Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší neřesti firemních časopisů. Patří mezi ně i rozhovor s ředitelem

aktualizováno 
Na základě několika českých firemních časopisů jsme vytipovali nejčastější chyby, které zaměstnaneckému časopisu ublíží. Velkou chybou jsou například rozhovory s řediteli nebo podceňování vzhledu časopisu.
Rozhovor s ředitelem či manažerem firmy by měl ve firemním časopise chybět.

Rozhovor s ředitelem či manažerem firmy by měl ve firemním časopise chybět. | foto: Profimedia.cz

Pozor na ředitele

Rozhovory s manažery a řediteli jsou podle Pavla Brabce z Asociace českých reklamních agentur (AČRA) největší chyba, která časopisu ublíží. I když hlavní cíl je informovat o dění a změnách ve firmě, zaměstnance musí čtení bavit. Jinak časopis skončí v koši, aniž ho kdokoli přečte. "Časopis v žádném případě nesmí být nějaký mix apelů z vedení společnosti. Lidé rádi uvítají na první pohled skoro ‚obyčejné věci‘: kdo slaví narozeniny, komu se narodilo miminko," říká.

Zaměstnanci, nebo zákazníci?

Je třeba velmi jasně rozlišit, že zaměstnanecký časopis není časopis zákaznický. Pavel Brabec varuje před tím, abyste třeba ve snaze ušetřit spojovali oba časopisy do jednoho. Výsledkem bude něco, co nezaujme ani klienty, ani zaměstnance.

Nepodceňujte vzhled a image

Dojem může zkazit špatná grafika, na které se nevyplatí šetřit. Podle Pavla Brabce ublíží i formát A5 nebo A4. Doporučuje volit netradiční formáty, i když ty klasické nemusí být zcela zavrženy a mohou vypadat dobře. Například firemní časopis společnosti RWE působí originálně, protože je ve stylu i velkém formátu novin. Mezi grafickými studii pak pečlivě vybírejte. "Velmi solidní poměr výkonu a ceny může mít například časopis dm +Plus. Je milý a zaujme," říká Pavel Brabec.

Nesnižujte laťku. Výborný zaměstnanecký časopis se dá pořídit i za 30 korun na jeden výtisk, o čemž svědčí zkušenosti společností dm a RWE. "Samozřejmě, že vše závisí také na nákladu a hlavně na kvalitě redakční přípravy a grafice. Vše je o lidech," říká Pavel Brabec. Pokud je třeba omezit náklady na výrobu, je podle něj třeba dát pozor na to, abyste zároveň nesnížili standard.

Překlad nestačí

Skutečnost, že je firma součástí nadnárodního řetězce a zaměstnanecký časopis vyrábí v české mutaci, nemusí být na škodu. Mnohaleté zkušenosti se naopak dají zúročit. Velkou chybou však podle Pavla Brabce je, když je více než polovina textů přebírána ze zahraničí. "Informace nelze takovýmto způsobem přenášet, protože pak působí velmi suše. Nehledě k tomu, že texty jsou často velmi špatně přeloženy," varuje s tím, že časopis je vždy třeba přizpůsobit českému prostředí, jinak hrozí, že k němu zaměstnanci nebudou mít vztah.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Tři věci, které nejvíce vytáčejí zaměstnance v kancelářích

Někdy je to v kanceláři o nervy a o zdraví. Zvlášť, když vypuknou hádky mezi kolegy kvůli relativním maličkostem. Horko, hluk, vyrušování, co teď nejvíce vadí...  celý článek

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v novelizovaném zákoníku práce?

Slovo „práce“ zadávají lidé do vyhledávačů nejčastěji v září. Je to možná proto, že řada těch, kteří uvažují o změně zaměstnání, si nechává léto na rozkoukání...  celý článek

Poldi Kladno
Vybudoval slavnou ocelárnu Poldi, úspěšný Karl však zůstal neznámý

Na konci 19. století ho znal snad každý ve střední Evropě. Karl Wittgenstein byl skvělý podnikatel a obchodník. Zároveň tvrdý šéf a otec, jehož život byl víc...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.