Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

On-line rozhovor

Martin Kasa, majitel prvního internetového obchodu odpovídal na vaše dotazy

Martin Kasa
velikost textu:
vydáno 21.8.2008 9:40
Od 1. srpna do 15. srpna jste mohli hlasovat pro šéfy firem z našeho seriálu o úspěšných podnikatelích. Vítězi – majiteli prvního internetového obchodu u nás Kasa.cz – jste kladli své dotazy.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 21. srpna 2008 do 10:23

OTÁZKA: Dobrý den, zajímalo by mě, co bylo motivací pro založení internetového obchodu a jaká byla Vaše počáteční vize tohoto obchodu? S jakým sortimentem jste začínal obchodovat? Děkuji. Lenka Samková
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den, prvotní motivací byl zájem o internet a nové technologie. S bratrem jsem založili internetovou kavárnu a spolu s ní i internetový obchod. Prvním sortimentem bylo prvávě zboží z kavárny, tj. datová média. Následně jsme sortiment rozšířili o mobilní telefony a digitální fotoaparáty. 21.8.2008 9:59
OTÁZKA: Dobrý den, pane Kaso, zajímá mě, jak se vlastně dostane zboží od velkoobchodu ke mně - k zákazníkovi. Co všechno vstupuje zboží do cesty? Jeroným
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. Pokusím se popsat plně automatizovaný system, který je optimální cestou vyřízení objednávky. 1. Zákazník si objedná zboží přes internet. 2. Náš system objednávku přijme a automaticky zjistí, zda ji máme skladem. Pokud tomu tak je, jde zákazníkovi informace o termínu dodání (mailem a sms) 3. Zboží se pro objednávku automaticky zablokuje a pokud zákazník udal všechny potřebné informace pro odeslání a fakturaci tak se i objednávka sama vyfakturuje. 4. Skladníkovi se objeví v systemu informace, aby dané zboží zabalil a vytiskl štítek. Zde u plně automatizované objednávky přichází do procesu poprvé lidský faktor. 5. Balíček je předán přepravci a dle čárového kódu dále monitorován. V případě, že zboží nemáme přímo my na skladě, ale veloobchod, vstupuje do procesu před bodem 3 vetšinou automatická objednávka u veloobchodu. Opět u vetšiny velkoobchodů bez zásahu našich lidí. Zní to velmi automatizovaně, ale o tom je internetový obchod 21. století. 21.8.2008 10:07
OTÁZKA: Co si myslíte, že nabízíte lepšího oproti konkurenci? Proč bych měla nakoupit zrovna u vás? Martina
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. Na trhu je více kvalitních obchodů, přesto si myslím, že právě u nás naleznete optimální kombinaci sortimentu, služeb a cen zboží. Snažíme se být velmi inovativní a zejména v procesu objednávky jsme na špičce v ČR. Viz minulá odpověď. Zkuste nakoupit a porovnat naše služby s naší konkurencí. 21.8.2008 10:10
OTÁZKA: Martine, kdo Vám spravuje eshop? ee
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. V ČR je to více jak 50 mých kolegů. Každý má svůj podíl na celovém výsledku. 21.8.2008 10:12
OTÁZKA: Krásný den, jak náročné je obsluhovat databázi vašich výrobků? Máte jednoho člověka jen na aktualizace dat - popisu, parametrů a fotek? Nebo se data od velkoobchodů do systému naexportují? Neumím si správu těch statisíců dat představit... Václav Nový
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. Vlastně jste si sám odpověděl. Těch lidí je více něž jeden a někdy zalistováváme zboží sami, někde jej importujeme. Bohužel informační vybavenost velkoobchodů v ČR je někdy žalostná. A to již nemluvím o přímém zastoupení značek, kde mnohdy stále funguje papír a tužka jako vrchol informatizace. 21.8.2008 10:14
OTÁZKA: Setkal jste se s nekalým jednáním od konkurence? kaka
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. Záleží co už je a co není nekalé. Upřimně musím říct, že jsem velmi rád, že i s největšími konkurenty máme korektní vztahy. To není na retailovém trhu bežné. 21.8.2008 10:16
