Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

Ředitelka Poštovní spořitelny Vlasta Dolanská on-line

Vlasta Dolanská
velikost textu:
vydáno 18.7.2006 10:55
Poštovní spořitelna zrušila jako první velká banka v ČR poplatek za příchozí platby. Proč? Co chystá dál? Ptejte se ředitelky banky Vlasty Dolanské.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 18. července 2006 do 11:40

OTÁZKA: Dobrý den, jsem klientem Poštovní spořitelny už několik let. V poslední době však uvažuji o zrušení účtu, protože ho kvůli poplatkům příliš nevyužívám (služby jsou pořídit levněji u konkurence, např. ING konto, Fio). Myslím, že by se ceny Poštovní spořitelny mohly snížit, aniž by to příliš ovlivnilo příjmy banky. Např. nechápu, proč musím jednou měsíčně dostat výpis, o který nestojím. Kdyby se měsíční poplatek snížil o 8 Kč s tím, že by si každý mohl v elektronickém bankovnictví zdarma nechat vypsat pohyby na účtu (systém to umí), tak by ušetřila jak banka náklady na poštovné, obálku, papír, tisk a lidskou práci, tak i klient na poplatcích. (Uvedená možnost by se mohla nastavovat přímo v elektronickém bankovnictví, protože by byla pouze pro ty, kdo tuto formu komunikace používá). Samozřejmě chápu nutnost jednou ročně zaslat papírový výpis, to by se zrušit nedalo. Další kapitolou jsou poplatky za Maxkartu. Pro ty, kdo nepotřebují hodně vybírat z bankomatu, je levnější si pořídit kreditku např. u Citibank (vedení zdarma při roční útratě nad 36 tisíc Kč, klient ušetří 500 Kč ročně) a maxkartu zrušit s tím, že bude využívat bezúročné období na kreditce. Nemohla by Poštovní spořitelna zavést něco podobného - např. při útratě kartou nad 2 tisíce by v daném měsíci neúčtovala poplatek za kartu (a při útratě např. nad 5 tisíc by neúčtovala ani poplatek za vedení účtu), neboť už dost získala na poplatcích od obchodníka? Opět se domnívám, že by byli klienti motivováni k placení kartou a banka by si finančně polepšila. V této souvislosti podotýkám, že maximální limit 15.000,- Kč na maxkartě týdně se mi zdá nízký. Nešlo by ho zvýšit např. na 30 tisíc? Měl jsem na svém účtu kontokorent, ale po té, co jste začali posílat (zbytečné) prázdné výpisy a účtovat 8,- Kč měsíčně za tuto službu, jsem ho zrušil. Nepochopil jsem, proč prostě nemohu jít do mínusu na účtu a musím si zakládat jiný. Ostatní banky (např. ČS) mají překročení na účtu a klient nemusí za tuto službu platit. Da [tato otázka byla zkrácena] Jan Kučera, Brno
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, Poštovní spořitelna zasílá výpisy zdarma. Od začátku července jsme zavedli možnost zasílání elektronických výpisů, takže klient má možnost volby. Maxkarta není tradiční elektronická karta, má více funkcí, jde použít např. i ke vkládání peněz na účet na poště. Limit na kartě je samozřejmě možné zvýšit na základě žádosti klienta. Kontokorent je z hlediska administrativního zpracování náročnějším produktem, a proto je zpoplatňován, na rozdíl od kreditní karty, která je produktem v tomto ohledu pro klienta poplatkově jistě výhodnější. Doporučujeme navštívit pracoviště Poštovní spořitelny, kde Vám naši kolegové rádi vše vysvětlí. 18.7.2006 11:02
OTÁZKA: Jak se spolupracuje s vasim vlastnikem CSOB resp. s belgickym vedenim? Mate dost prostoru od CSOB, je to preci moloch. dekuji Honza anonym
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: KBC, respektive ČSOB, zvolila politiku dvou značek a v souladu s tímto rozhodnutím můžeme obchod řídit relativně samostatně. Být součástí Skupiny ČSOB je pro nás z mnoha důvodů výhodné. 18.7.2006 11:08
OTÁZKA: Líbí se mi nabídka cestovního pojištění. Nechápu ale, proč ho nemohu uzavřít na internetu a musím kvůli tomu na poštu (navíc není možné platit pojištění elektronicky, ale pouze papírovým dokladem, který tuto jinak velmi výhodnou sazbu prodražuje). Neuvažujete o rozšíření nabídky služeb poskytovaných na internetu? Honza, Praha
