Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nechte si vyrobit semináře na míru

  11:00aktualizováno  11:00
Jedním z nejžádanějších témat pro firemní vzdělávání je jednoznačně oblast péče o zákazníky.

Tlak konkurenčního prostředí nutí většinu firem poskytovat svým klientům nejen výhodné obchodní podmínky, cenová zvýhodnění, bonusy zdarma, ale hlavně neustále zlepšovat přístup k zákazníkům, ochotu, vstřícnost, přátelské vystupování, stoprocentní pozornost. A to jak při osobních kontaktech se zákazníkem nebo obchodním partnerem, tak třeba při vedení telefonického rozhovoru.
Pokud má být firemní vzdělávání skutečně efektivní, je vhodné, aby mu předcházela tzv. analýza tréninkových potřeb, při které je detailně zjišťováno, co přesně je třeba ve firmě vylepšit, na jakou oblast přesně se školitelé mají zaměřit. V některých případech jsou schopni tento krok provést majitelé či manažeři firem vlastními silami, ale běžně bývá součástí služeb poskytovaných vzdělávacími společnostmi.

Porovnání požadavků a skutečných výkonů

Při této analýze jde v podstatě o to, porovnat u jednotlivých pracovníků požadavky na výkon jejich práce (popis skutečnými výkony. Nejen

Na pracovním serveru jobs.cz naleznete odkazy na vzdělávací akce kurzů a školení.

těmi měřitelnými, např. v oblasti prodeje, ale zejména v oblasti přístupu, osobního nasazení, identifikace s firmou, komunikativnosti, pohotovosti, flexibility. Jedině tak lze vysledovat rezervy v pracovních dovednostech, opakující se chyby či nedostatky, ať už je to špatná organizace práce, neprofesionální přístup k zákazníkům, nedostatečná flexibilita a kreativita při řešení problémů či zvládání nestandardních situací nebo "jen" nedostatek komunikačních dovedností. Výhoda spolupráce s kvalitní vzdělávací společností spočívá zejména v komplexnosti poskytovaných služeb. Začíná to kompetentním výběrem pracovníků, testováním stávajících zaměstnanců a již zmíněnou analýzou tréninkových potřeb. Následuje zpracování plánu vzdělávání, uskutečnění vlastních seminářů a tréninků, zpětná vazba a celkové zhodnocení, které může být cennou studnicí informací pro management, a to nejen v oblasti vzdělávání, ale například i u některých systémových změn.

Jak se nejlépe vzdělávat

Vhodné je sestavit vzdělávací plán minimálně na jeden až dva roky, aby bylo možno do něj zakotvit navazující tréninky jednotlivých požadovaných profesionálních dovedností, efektivní zpětnou vazbu a osobní doporučení ke změně pro jednotlivé pracovníky, posilování a ověřování žádoucích změn přímo při práci. Takový plán sestavují obvykle vzdělávací společnosti ve spolupráci s firmou. Pochopitelně, že plán vzdělávání je možné a někdy i nezbytné upravovat již v průběhu, po uskutečnění několika prvních seminářů, podle toho, jak účastníci reagují, jak rychle se s možnými změnami ztotožňují či jak je jsou schopni uvádět do praxe. Proto jsou tréninkové semináře s praktickým výcvikem žádoucích dovedností mnohem účinnější než klasická školení či přednášky, kde účastníci pouze pasivně poslouchají přednášené informace. Tréninky "šité na míru" nabízejí například školení zabývající se komunikací, týmovou prací, řešením konfliktů, zvládáním stresu, asertivními a prodejními dovednostmi, telefonickou komunikací, vyjednávacími schopnostmi.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Nikdy dříve se nám nežilo lépe, vzkazují čeští milionáři

Nahlédnout do života bohatých Čechů, kteří mají na svých kontech miliony, není snadné. Už po několik let se o to snaží unikátní průzkumy bank. Přímým...  celý článek

Simone Giovannozzi
Netradiční zaměstnání: Se psy hledá lanýže a slušně vydělává

Říkají mu Simone Tartufi, tedy Simone Lanýž. To proto, že se živí prodejem aromatických hub. Dodává lanýže do špičkových italských, francouzských, německých...  celý článek

Vojtěch Lanna mladší
Syn pracovitého pantáty, který peníze z rodinných firem dával do umění

Vojtěch Lanna mladší byl synem takzvaného vltavského admirála. A byť byl jeho otec mimořádně schopný podnikatel, rozhodně nestál v jeho stínu. Rodinné firmy...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

V září se 60 miliard korun octne „na ulici“
V září se 60 miliard korun octne „na ulici“

České ministerstvo financí včera oznámilo, že v září neprodá žádné nové pokladniční poukázky a jen 16 miliard korun dlu... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.