Ptejte se JUDr. Petra Holce na oprávněnost výše bankovních poplatků
Konec rozhovoru
Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 24. listopadu 2005 do 14:50
OTÁZKA:
Jsem klientem Ceske Sporitelny. Ta udelala chybu, kterou nechce priznat a ktera me stala penize. Rozhodl jsem se zmenit proto banku. Mohu se nejak vyhnout placeni poplatku za zruseni uctu, aniz by mi v budoucnosti hrozily z tohoto kroku nejake neprijemnosti? Dekuji.
pekas
ODPOVĚĎ:
Banky pod tlakem - ČS od 1.7. - zrušila poplatek za zrušení účtu, takže by neměl být již účtován. Dá se žalovat i zpětně - viz veřejná výzva pro klienty ČSOB.
24.11.2005 15:07
OTÁZKA:
Jsem klientem ČSOB již 6 let a musím říci, že jsme velice nespokojen nejen s poplatky ale i s některými službami. Když se připojím k Vaší žalobě budete zastupovat mě nebo SOS?
Radim K.
ODPOVĚĎ:
Mým klientem je zatím SOS, ale jakmile přistoupíte k veřejné výzvě, udělíte mně procesní plnou moc. Doklady - tedy vlastně pouze výpisy - se zasílají SOS.
24.11.2005 15:07
OTÁZKA:
Pane doktore, považujete za normální výši úrokových sazeb z běžných účtů i dalších produktů, zkrátka z peněz, které já půjčím bance (ve formě svého vkladu) ve srovnání s úrokovou sazbou za kterou je banka půjčuje dále? V obchodním světě snad existuje právní pojem - přiměřený zisk - viz třeba kauzy prodejců PHM. Je tento rozdíl úroků (desetiny % vůči jednotkám či desítkám %) přiměřený? Děkuji
Petr
ODPOVĚĎ:
Váš názor je správný a i fundovaný.Taková záležitost (ale i jiné) je však spíše pro veřejnou diskusi nebo i individuální žalobu (doporučuji však s fundovaným právním zastoupením), neboť je to trošku složitější a riziko zahrnutí do hromadné žaloby by bylo podstatně vyšší.I kdyz ne zcela identický, ale dosti obdobný případ banky v Rakousku prohrály.
24.11.2005 15:12
OTÁZKA:
Má banka právo měnit frekvenci zasílání výpisů z účtu (např. ze čtvrtletních na měsíční) bez souhlasu klienta? Jak se lze tét zvůli bránit?
marie
ODPOVĚĎ:
Toto je jeden z nejčastějších stížnostních případů a záleží i na tom, zda a jak byl klient o tom dopředu informován, jde totiž vzdy o dvoustranný vztah banka x klient
24.11.2005 15:17
OTÁZKA:
Má banka právo měnit frekvenci zasílání výpisů z účtu (např. ze čtvrtletních na měsíční) bez souhlasu klienta? Jak se lze tét zvůli bránit?
marie
ODPOVĚĎ:
Záleží na konkrétním případu. Obecně je frekvence výpisu dohodnuta ve smlouvě o bežném účtu, takže v tomto případě by byl nutný souhlas druhé strany. Záleží však také na tom, zda novelizované podmínky banky by toto nemohly změnit, tím např., že se předjímá souhlas klienta se změnou a pouze jeho negativní odpoved znamená nesouhlas, coz je příklad. O každém návrhu změny na dokumentaci vsak klient musí vedět predem a adresně, aby mohl vůbec reagovat.Bude však hlavně záležet na dokumentaci té které banky.
24.11.2005 15:34
OTÁZKA:
Chápu, že není ve Vašich možnostech žalovat současně více bank, ale někde se začít musí. Co si myslíte o hysterických výstupech pana Tománka z ČSOB v médiích?
Aleš
ODPOVĚĎ:
Pan Tománek přirozeně hájí zájmy toho, pro koho pracuje, což by asi nemelo být jinak. Nicméně mě trochu zarazila zastrašovací taktika mediálního výstupu a upozornění z jeho strany, že v případe prohry kazdý klient zaplatí 4.500,-Kc, což by byla pravda pouze, kdyby klient žaloval sám, plněe prohrál a banka byla zastoupena pouze advokátem.Tak tomu ale nebude a podívejte se na zmiňované webové stránky, kde je příklad výpočtu-např. při 10 tisíc klientů a celkové sporné částce cca 20 mil. by na jednoho klienta připadlo průměrně 330 Kč za jednu instanci. Z naší strany a ze strany SOS argumenty tohoto druhu nikdy nepadly. Cílem toho výstupu bylo pravděpodobně odradit větší počet klientů participujících na hromadné žalobě.Závěrem je, že bude podána žaloba na ČSOB jen z toho důvodu, že na ní je nejvíce stížností na adresu SOS a již tam byl i onen zmíněný spor.
24.11.2005 15:53
předchozí | 1 2 | další |
Upozornění
Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.