Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: iDNES.cz

Od banky nejčastěji chceme běžný účet. V každém věku

  • 21
Přání i potřeby bankovních klientů se časem mění. Banky proto šijí své nabídky na míru zákazníkům nejen podle výše jejich příjmů, ale i podle stáří. Bez ohledu na věk ovšem s přehledem vyhrává běžný účet.

Jaké produkty a v jakém věku klienti tuzemských bank nejčastěji využívají, rozhodně není snadné zjistit. Buď si banky podobnou evidenci vůbec nevedou, nebo zkrátka čísla zveřejňovat nechtějí. Vše s odvoláním na konkurenci.

Přesto lze alespoň z kusých informací některých oslovených bank vyčíst, že jasně nejužívanějším produktem jsou osobní, respektive běžné účty. A to napříč věkovým spektrem klientů. Ostatně to potvrdil i podzimní průzkum společnosti TNS AISA, zpracovaný pro GE Money Bank.

Běžné účty vedou v oblíbenosti bez ohledu na věk

Podle jeho výsledků téměř devět z deseti dospělých Čechů využívá pro hospodaření s penězi běžný účet. Ten si v průměru založili ve věku 24 let. Přednost při obsluze svých účtů Češi dávají internetovému bankovnictví. K platbám za zboží a služby hojně používají platební karty.

Druhým nejužívanějším produktem je pojištění všeho druhu. V pojistkách vede pojištění motorových vozidel, následuje pojištění majetku a odpovědnosti a nakonec i životní pojištění.

Na třetí příčku v oblíbenosti se řadí stavební spoření, které využívá 57 procent Čechů. Čtvrtým nejoblíbenějším bankovním produktem jsou kreditní karty, pátým spořicí účty.

nejčastěji využívanÉ služby

1. běžné účty

2. pojištění (motorových vozidel, majetku a odpovědnosti, životní pojištění)

3. stavební spoření

4. kreditní karty

5. spořicí účty

Jakýsi žebříček oblíbenosti jednotlivých služeb Raiffeisenbank, postrádající však hledisko věku, sestavil pro iDNES.cz tiskový mluvčí Raiffeisenbank banky Tomáš Kofroň. Produkty přitom seřadil takto: 1. běžné účty (včetně služeb přímého bankovnictví, kontokorentu, spořicího účtu, platební karty), 2. spotřebitelské úvěry a hypotéky, 3. kreditní karty a 4. termínované účty.

Od dětských kont k dlouhodobým investicím

Na mBank nejvíce spoléhají mladší klienti. "Téměř všichni naši klienti mají mKonto, řada z nich také využívá spořicí účet. To bez ohledu na věk. Nejpočetnější skupinou, která má v mBank hypotéku či půjčku, je věková kategorie 25 až 45 let. Kreditní karty, vedle běžného a spořicího účtu, jednoznačně vedou u klientů mezi 30. a 44. rokem věku," sdělila iDNES.cz Pavla Renčínová, tisková mluvčí mBank.

Podle Tomáše Pavlíka, tiskového mluvčího UniCredit Bank, jsou mezi mladými lidmi oblíbené produkty a služby zaměřené na studenty (účty či studentské půjčky). "V kategoriích do 29 let získávají na oblibě také jiné osobní účty s individuálním přístupem a objevují se první zájemci o hypoteční či spotřebitelské úvěry," pokračuje Pavlík.

Dále uvádí, že s rostoucím věkem klientů vzrůstá i poměr těch, kteří již hypoteční úvěr od banky mají. Rovněž významně posiluje cílová skupina s požadavky na efektivní zhodnocení peněz.