Své hodnoty nám poskytlo několik bank a tak můžete porovnat, jak se vyvíjely počty jejich klientů za jimi uvedená období.
V případě eBanky, která svou image staví právě na své dostupnosti přes internet, počty klientů zvyšovaly takto: do května 2005 to bylo celkem 113 tisíc klientů - majitelů Osobních nebo Firemních účtů. V roce 2004 evidovala eBanka 107 tisíc majitelů účtů, v roce 2003 92 tisíc, v roce 2002 75 tisíc, v roce 2001 52 tisíc, v roce 2000 31 tisíc.
O "vytíženosti" přímého bankovnictví si můžeme utvořit představu z následujících údajů (údaje se vztahují k pracovním dnům):
- nejvíce klienti vstupují na účet v době mezi 7.30 až 10.30 hodin (řádově tisíce transakcí)
- absolutní "maximum" představuje interval mezi 9.00 až 9.30 hodin (dtto)
- druhou "spičkou" je potom časové rozmezí kolem 15.30 hodin (dtto)
- na druhou stranu nejklidnější je doba mezi 3. až 5. hodinou ráno (řádově desítky transakcí)
Internetbanking Raiffeisenbank ke konci prvního čtvrtletí tohoto roku využívalo téměř 19 tisíc uživatelů z řad drobných klientů a přibližně 12 tisíc podnikatelů a firem (celkem tedy více než 31 tisíc). Část uživatelů, především z řad malých a středních firem, používá stále ještě předchůdce internetbankingu, tedy homebanking (asi 1500 klientů). Nárůsty byly následující: konec roku 2004 28 tisíc, konec roku 2003 20 tisíc, konec roku 2002 9 tisíc.
Další přehled počtu klientů poskytla Česká spořitelna. V jejím případě využívalo internetové bankovnictví Servis 24 ke konci dubna 2005 463 808 klientů. Ke konci roku 2004 to bylo 416055 osob, ke konci roku 2003 285363, v roce 2002 68826 a v roce 2001 9332.
V případě Komerční banky je více využívána telebankingová Expresní linka, než internetová aplikace mojebanka, avšak i zde hlásí KB počet klientů ke konci minulého roku 223 tisíc a v květnu roku letošního již 253 tisíce (z toho 153 tisíc je občanů a 100 tisíc firem).
Zvýšený zájem o internetové bankovnictví hlásí i menší banky. Živnobanka se svojí NetBankou měla ke konci března 2005 celkem 13657 uživatelů, přičemž v loňském roce vzrostl počet jejích uživatelů o 20 % a předloni o 35 %. Obdobně je na tom i Volksbank CZ, která svůj internetbankig spustila v loňském roce. Od začátku jeho spuštění se několik stovek klientů rozrostlo na několik tisíc.
Asi nejrozsáhlejší informace jsme získali od ČSOB, které i s grafem vytížení uvádíme níže. Banka poskytla informace jak o počtech klientů Internetbankingu 24, tak i o Max Bankingu Poštovní spořitelny. Ten byl spuštěn teprve v polovině minulého roku. V příloze naleznete i graf vytíženosti ČSOB Internetbankingu 24 během dne.
Electronic Banking in ČSOB | 31.12. 2001 | ||
Service | ČR | SR | Total |
ČSOB Internetbanking 24 | 112 | - | 112 |
Service | 31.12. 2002 | ||
ČR | SR | Total | |
ČSOB Internetbanking 24 | 51921 | 51921 | |
Service | 31.12. 2003 | ||
ČR | SR | Total | |
ČSOB Internetbanking 24 | 156985 | 25837 | 182822 |
Service | 31.12. 2004 | ||
ČR | SR | Total | |
Max Internetbanking PS | 10755 | - | 10755 |
ČSOB Internetbanking 24 | 238679 | 44273 | 282952 |
Service | 31.3. 2005 | ||
ČR | SR | Total | |
Max Internetbanking PS | 18580 | - | 18580 |
ČSOB Internetbanking 24 | 255009 | 49096 | 304105 |
Zdroj: ČSOB