Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

Odborník na likvidaci škod Václav Hönig

Václav Hönig
velikost textu:
vydáno 17.8.2010 15:00
Lidé likvidují škody po silných po bouřkách a přívalových deštích. Kromě vyplavených domů jsou nejčastěji poškozena auta. Ohledně náhrady škody jste se u nás mohli poradit s odborníkem. Hostem iDNES.cz byl Václav Hönig z České podnikatelské pojišťovny.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 17. srpna 2010 do 15:45

OTÁZKA: Dobrý den, kroupy mi poničily auto. Jsem pojištěný, i když ne u vaší společnosti? Co má postižený člověk dělat, když škodu objeví? Fotografovat ji? Volat svou pojišťovnu?
Václav Hönig ODPOVĚĎ: Dobrý den, v první řadě je nutno co nejdříve kontaktovat pojišťovnu a škodu nahlásit, k tomu musíte znát číslo pojistné smlouvy nebo RZ vozidla a domluvit si prohlídku vozidla u smluvních partnerů pojišťovny (smluvní servisy, technici a pod.), po provedení prohlídky vozidla, lze poškozené vozidlo opravovat, pokud nebylo sděleno, že se bude jednat o tzv. ekonomickou škodu( totální škodu), kdy cena opravy je vyšší než obecná cena vozidla. Samozřejmě Vámi provedená dokumentace není na škodu a může pomoci vyřídit věc co nejrychleji. 17.8.2010 15:09
OTÁZKA: Dobrý den, setkáváte se v souvislosti s řáděním přírodních živlů na snahy o pojistné podvody? Pokud ano, jakého typu? A kolik jich registrujete?
Václav Hönig ODPOVĚĎ: Dobrý den, tento problém může obecně nastat, ale v současné vyhrocené a emotivní situaci je příliš brzo na případnou identifikaci. 17.8.2010 15:13
OTÁZKA: Mám ještě jednu otázku. Slyšel jsem, že pojišťovny uvažují o zvyšování pojistných sazeb právě kvůli extrémním výkyvům počasí z posledních měsíců. Je to pravda? Bude se to týkat i současných klientů, kteří mají platné smlouvy?
Václav Hönig ODPOVĚĎ: V tuto chvíli je předčasné hovořit o dopadu letošních katastrof na výši pojistného. Nyní se snažíme rychle vyřídit veškeré uplatněné škody a až následně budeme provádět analýzy, na základě kterých budeme situaci vyhodnocovat. 17.8.2010 15:15
OTÁZKA: Dobrý den. Průtrž mračen při povodních nám vyplavila ČOVku, kde byla nutná výměna dmychadla. Bohužel jsme nestihli ale pořídit snímky poškozené věci. Je to na závadu a je to možné z běžného pojištění domácnosti zaplatit? Děkuji
Václav Hönig ODPOVĚĎ: Dobrý den, pokud jste nestihli snímky pořídit není to vůbec na závadu, proběhne běžné šetření a likvidace události. Uplatněné nároky budou adekvátně posouzeny a vyhodnoceny. Vyplatit pojistné plnění lze pokud byl poškozený předmět zahrnut do pojištění domácnosti. 17.8.2010 15:19
OTÁZKA: Dobrý den, máme Felicii, rok výroby 1995, máme sjednáno havarijní pojištění, spoluúčast 5000,- Kč. Předpokládám, že hodnota vozu je někde kolem 30.000,- Kč. Co se stane, pokud likvidátor zjistí, že je škoda totoální, tzn. že se vozidlo nebude opravovat? Jakou částku dostaneme vyplacenu? Děkuji za odpověď, Martina.
Václav Hönig ODPOVĚĎ: Dobrý den, vyplacená částka se bude odvíjet od takzvané obvyklé ceny vozidla (což v tomto případě může být Vámi uváděná cena), od které budou odečteny použitelné zbytky dle prohlídky poškozeného vozidla. Od tohoto rozdílu bude odečtena sjednaná spoluúčast. 17.8.2010 15:22
OTÁZKA: Dobrý den, kroupy mi poničili auto(čelní sklo, kapotu, střechu a zrcátko) chtěl bych se zeptat pokud oprava přesáhne cenu auta bude to bráno jako totální škoda? Pokud bych nechtěl opravit kapotu a střechu ale chtěl bych pouze zrcatko a čelní sklo tak by toto pojišťovna zaplatila? Pokud to nejde na čem záleží kolik peněz dostanu za auto? Děkuji Jakub Farský
