Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Odborný růst pracovníků nemusí být drahý

  10:30aktualizováno  10:30
Většina malých a středních firem do padesáti zaměstnanců dbá na vzdělávání svého kádru jen z jedné čtvrtiny. Přitom je známo, že právě tyto firmy jsou konstruktivnější ve vedení, což se odráží jejich větší celkovou pružností. Často je v nich zaměstnáno i více rodinných příslušníků. O vzdělávání však právě zde není valný zájem.

Většina takových firem si skutečně nemůže rozvoj zaměstnanců při dnešní ekonomické situaci a při cenách mnohých vzdělávacích agentur dovolit. Avšak pokud

Jak najít dobrou vzdělávací společnost pro své zaměstnance se dovíte v přiloženém článku ZDE.

zanedbají podporu vzdělávání, mohou si být téměř jisty, že časem jejich konkurenční schopnost zeslábne, což se promítne i makroekonomicky. A velké firmy více obsadí trh a posílí i svůj vnitřní růst.

Evropa vzdělávání řeší

Vlády některých zemí západní Evropy vidí více do budoucna a pomáhají financovat vzdělání nejen menších firem, ale zejména pracovníků. A to i tehdy, když přijdou o práci(!). Prozíraví politikové a ekonomové v zemích Evropské unie vědí, jak je vzdělání důležité. Vědí i to, že po začlenění střední a východní Evropy do společné korporace bude v mnohých organizacích problém udržet krok s těmi pokrokovějšími. Možná si dokážou představit i situaci u takzvaných spících lidských zdrojů a možná ani nechtějí podat ruku těm, kteří by je příliš brzdili.

Jedna z možností program Phare

Program Phare je stanoven jako hlavní nástroj finanční a technické pomoci zemím střední a východní Evropy na jejich cestě do Evropské unie. Jedním z jeho hlavních strategických cílů je vysoká a stabilní úroveň zaměstnanosti založená na kvalifikované a flexibilní síle. Granty poskytované v rámci programu Phare jsou tím určeny i pro vzdělávání podporující mimo jiné zaměstnanost, rovnost příležitostí pro muže a ženy na trhu práce, rozvoj celoživotního učení a posílení adaptability zaměstnanců a zaměstnavatelů na ekonomické podmínky. Nemalé finanční prostředky proudící z Evropské unie mají být rozloženy a investovány tam, kde jich bude nejvíce potřeba a kde bude předložen rozumný a přínosný pilotní vzdělávací projekt.

Jiná možnost ­ Heuréka EU

Jde o Vlastní Směnečný Grand (VSG), který poskytuje v předstihu zájemcům z řad malých a středních firem společnost Heuréka CZ. Tyto firmy se následně, dle výběru, budou moci zúčastnit pilotního plánu s názvem Heuréka EU v projektu Leonardo da Vinci v rámci Evropského sociálního programu. V předstihu vybraným organizacím tato společnost smluvně poskytne produkt VSG ­ zvýhodněné vzdělání, které šetří prostředky firem a zároveň motivuje jejich pracovníky k uplatnění nabytého vzdělání. Vlastní Směnečné Grandy v celkové emisní hodnotě 100 000 eur jsou tak k dispozici mnoha firmám, dílčím týmům i jednotlivcům, kteří mají zájem na profesním i osobnostním růstu. Otevřené i uzavřené kontinuální vzdělávací programy společnosti Heuréka CZ, ke kterým se vážou emitované Vlastní Směnečné Grandy, budou postupně a opakovaně uskutečněny v některých krajských městech a v Praze. Jejich obsah je soustředěn na manažerské a obchodní dovednosti, ale hlavně na posílení pracovní a sociální flexibility, trénink komunikačních dovedností a zaměření na emoční inteligenci, která je neslabším místem v řídicí a vztahové oblasti všech kategorií pracovníků.

Ochota musí přijít od vedení

Ochota k firemnímu růstu musí vzejít hlavně od vedení firmy. Ale i snaha řadových pracovníků nemusí být marná, neboť těmto všem je produkt Heuréka CZ do vyčerpání emise přístupný. Jedinou podmínkou je podílová spoluúčast pracovníka na investici (10 až 20 procent) za vzdělání (motivace k uplatnění znalostí) a součinnost (plán vzdělávání) zaměstnavatelské organizace na přípravě pilotního vzdělávacího programu Heuréka EU spolu s se společností Heuréka.

Taková podpora ze strany vzdělávacích agentur nemá doposud obdoby a je šancí pro některé uchazeče, jak získat jednorázově dvojnásobný náskok před ostatními. Navíc s ušetřenými prostředky. Uzávěrka výběru partnerů je stanovena 15. 10. 2003. Semináře vzdělávací agentury Heuréka CZ nejsou nahodilým výběrem témat, ale souborem lektorských reflexí na zkušenosti z praxe, zkušenosti s lidskou psychikou v pracovním prostředí, s psychickou hygienou, se seberealizací, a nejen s přirozenými lidskými zábranami, ale i s neobjeveným či spícím tvůrčím potenciálem.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Tři věci, které nejvíce vytáčejí zaměstnance v kancelářích

Někdy je to v kanceláři o nervy a o zdraví. Zvlášť, když vypuknou hádky mezi kolegy kvůli relativním maličkostem. Horko, hluk, vyrušování, co teď nejvíce vadí...  celý článek

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v novelizovaném zákoníku práce?

Slovo „práce“ zadávají lidé do vyhledávačů nejčastěji v září. Je to možná proto, že řada těch, kteří uvažují o změně zaměstnání, si nechává léto na rozkoukání...  celý článek

Simone Giovannozzi
Netradiční zaměstnání: Se psy hledá lanýže a slušně vydělává

Říkají mu Simone Tartufi, tedy Simone Lanýž. To proto, že se živí prodejem aromatických hub. Dodává lanýže do špičkových italských, francouzských, německých...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

4 největší hříchy, kterých se často dopouštíme na svých penězích
4 největší hříchy, kterých se často dopouštíme na svých penězích

A ony nám to poté vrací tak, že se nezhodnocují podle našich představ… 1. Ignorování inflace Inflace bohužel není na vý... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.