Jednu pracovní nabídku zhlédne na internetu v průměru 1 230 zájemců. Ilustrační snímek

Jednu pracovní nabídku zhlédne na internetu v průměru 1 230 zájemců. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Odpověď na životopis byste měli od solidní firmy dostat do pěti dní

  • 72
Když pošlete svůj životopis do společnosti, která hledá na pracovních portálech nové zaměstnance, můžete se odpovědi dočkat i třeba za 35 dní. Reakce firem jsou ale značně rozdílné.

Podle průzkumu společnosti LMC mezi 120 firmami po celé České republice odpovědí nejlepší personalisté do pěti dnů. Nejhorší reakce přesáhla měsíc, průměr se pohyboval kolem 14 kalendářních dní.

"Rychlost odezvy kandidátům je přitom velmi důležitá," říká Ivan Chovanec, marketingový manažer společnosti LMC. "Protahování doby odpovědi může nábor lidí významně prodražit. Firma totiž může přijít o kvalitní kandidáty, kteří se mezitím rozhodnou pro jinou nabídku. Doba náboru se tak může prodloužit, což pro společnost představuje zvýšené náklady," dodává.

Měsíc, dva, ale také skoro čtyři

Velmi se liší doba, která uběhne od otevření pozice do přijetí uchazeče. Průměrně to bývá 60 dní, nicméně deset nejúspěšnějších firem dokáže přijmout kandidáta již za 31 dní, nejhorších deset naopak až za 110 dní.

Delší dobu náboru zaznamenávají zejména společnosti, které obsazují odborné pozice, kratší čas potom podniky, jež si například v databázi evidují perspektivní, i když dříve zamítnuté uchazeče.

Měří se i atraktivita zaměstnavatele

Jednu vystavenou nabídku zhlédne v průměru 1 230 zájemců, pracovní inzeráty deseti nejatraktivnějších společností však generují průměrně 3 360 zhlédnutí na jednu vystavenou pozici. Deset nejhorších přiláká jen 430 zájemců na každé místo.

Může se hodit

Pracovní příležitosti na JobDNES.cz

Z celkového počtu lidí, kteří si detaily pracovní nabídky otevřou, jich v průměru každý 29. zašle potenciálnímu zaměstnavateli životopis. Nabídky nejvýznamnějších společností zaznamenají až 2,5 milionu zhlédnutí ročně. Zaměstnavatel tak může náborem zaměstnanců přímo oslovit až polovinu celé produktivní populace. Společnosti by proto neměly zanedbávat styl, jakým s uchazeči o práci komunikují, ti jsou totiž zároveň jejich zákazníky.