Dovolená (c) profimedia.cz/corbis

Dovolená (c) profimedia.cz/corbis | foto: Profimedia.cz

Mohu reklamovat zájezd last minute?

Byl jsem v srpnu na zájezdu last minute a vrátil jsem se velmi nespokojený. Ubytování rozhodně neodpovídalo tříhvězdičkovému hotelu, omšelost zařízení bych pochopil, hygienické zázemí však bylo velmi neuspokojivé (studená voda ve sprše, sprchy na chodbě, zoufalá hygiena, plíseň na zdi). Reklamace na místě nic nevyřešila. Mohu zájezd reklamovat, i když byl last minute? Poradíte mi, jak mám postupovat? Jaký výsledek mohu očekávat? K. H., Písek

Pokud jde o reklamační řízení, platí pro zájezdy last minute naprosto stejný postup jako u všech ostatních zájezdů. Zákazník má právo uplatnit reklamaci neposkytnutých nebo vadně poskytnutých služeb. Pod tímto obratem rozumějme situaci, kdy poskytnuté služby byly rozdílné od podmínek dohodnutých v cestovní smlouvě.

Musí tak učinit způsobem, který je ve smluvních podmínkách uveden. Zpravidla to bývá povinnost ohlásit nedostatky ihned na místě, nejlépe delegátovi, který zastupuje cestovní kancelář. Pokud nebyly nedostatky odstraněny, je třeba sepsat na místě reklamační protokol a ten po návratu přiložit k reklamaci.

Reklamaci lze uplatnit nejpozději do tří měsíců od ukončení zájezdu, jinak právo na ni podle zákona 159/1999 Sb. zaniká. Cestovní kancelář na reklamaci odpoví do jednoho měsíce, v případech vyžadujících komplikované šetření reklamované skutečnosti v zahraničí si eventuálně reklamační řízení vyžádá i delší lhůtu.

Když je reklamace oprávněná, má klient právo na odškodnění v hodnotě rozdílu ceny smluvně dohodnutého a skutečně poskytnutého plnění.

Na otázky čtenářů odpovídal Michal Šeba, předseda Asociace cestovních kanceláří

reklama


KB Penzijní Fond
Uzavřete si ZDE smlouvu o penzijním připojištění
s nejefektivněji hospodařícím penzijním fondem na trhu.
.... více na www.pfkb.cz