Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nenechávejte si nespokojenost v práci jen pro sebe

aktualizováno 
100 rad, jak být úspěšnější v práci

Optimální situace nastává, jeli ve vašem zaměstnání všechno v pořádku a stresy nepřesahují přijatelnou a tzv.
100 rad, jak být úspěšnější v práci

Optimální situace nastává, jeli ve vašem zaměstnání všechno v pořádku a stresy nepřesahují přijatelnou a tzv. zdravou míru. Příliš složitá není ani situace, kdy je v práci všecko špatně. Pak nevadí ani úsilí, které vynaložíte na změnu zaměstnavatele. Nejsložitější je situace, když v jedné a téže firmě stojí vedle sebe silné důvody ke spokojenosti a ruku v ruce s nimi něco, co vás velmi zlobí. Jak to řešit? Achillovou patou může být kolega, šéf, některý klient nebo dodavatel, pracovní prostředí apod. Zkuste si sjednat rozhovor s někým, kdo má pravomoc váš problém řešit. Začněte upřímnou a nezakrytou stížností na to, co vás trápí. Šéf jistě nebude ze začátku nadšen. Nejspíše si také jako vy uvědomuje převažující pozitiva vaší situace a bude vás v tom okamžiku mít za nevděčného kverulanta, nechápajícího, že nic není ideální. Jakmile klesne šéfova pohoda na nejnižší bod, přejděte ke druhé fázi. Např.: "Ale proč vám to, šéfe, říkám. Protože si vás vážím, oceňuji všechny klady zaměstnání a chci tu zůstat a podávat ještě lepší výkony. Kdyby to tak nebylo, tak problém vůbec neotevírám." Tím dostanete šéfa na svou stranu. Pokud může, pomůže. Třeba jste sami šéfy, ale vadí vám také určité opakované stížnosti vašich podřízených. Zdržují, připadají vám zbytečné. Útěchou vám může být to, že otravné stížnosti vadí špatným i dobrým šéfům a všichni se jich chtějí zbavit. Špatní to dělají zbrkle a nepromyšleně - odkládají řešení, vyhýbají se vyslechnutí stížností. Dobří berou co nejbližší řešení stížností jako lákavou příležitost k tomu, aby za nimi udělali šmytec a aby mohli na ně definitivně zapomenout. Chovejte se tedy jako ti dobří šéfové. Uvidíte, vyplatí se to především vám.

Jak vyjít se spolupracovníky či jak se vyrovnat se stresem? Odpovědi na tyto otázky najdete v seriálu 100 rad, jak být úspěšnější v práci. Připravujeme ho s docentkou Evou Bedrnovou z pražské VŠE a Davidem Gruberem, autorem knih s touto tematikou.

Jack Stack, generální ředitel České spořitelny: "Je dobré bez emocí a v klidu zvážit všechny přínosy i všechny nevýhody, zamyslet se nad tím, co je pro vás nejdůležitější a sestavit si žebříček priorit. Ve chvíli, kdy Vám tato malá analýza ukáže, že negativa významně převažují nad pozitivy, je čas přemýšlet o změně místa."

Co jsme psali a co si přečtete

53. Jak si zařídit kancelář
54. Jsem spokojen, ale...
55. Jak si plánovat čas
56. Pracovní telefonní hovory
57. Kdo to má všechno číst

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Tři věci, které nejvíce vytáčejí zaměstnance v kancelářích

Někdy je to v kanceláři o nervy a o zdraví. Zvlášť, když vypuknou hádky mezi kolegy kvůli relativním maličkostem. Horko, hluk, vyrušování, co teď nejvíce vadí...  celý článek

Ilustrační snímek
Oddlužovacím „šmejdům“ odzvonilo. Platí změny v osobních bankrotech

Dluhy řeší osobním bankrotem každý rok přes 20 tisíc Čechů. Většina z nich si nedokáže poradit s žádostí o oddlužení, a tak využívá služeb speciálních agentur....  celý článek

Ilustrační snímek
Vybalancujte čas mezi prací a soukromím. Psycholog radí, jak na to

Věnovat se naplno práci a osobní život potlačit na minimum? Nebo brát zaměstnání jen jako nutnost a žít až večer s rodinou? Ani jedno není správně. Je třeba...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.