Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nedostatky v pražských směnárnách

  19:11aktualizováno  19:11
Některé věci se zdají být samozřejmostí, ale nejsou. Mají ve směnárně dostatek valut? Můžete požádat o storno transakce? Má doklad o směně všechny náležitosti?

O směně musí dostat klient směnárny doklad

 

Nákup valut je obchod jako každý jiný - zákazník směnárny by k němu měl dostat doklad. Podle nařízení ČNB by měl obsahovat dané náležitosti (viz box). Jak se ukázalo, téměř všechny testované směnárny opatření ČNB dodržují, a klient má tedy k dispozici všechny údaje o transakci, které může potřebovat. Jedinou „černou ovcí“ byla GE Capital Bank, která na účtence neuvedla své identifikační číslo a adresu pobočky, na které byla transakce provedena.

 

 

Jaké nedostatky byly zjištěny u pražských směnáren

 

Exchange - bez problémů

 

Chequepoint - neúplné informace o poplatcích, storno transakce nelze provést

 

Global travel/Inter Change - v pobočce v Rytířské ulici neměli 500 eur, doporučena nám byla pobočka v Železné ulici; storno transakce nelze provést

 

Eurochange - v pobočce na Jungmannově náměstí neměli žádná eura, v pobočce 28. října měli zase pouze 100 dolarů; storno transakce nelze provést

 

Obchodně finanční společnost - pobočka neměla v daný moment k dispozici žádné dolary; storno nelze provést, možná až po dohodě se šéfem

 

UNI Change - storno transakce nelze provést

 

Česká spořitelna - storno transakce lze provést, ale klient musí přijít v ten samý den, kdy proběhla transakce

Náležitosti dokladu o směně

* označení cizí měny, její kurz a množství

* cenu služby

* částku k výplatě nebo k příjmu v korunách, určenou kurzovní hodnotou, tzn. celkovou sumu, kterou zákazník obdrží

* identifikační znaky směnárny

* datum a místo vystavení

Komerční banka - přeplněné přepážky, dlouhé

čekání; storno transakce nelze provést

 

ČSOB - storno transakce nelze provést

 

HVB Bank - nebylo možné směnit peníze, protože nešlo o klienty HVB Bank a neměli na pobočce založen účet; doporučena výměna v ČSOB

 

GE Capital Bank - při vydání účtenky se klient musí podepsat; storno transakce nelze provést

 

Raiffeisenbank - při vydání účtenky se klient musí podepsat; pracovník banky byl zmatený a transakce trvala neuvěřitelně dlouho; storno transakce nelze provést

 

 

 

 

 

Autor:


Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Nejlepší finanční produkty roku: nejvíc boduje Equa bank a Air Bank

V soutěži o nejlepší finanční produkty roku zvítězila mezi bankami v kategorii běžných účtů Equa bank. Nejlepší spořicí účet má Sberbank a nejlépe hodnocený...  celý článek

Ilustrační snímek
Boj o klienty pokračuje. Banky vymýšlejí další trumfy

České bankovnictví se proměňuje. Konkurenční boj bank získat klienty na svou stranu nekončí, naopak pokračuje. Novým, nízkonákladovým bankám se podařilo získat...  celý článek

Ilustrační snímek
Spořicí účty: jak banky nyní zhodnotí vklad ve výši 100 tisíc korun

Pro lidi, kteří si nechtějí připustit žádnou finanční ztrátu, jsou určeny jen opravdu konzervativní finanční produkty. Místo investování budou prostě spořit....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.