Václav Hönig ODPOVĚĎ: K první části otázky: ano, bude to bráno jako totální škoda. K druhé části otázky : při uplatnění nároku na pojistné plnění nelze některé části škody požadovat a jiné nikoli. Škoda je posuzovaná v globálním rozsahu. Tento určuje způsob likvidace (viz první část odpovědi). 17.8.2010 15:26
OTÁZKA: dobrý den, voda, která pronikla skrz strop mi zničila výpočetní techniku. Jedná se však o laptopy z US a já k nim nemám žádnou fakturu. Jak mám postupovat? Podotýkám, že bydlím v najatém bytě a mám pojistku na byt(elektroniku v něm). Děkuji. jakub Bnder
Václav Hönig ODPOVĚĎ: Obecně lze říci, že hodnotu poškozených věcí, pokud nejsou k dispozici nabývací doklady, faktury, návody k obsluze, obaly, záruční listy nebo jiné relevantní podklady (např. protokol o proclení) lze prokázat velmi těžko. Nicméně jsme schopni hodnotu podle různých používaných kalkulačních programů stanovit. Pojistné plnění lze poskytnout pokud poškozené věci byly zahrnuty do pojištění. 17.8.2010 15:32
OTÁZKA: Mám možnost si někde stěžovat, pokud mi pojišťovák řekne, že způsobená škoda je nižší než moje spoluúčast? Bobouš
Václav Hönig ODPOVĚĎ: Možnost požádat o přezkoumání postupu likvidace pojistné události samozřejmě máte. 17.8.2010 15:33
OTÁZKA: dobrý den, jste schopen odhadnoud jaká je cena "použitelných" zbytků u auta v hodnotě cca 70 000 které má kroupami fakticky poškozenou pouze střechu, čelní sklo a kapotu a pojišťovna to uzná jako totální škodu? bechernik
Václav Hönig ODPOVĚĎ: Dobrý den, bohužel bez konkrétní prohlídky konkrétního vozidla nelze cenu stanovit. Pro stanovení využitelných zbytků je většinou využívána takzvaná virtuální webová aukce, do které zúčastněné subjekty zasílají svoje nabídky na odkup takto poškozeného konkrétního vozidla a tímto de facto stanovují tržní hodnotu využitelných zbytků. 17.8.2010 15:43
OTÁZKA: Dobrý den, měl jsem zničené auto a pojišťovna mi chtěla dát méně peněz, než kolik bych zaplatil za opravu auta. mám nárok na všechny ty peníze, nebo si pojišťovna určí, kolik mi dá a já mám pak smůlu? Díky Raymond patkapatka
Václav Hönig ODPOVĚĎ: Dobrý den, v tomto případě bez konkrétní znalosti tohoto případu nelze odpovědět. 17.8.2010 15:45
OTÁZKA: Lidé v poslední době hodně mluví o tom, že řádění živlů je stále častější. Můžete tuhle skutečnost potvrdit i nějakými konkrétními čísly z praxe? Dá se to porovnat třeba z nějakým obdobím v minulých letech? kardic
Václav Hönig ODPOVĚĎ: Určitě ano. Pro příklad můžeme uvést čísla týkající se následujících roků : 2008 - 950 škod ve výši 62 milionů Kč 2009 - 704 škod ve výši 98 milionů Kč 2010 - 1974 škod ve výši 152 milionů (zatím). Zajímavé je určitě porovnání lokálních dopadů, které se místně liší jak podle druhu rizika tak podle hustoty obydlení. Např. zatímco v roce 2009 jsme řešili pouze 29 škod způsobených tíhou sněhu, v roce 2010 jich bylo 1003. 17.8.2010 15:51
OTÁZKA: Jak se dívá likvidátor na karosérii (střecha, blatníky, dveře..) poškozenou od krup (promáčkliny), jako na totálně poškozenou (výměna karosérie) nebo se promáčkliny jednotlivě opravují - mám jich tam 10tky? Václav
Václav Hönig ODPOVĚĎ: Vždy se posuzuje rentabilita opravy, to znamená zda je výhodnější poškozený díl opravit nebo vyměnit. Samozřejmě pokud by náklady opravu nebo výměnu dílu převýšily obvyklou cenu, je taková škoda považována za totální. 17.8.2010 15:53
OTÁZKA: Navážu na jednu z vašich předchozích otázek, kde říkáte, že si lidé mohou stěžovat a žádat na přezkoumání postupu likvidace. Kde se to může provést? Pojišťovací agent mu musí říct, kam se může případně obrátit? A není divné, že ten přezkum - to se domnívám - dělá stejná firma=pojišťovna? patkapatka
Václav Hönig ODPOVĚĎ: Každý klient se může obrátit na příslušné oddělení, které se vyřizováním případných podání zabývá. 17.8.2010 15:58

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.