Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Práce si vás najde sama: jak snadno vytvořit úspěšný profil na LinkedIn

aktualizováno 
Kdo by nechtěl, aby za ním místo dlouhého hledání přišla práce sama. Profil na LinkedIn vám při minimu námahy může rychle přinést nové místo. Ale aby byl úspěšný, nemělo by v něm chybět několik věcí.

Na trhu práce čím dál více platí, že kdo není na LinkedInu, jako by neexistoval. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Přestože je síť LinkedIn už i v České republice obrovským pomocníkem při hledání práce, drtivá většina uchazečů o nové zaměstnání ji nevyužívá buď vůbec, nebo jen nedostatečně. Přitom jsou výhody LinkedIn opravdu nezanedbatelné.

Hledáte práci?

Hledejte na správném místě. Na jobDNES.cz vybírejte z denně žhavých pracovních nabídek.

Nenechávejte nic náhodě. Buďte vidět. Vytvořte si profesionální CV zdarma.

Dnes to totiž funguje tak, že když firma či agentura potřebují obsadit volnou pozici, začnou manažeři či personalisté často hledat na LinkedIn ještě dříve, než vůbec zveřejní pracovní inzerát. Mít profil na LinkedIn tedy znamená, že máte permanentně „políčeno“ na novou práci a že si vás personalisté najdou sami.

Samotná existence profilu však nestačí. Je potřeba profil upravit do takové podoby, aby byl pro personalisty snadno k nalezení. A také aby vás co nejlépe reprezentoval, respektive přímo prodával.

Skoro jako životopis. Ale jen skoro

Je dobré si uvědomit, že na rozdíl od Facebooku, je LinkedIn sítí profesní. Profil zde má tedy mnohem blíže k profesnímu životopisu než facebookovému účtu.

  • Základem profilu by měla být solidní fotografie, nejlépe v pasovém formátu, a kontaktní údaje, což znamená e-mail, maximálně telefon, ale zcela jistě ne adresa včetně ulice, jak se s tím někdy setkáváme v zastarale pojatých životopisech.
  • Nezapomeňte na krátké shrnutí dosavadních pracovních zkušeností a zkuste zdůraznit své největší úspěchy či to, v jakých aktivitách jste vynikali a v čem se na vás mohli nadřízení spolehnout. Ten, kdo bude váš profil číst, by měl ihned vědět, jaké jsou vaše nejsilnější stránky a co můžete zaměstnavateli nabídnout.
  • Pro zvýšení účinku profilu připojte též poznámku o tom, kam byste chtěli v budoucnu profesně směřovat: jakou pozici byste rádi vykonávali, v jaké branži pracovali či jak si představujete optimální firmu, která by se stala vaším zaměstnavatelem.

Dostatek informací, angličtina a klíčová slova

Aby váš profil na LinkedInu dobře fungoval, je třeba dodržet několik základních pravidel:

  • Prvním z nich je kompletnost profilu. Platí, že čím lépe vyplněný profil máte, tím vyšší je šance, že se zobrazí hledajícímu personalistovi ve výsledcích vyhledávání.
  • Dalším prostředkem, kterým zvýšíte pravděpodobnost, že profil zafunguje a zaujme, je použití anglického jazyka. Ačkoliv síť funguje nyní i v češtině, angličtina šanci „být nalezen“ podstatně zvýší, jelikož mnohé mezinárodní firmy zadávají do vyhledávače na LinkedIn anglická klíčová slova. A to často i při hledání kandidátů na pozice, v nichž bude pracovním jazykem čeština. Pokud nejste opravdu zdatní angličtináři, rozhodně si nechte profil zkontrolovat.
  • V neposlední řadě je důležité dbát při vyplňování profilu na použití těch správných, tedy nejčastěji hledaných klíčových slov. Která to jsou, zjistíte například pomocí nástroje Google Adwords. Pokud s ním neumíte pracovat, řiďte se jednoduše intuicí a zdravým rozumem.

Koho pozvat do své sítě?

Také velikost okruhu takzvaných spojení, tedy lidí, kteří jsou s námi na LinkedInu propojeni, hraje velkou roli při vyhledatelnosti profilu. Jelikož jde o síť profesní, je vhodné spojit se bývalými i současnými kolegy, obchodními partnery a klienty a v neposlední řadě také s personalisty či headhuntery.

Osoby, se kterými jste blíže spolupracovali, můžete požádat o takzvané doporučení. Pozitivní doporučení totiž přispívá k vaší větší věrohodnosti a atraktivitě, a zároveň dodává profilu nový cenný obsah. Informačně bohatý profil je následně pro personalisty snáze k nalezení.

Inspirujte se u zkušenějších

Nenechte se od zřízení profilu odradit například tím, že se ve světě sociálních sítí nepohybujete se sebejistou bravurou nebo že neumíte pořádně anglicky. Je lepší mít profil nedokonalý než vůbec žádný. Na trhu práce totiž čím dál více platí, že kdo není na LinkedInu, jako by neexistoval.

Pokud chcete využít LinkedIn jako opravdu výkonného pracovního agenta, je dobré se vzdělávat, hledat si o něm potřebné informace na internetu, v knihách, odborných časopisech či ekonomicky zaměřených periodikách.

Určitě také stojí za to si přečíst knihu People as Merchandise českého autora Josefa Kadlece (psanou ovšem anglicky), která se stala hitem mezi personalisty a v níž můžete načerpat spoustu užitečných informací o tom, jak vlastně funguje vyhledávání kandidátů na LinkedIn. Praktickou pomoc s vytvořením profilu vám mohou poskytnout také specializovaní konzultanti.

Autor:


Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.