvy došlo v důsledku porušení právní povinnosti ze strany spotřebitele.

 

X.

Společnosti pravdivě informují spotřebitele o výtěžku z prodeje předmětu leasingu po mimořádném či předčasném ukončení leasingové smlouvy stejně jako o nákladech spojených s tímto prodejem, ledaže k ukončení smlouvy došlo v důsledku porušení právní povinnosti ze strany spotřebitele.

 

XI.

Společnosti informují spotřebitele o všech výše uvedených údajích a právech spotřebitele vhodným a pro spotřebitele srozumitelným způsobem.

 

XII.

Společnosti podle své úvahy a možností v přiměřeném rozsahu aplikují výše uvedené zásady i na vztahy s těmi subjekty, které nejsou spotřebiteli.

 

Toto memorandum se schválením členskou schůzí stává nedílnou součástí Etického kodexu Asociace leasingových společností ČR. 

 

V Praze dne 28.1. 2002

 

Zdroj: Asociace leasingových společností ČR

 

 



Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Nejčastější chyby, které vás o dovolené připraví o peníze

Na letní dovolenou už letos vyrazila řada Čechů. Některým se však zbytečně prodražila o stovky i tisíce korun, protože udělali školácké chyby, za které se...  celý článek

Ilustrační snímek
Exekuce sužují už i střední třídu, je to problém, varují odborníci

Do exekucí se dostávají už i lidé ze střední třídy, kteří si nikdy nemysleli, že se jim něco takového může stát. Ve videorozhovoru na to upozorňují odborníci.  celý článek

Ilustrační snímek
Moderní doba přináší past „zlatých pout“. Zbavit se jich není snadné

Pracujete na místě, které je finančně velmi výhodné, vaše práce vás však již příliš nebaví nebo vám dokonce začíná vadit, ale přesto nechcete místo opustit?...  celý článek

Dumrealit.cz/Development
Obchodník - realitní specialista

Dumrealit.cz/Development
Zlínský kraj
nabízený plat: 35 000 - 100 000 Kč

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.