Firma se základním jměním 75 mil. Kč a předpokládanými letošními tržbami 1 mld. Kč by chtěla část emise nabídnout veřejnosti a část jednomu ze svých zahraničních dodavatelů. K emisi se rozhodla na základě zásadního obratu v hospodaření poté, co loni začala dodávat své výrobky firmám jako Škoda Auto a Siemens.
Od kupónové privatizace se na pražské burze neobjevila žádná nová společnost, spíše naopak. Emise mizejí jako houby po dešti a ty, které zůstávají o to více vyčnívají jako kůl v plotě. Jedna z mála minulých vlaštovek – společnost Bonton – svůj plán veřejné nabídky stáhla na poslední chvíli jako reakci na propadající se akciové trhy na podzim 1998. O to více nás tedy připoutá pozornost k tomuto novému pokusu o uvedení na trh. Popřejme tedy Limartu hodně úspěchů a pevné nervy ve zdolávání překážek, které tuto společnost jistě čekají před tím, než budou její nové akcie připsány na účty potenciálních investorů. Doufejme také, že toto je jen první kapka v dešti zájemců o veřejnou emisi, který by se v nejbližší době snad mohl i spustit.
Myslíte si, že o tuto společnost bude mezi drobnými investory zájem? Že překoná všechny překážky a úspěšně svou emisi uvede na trh? Máte za to, že se tímto krokem budou inspirovat i jiné české firmy?