Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nákup na internetu se změnil v detektivku, zásilku se vyplatí sledovat

aktualizováno 
Objednali jste si zboží na internetu a potvrdili termín dopravy. Ve stanovený den čekáte a zásilka nikde. Jejím vypátráním strávíte desítky minut na placených infolinkách a zbytečně vyčerpáte dovolenou. Přitom by pomohlo málo: dopředu se zajímat o dopravce zboží a podmínky jeho dopravy.
Pokud není zřejmé, kdo vám zásilku dopraví, zeptejte se na infolince e-shopu. Ilustrační foto.

Pokud není zřejmé, kdo vám zásilku dopraví, zeptejte se na infolince e-shopu. Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Především úspora několika tisíc korun hrála roli v tom, že jsme se rozhodli koupit kávovar a televizi v e-shopu společnosti Electroworld. Registrace i objednávka proběhly bez problémů. Na závěr jsem zvolila termín dopravy zboží zaškrtnutím jednoho z nabízených dní. Bohužel časový interval zahrnoval celý den od osmi ráno do šesti večer. Objednávku mi společnost zaslala také e-mailem.

V den dodání zboží si manžel vzal dovolenou. Kurýr přijel zhruba ve dvě hodiny odpoledne a přivezl pouze kávovar. O objednané televizi, kterou měl přivézt společně s ním, nic nevěděl. Netušil ani, kdo a kdy ji přiveze.

Podle Anny Rumianové ze společnosti Electroworld firma spolupracuje se třemi dopravci, jedním z nich je i DPD CZ, která vezla naši zásilku. Na webových stránkách dopravce si můžete ověřit pohyb zásilky. Ovšem k tomu potřebujete znát její číslo, které mu DPD přiřadí. Operátor zákaznické linky Electroworldu mi číslo zásilky u DPD zjistil.

Doporučení k bezproblémové dopravě objednaného zboží přes internet

1. Při výběru e-shopu se neomezujte jen na samotné zboží, ale posuzujte obchod i podle nabízených možností dopravy.

2. Vhodným pomocníkem mohou být srovnávače cen. Některé z nich rovnou při úvodním srovnání dostupných e-shopů podávají základní informace o možnostech dopravy a jejich cenách (např. heureka.cz).

3. Pokud není zřejmé, kdo skutečně přepravu zásilky zajišťuje, nebojte se e-shopu zeptat přímo na jeho infolince nebo e-mailu.

4. Snažte se získat informaci nejen o samotném dopravci, ale i o průběhu přepravy a informačním servisu, který k přepravě poskytne e-shop a dopravce.

5. Pokud se nechcete spolehnout jen na informace o průběhu přepravy od e-shopu, požadujte po něm sdělení jména dopravce a svého čísla zásilky. To je klíčem k úspěšné komunikaci přímo s dopravcem.

6. Zajímejte se i o doplňkové služby, které může poskytovat dopravce, ale e-shop je nenabízí.

7. Věnujte pozornost možnostem způsobu úhrady za zboží (u některých dopravců můžete platit dobírku platební kartou přímo řidiči), ale také ostatní související administrativě - kdo vystaví daňový doklad, kde ho najdete apod.

Zdroj: DPD CZ

Začíná další kolo

Pohřešovaná televize podle informací z internetu zůstala ve skladu. Kdy mi ji doručí, se bohužel nedozvím. Nezbývá nic jiného než kontaktovat placenou zákaznickou linku DPD, kde se po zhruba 15minutovém čekání dozvím, že mi bude zbytek mé objednávky doručen následující pracovní den, opět mezi osmou hodinou ráno až šestou hodinou večer.

Doporučí mi sledovat pohyb zásilky na webových stránkách a jakmile bude u ní poznámka "rozvoz", mám si opět zavolat a budu přepojena na řidiče, který mi upřesní čas dodání.

Víc pro mne bohužel udělat nemohou, Electroworld si totiž u DPD neobjednal službu DPD Private, díky které dopravce pomocí telefonátu, SMS či e-mailu aktivně komunikuje se zákazníkem pravděpodobný čas doručení. Proto jsem ani nebyla informována, že mi část objednávky nedoručí.

"Do konce roku si zákazníci mohou pohyb zásilky ověřit na webu DPD CZ. Od 1. ledna 2011 budeme již pro ně mít zřízenu službu DPD Private, ze které se den předem dozví, kdy jim bude zásilka doručena," slibuje Rumianová.

Pohřešovaná zásilka je na místě

Další den si manžel opět bere dovolenou a sledujeme pohyb zásilky na webu. Ve chvíli, kdy se u ní objeví poznámka "rozvoz", volám opět do DPD CZ. Bohužel i nyní čekám minimálně 15 minut, než se dozvím, že televizi nám doručí po obědě. Nyní je už vše v pořádku.

Ušetřené peníze za nákup zboží přes internet byly draze vykoupeny stresem a nervy, zbytečně čerpaným dnem dovolené i utracenými penězi za telefonování na placenou infolinku. Na druhou stranu musím ocenit vstřícnost a profesionalitu všech operátorů zákaznických linek, se kterými jsem mluvila a to jak Electroworldu, tak DPD CZ.

Zajímejte se i o dopravce zboží

Při výběru e-shopu, jehož prostřednictvím si vybrané zboží koupíte, se proto zajímejte i o dopravce, který vám ho přiveze. "Vhodným pomocníkem mohou být srovnávače cen. Některé z nich rovnou při úvodním srovnání dostupných e-shopů podávají základní informace o možnostech dopravy a jejich cenách," doplňuje Daniel Mareš ze společnosti DPD CZ.

Pokud se nechcete spolehnout jen na informace o průběhu přepravy od e-shopu, požadujte po něm jméno dopravce i číslo zásilky. U mnoha dopravců pak můžete svou zásilku sledovat na jejich webových stránkách.



Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Podívejte se, jak se změnily platební karty

Platební karty se staly nedílnou součástí našeho života. S příchodem těch bezkontaktních se Češi v jejich používání dokonce dostali na evropskou špičku....  celý článek

Ilustrační snímek
Proč platit za něco, co je absurdní. Boj s poplatky v Česku pokračuje

Na poplatcích vydělávají banky nemalé peníze, ty největší miliardy korun ročně. Již řadu let ale dávají Češi najevo, že některé poplatky jsou absurdní a je...  celý článek

Ilustrační snímek
Nový trend: Češi mění zaběhané postoje, kam ukládat peníze

Ukládat peníze na spořicí účet už české střadatele přestává pomalu ale jistě bavit. Úrokové sazby jsou příliš nízké a výnosy mizivé. Proto se Češi začínají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.