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Samozřejmě o možnosti uzavření cestovního pojištění prostřednictvím internetu nejen uvažujeme, ale zahájili jsme již realizaci projektu, který toto umožní nejpozději do konce tohoto roku. Jsem přesvědčena, že na příští dovolenou se již budete moci pojistit v pohodlí ze svého domova. 18.7.2006 11:09
OTÁZKA: Sice jste zrusili poplatek za prichozi platby, ale porad a uz v podstate jako jedini mate poplatek za zruseni uctu. Hodlate to napravit? Jana
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Poštovní spořitelna prosazuje transparentnost účtování nákladů vůči klientům, tzn. že u nás platíte pouze za služby, které využíváte. Zrušení účtu je vysoce nákladovou položkou, a to z titulu nutnosti zákonné desetileté archivace, nákladů na technické zpracování a na pracovní síly. Proto by vlastně došlo k rozpuštění nákladů za klienta rušícího účet na stávající klienty. To nám nepřipadá fér. Navíc tím, že na klienty nerozpouštíme skryté náklady, můžeme nabízet dlouhodobě nejnižší poplatky na trhu. 18.7.2006 11:10
OTÁZKA: Mohla byste mi vysvetlit, proc bych mel platit za to, ze mi na ucet prijdou penize?? Donedavna jste si i vy uctovali nemalou castu... zajimalo by me opodstatneni tohoto poplatku napric bankovnim trhem... Hilda
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Ve všeobecné rovině jsou poplatky za příchozí a odchozí platby účtovány kvůli vysokým nákladům na technologie umožňující rychlý platební styk. Poštovní spořitelna se jako první z velkých bank rozhodla zrušit tento poplatek s ohledem na zvýšení komfortu pro klienta. Dá se předpokládat, že nás ostatní banky budou následovat. 18.7.2006 11:13
OTÁZKA: můžete se prosím vyjádřit k tomu, že v poslední době se před pobočkami konkurenční banky začali objevovat tabule s Vaším logem..tedy PS..s textem : Tady už mají zavřeno, ale my máme ještě otevřeno.? Myslím, že je to nekalé jednání.Děkuji za odpověď. Lucie Šťastná
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: V České republice tato metoda možná vzbudila rozporuplné reakce, nicméně je nutné zmínit, že v západním světě je takový styl marketingu běžný. Nerada bych se pouštěla do diskuze o nekalém jednání, protože bych byla nucena uvádět i opačné příklady. Jsme rádi, že náš krok vzbudil takový ohlas a co je důležité, na našem tvrzení není nic nepravdivého. Věříme, že i klient se nejednou ocitne v situaci, kdy se mu delší otevírací doba hodí. 18.7.2006 11:16
OTÁZKA: Chci se zeptat kdy vyřešíte zpoždění vkladu na účet, tedy že klient vloží na přepážce, ovšem na účtě se mu peníze objeví až za několik dní.Děkuji. Denizz
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: V případě, že se jedná o vklad na účet na poště, je pravdou, že je připsán až následující den. Tohoto nedostatku jsme si plně vědomi a do pololetí příštího roku bude toto zpoždění odstraněno. I přes tuto skutečnost můžeme doporučit elektronické bankovnictví, kde hned následující den může klient zůstatek svého účtu zkontrolovat. I v případě, že jsou peníze skládány u jiného peněžního ústavu, jsou připisovány na účet PS zcela stejným způsobem jako u ostatních bank. 18.7.2006 11:19
OTÁZKA: Dobrý den, jakým způsobem školíte pracovníky pošty, aby servis, který poskytují, odpovídal službám bankovních úředníků? díky za odpověď a hezký den. Jana
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Poštovní spořitelna disponuje od 1. ledna 2006 lektorským sborem, který na základě systematického školení zajišťuje proškolování pracovníků pošty jak v odborných, tak obchodních znalostech. Ku prospěchu naší spolupráce s Českou poštou je nutné zmínit, že nezávislé průzkumy testující znalosti pracovníků pošt a bank potvrzují, že jejich úroveň je na srovnatelné úrovni s pracovníky bankovního sektoru. A to zejména na specializovaných přepážkách. 18.7.2006 11:23
