Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nebojte se podnikat, láká nový projekt mladé ženy

aktualizováno 
Ženy se často bojí neúspěchu a podnikání. Proti tomu chce bojovat nový projekt Život nápadům, který má inspirovat ženy k založení vlastní firmy. O rady se s nimi podělí i úspěšné podnikatelky.
Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | foto: Profimedia.cz

Před pár lety začaly plánovat společný podnik. Přemýšlely o všem možném, žádný z nápadů však nebyl ten pravý. Po pár měsících se naskytla příležitost odkoupit firmu provozující bar. Klára Koubková a Martina Šrajerová neváhaly a pustily se do práce.

"Samozřejmě, že nás okolí varovalo a odrazovalo, ale my jsme si prosadily svoje a troufám si říct, že jsme udělaly dobře," říká jedna z majitelek baru, který postupně našel svou klientelu a prosperuje.

Jen 26 procent podnikatelů jsou ženy

Právě úspěšné české podnikatelky představují nový projekt Život nápadům. Jeho hlavním cílem je podpořit ženy v podnikání. V současnosti má v Česku živnost dvě stě tisíc žen, což je pouze 26 procent z celkového počtu podnikatelů.

"Víme, že podnikání je cesta, která vyžaduje odvahu, odhodlání i podporu. Prostřednictvím tohoto nového projektu chceme vybudovat silnou komunitu a podpořit ženy v tom, aby udělaly ten nejdůležitější, první krok a nebály se podnikat," říká Lucie Salátová z GE Money Bank, společnosti, která za novým projektem stojí.

Reálné příběhy podnikatelek, které si otevřely vlastní módní salon či obchod s belgickými pralinkami, určitě poskytnou inspiraci a kuráž všem ženám, které stále ještě váhají. Alespoň v to autoři projektu doufají.

"Majitelka Maxima Reality Martina Slánská zakládala svou firmu s kapitálem 230 korun. Dnes zaměstnává 80 lidí a získala ocenění Podnikatelka roku 2009. Podobných příběhů, které ukazují odvahu a úspěch, lze mezi českými ženami najít bezpočet. Chceme jimi inspirovat dosud nerozhodnuté ženy k cestě za podnikatelským snem," dodává Lucie Salátová.

Webové stránky www.zivotnapadum.cz nabízejí praktické i odborné rady. Ženy na nich mohou sdílet své nápady i obavy, diskutovat se zkušenými podnikatelkami a ptát se na všechno, co je zajímá. Portál také nabízí důležité informace a dokumenty, užitečné odkazy, stejně jako aktuální zprávy o pořádaných akcích.

Ideální věk k podnikání: 26 let

"Cílovou skupinou projektu by měly být ženy ve věku 25 až 35 let. To je totiž období, kdy se dělají kariérní změny. Navíc ze statistik vyplývá, že ideálním věkem k zahájení podnikání je u žen 26 let," tvrdí Lucie Salátová.

"Pokud mají nápad, nesmí se bát jít do toho naplno. Strach z neúspěchu, nedostatek času na rodinu, nepochopení partnera, to jsou možné bariéry, které by neměly stát v cestě. Je dobré nechat okolí vyjádřit svůj názor, zvážit všechna pro a proti a pak se případně pustit do projektu s nadšením a odhodláním," říká podnikatelka Klára Koubková. A dodává, že velkou výhodou podnikání je, že je člověk svým pánem, má možnost se realizovat a jediným cenzorem svých nápadů je on sám.

"A pak je to také vědomí toho, že po vás jednou zůstane něco, na co budou vaše děti pyšné," uzavírá Klára Koubková.



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v novelizovaném zákoníku práce?

Slovo „práce“ zadávají lidé do vyhledávačů nejčastěji v září. Je to možná proto, že řada těch, kteří uvažují o změně zaměstnání, si nechává léto na rozkoukání...  celý článek

Ilustrační snímek
Trend: trh práce se mění, teď si lidé vybírají firmy. Co je láká?

Rekordně nízká nezaměstnanost v České republice má i odvrácenou tvář. Na trhu práce prakticky nejsou „volní“ lidé. Získat a především si pak talentované...  celý článek

Vladimír List
Průbojný profesor elektrifikoval Československo, metro chtěl již před válkou

Vladimír List byl univerzitním profesorem na České vysoké škole technické v Brně a inženýrem elektrotechniky, který se výraznou měrou zasloužil o elektrifikaci...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

V září se 60 miliard korun octne „na ulici“
V září se 60 miliard korun octne „na ulici“

České ministerstvo financí včera oznámilo, že v září neprodá žádné nové pokladniční poukázky a jen 16 miliard korun dlu... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.