OTÁZKA: Dobrý den pane Kaso, váš internetový obchod zasahuje svým sortimentem prakticky do všeh částí lidského života. Je tedy ještě něco, co hodláte rozšířit případně jakým směrem se chcete dále ubírat? Díky za Vaši odpověď a přeji hodně štěstí ve Vašem počínání. Aneta L.
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. Sortiment do budoucna neplánujeme příliš rozšiřovat co do nových komoditních oborů. Stále však pracujeme na zlepšování a rošiřování současného sortimentu. Poslední novinkou v rozšíření je prodej nových automobilu. Ano čtete správně. Vznikl u nás nový pracovní tým a má na starost http://auto.kasa.cz. Tým je oddělený a nemusíte mít obavy, že kdo řeší pračku bude řešit i automobil. Zkuste se podívat. 21.8.2008 10:20
OTÁZKA: Co považujete za svůj největší úspěch a co naopak za největší neúspěch svého dosavadního života? ee
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. Největší úspěch v podnikání vidím, že se mi (lépe řečeno nám) podařilo vybudovat tento obchod s tisícikorunou v kapse. Začali jsme za studií bez ničeho. Jako neúspěch vidím spíše dílčí věci v celém vývoji. 21.8.2008 10:22
OTÁZKA: Myslíte si, že budete stejně úspěšný i za 10 let? MM
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. To je velmi těžká otázka. Upřimně řečeno chci být za 10 let "úspěšný" zejména v rodinném životě a mít kolem sebe stále přátele. Nejen businessem je člověk živ. 21.8.2008 10:24
OTÁZKA: Co si myslíte, že je úspěch a jste šťastný? VENA
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. Úspěch je být v životě šťastný. Vím, že se to ČR moc nenosí, ale jsem šťastný. 21.8.2008 10:25
OTÁZKA: Pane Kaso, kolik lidí vlastně ve vaší firmě pracuje? A co mají tito lidé za funkce? A ještě jedna otázka? Je podle vás pro eshop důležitá kamenná pobočka? (výdejna zboží) zvědavý
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. V současné době pracuje ve skupině obchodů KASA.cz celkem 70 lidí. V ČR je to okolo 50 lidí. Funkce mají běžné jako v jiných firmách. Seznam kolegů (i s fotografiemi :) naleznete u nás na webu. Co se kamenné pobočky týká, záleží na oboru podnikání na internetu. Kamenné pobočky jsou trochu českou (východoevropskou) specialitou. Proto si myslím, že nejsou není nezbytné. Ale ČR trh si je žádá. 21.8.2008 10:30
OTÁZKA: V kolika letech jste začal podnikat a proč? Kaja
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. V 19 letech a z důvodu nědělat bežnou brigádu, ale zkusit něco jinak, než moji tehdejší spolužáci. 21.8.2008 10:31
OTÁZKA: Máte úvěr nebo jinou půjčku (pokud ano tak na kolik peněz)? Pepa
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. Jako firma máme provozní úvěr na profinancování zásob apod. Jinak jsme finančně velmi zdravá firma. Výše je variabilní. Pokud měl dotaz směřovat do soukromé roviny, tak se nezlobte, ale to sem nepatří. 21.8.2008 10:33
OTÁZKA: Co je Vaší vysněnou prací? Chtěl byste v životě dělat ještě něco jiného nebo zůstanete u svého byznysu? Děkuji Magda
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. moje prácě mě nyní baví. Nemám přehnané pracovní ambice. Chci vždy dělat to, co mě baví. V budoucnu se chci také více věnovat rodině, dlužím jim to. 21.8.2008 10:35
OTÁZKA: Jak upravujete ceníky? Musíte každý den, týden, nebo měsíc sledovat konkurenci a nabídku různých dodavatelů? Od kolika dodavatelů (velkoobchodů) Kasa bere zboží? Děkuji za odpověď HK Helena Krátká
Martin Kasa ODPOVĚĎ: Dobrý den. ceníky upravujeme vesměs automaticky. Konkurenci sledujeme doslova každou minutu. Dodavatelů máme cca 50 a z toho okolo 15 významných. 21.8.2008 10:36

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.