OTÁZKA: Dobrý den, proč musím dostávat výpis a platit za něj poštovné (sice není účtováno zvlášť, ale je jasné, že je v ceně poplatku za vedení účtu), když si můžu výpis nechat zobrazit na internetu? Nechcete nabídnout službu bez výpisu, která by byla levnější o to poštovné? anonym
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, od července nabízíme možnost elektronické výpisy. S jejich využitím můžete například při týdenní periodicitě ušetřit i několik stokorun ročně. se žádostí o zrušení zasílání papírových výpisů se obraťte na naše pracovníky. 18.7.2006 11:25
OTÁZKA: Dobrý den paní ředitelko,mám problém v internetbankingu a to s tím,že na každou transakci potřebuji 10 minut a než mě přijde heslo na mobilní telefon,kde kolikrát kvůli špatnému signálu transakci neprovedu,limit mě vyprší.Bude poštovní spořitelna v budoucnu zvyšovat limit třeba na 15 minut? Štěpán
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Omlouvám se, ale tento dotaz v současné chvíli nemohu zodpovědět, doporučila bych Vám obrátit se na svého mobilního operátora. Určitě můžete také kontaktovat našeho pracovníka, popřípadě na reklamační středisko, nebo email info@postovnisporitelna.cz. 18.7.2006 11:28
OTÁZKA: Když je zrušení účtu vysoce nákladové, jak to, že ostatní banky poplatek za něj zrušily? 007
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Ostatní banky poplatek zrušily, nicméně náklady na zrušení účtu a následnou archivaci dokumentů musejí ze zákona nést. Proto jsou pravděpodobně tyto náklady kryty jinými poplatky. Tím, že naše banka nerozpouští klientům skryté náklady, můžeme nabízet nejvýhodnější poplatky na trhu. 18.7.2006 11:30
OTÁZKA: Dobrý den, otázka obecnějšího charakteru: proč jsou u nás podnikatelské účty vždy dražší než osobní? Poskytujete úplně stejnou službu za daleko více peněz. Kamarádka ze Spoj. Statů mi řekla, že toto být u nich, tak jste žalovaní pro nerovné podmínky. Děkuji. Libor
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Podnikatelé využívají účet výrazněji než občan, provedou i více operací. Tím vzrůstají i náklady. Na druhé straně Poštovní spořitelna vytváří programy k podnikatelským účtům pro jednotlivé typy segmentů, např. pro začínající podnikatele se šestiměsíčními nulovými poplatky za vedení účtu. Dále program pro neziskové organizace, jehož vedení je také zdarma. Nabídka služeb pro podnikatele je navíc mnohem širší. 18.7.2006 11:34
OTÁZKA: Paní ředitelko, velice vítám koncept Finančních center, které Poštovní spořitelna otevírá. Budete v této strategii i nadále pokračovat? Ondra
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, děkuji za pozitivní vnímání naší obchodní aktivity. V letošním roce otevřeme celkem jedenáct Finančních center, v dalších letech chceme jít touto cestou i nadále. 18.7.2006 11:36
OTÁZKA: Není možnost založit účet jen v eurech trochu omezující? podnikatel
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Na základě průzkumu zájmu klientů jsme vyhodnotili možnost zřízení účtu v eurech jako nejpreferovanější. Pokud klienti ve větším množství v budoucnu projeví zájem o účty v dalších měnách, určitě budeme uvažovat o jejich zavedení. 18.7.2006 11:38
OTÁZKA: Dobrý den, mohu s Maxkartou platit a vybírat peníze i v zahraničí? Pavel
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, Maxkarta je unikátní karta na českém trhu. Nejen, že umožňuje všechny standardní funkce, ale navíc je s její pomocí možno peníze na účet i vkládat. Samozřejmě, že placení Maxkartou a výber peněz s její pomocí je zcela běžnou záležitostí. Pro doplnění Vašich informací s sebou Maxkarta nese pojištění proti ztrátě a zneužití a úrazové pojištění - to vše zdarma. 18.7.2006 11:40

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.