Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Máte problém s vaší bankou? Ptejte se finančního arbitra on-line

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 23. ledna 2008 do 14:00

OTÁZKA: Zdravím pane arbitře, bohužel jsem poškozený v kauze VISA a a několikanásobné účtování výběru kartou. Tak se chci zeptat, jestli bankám za jejich počínání hrozí nějaký postih (případně VISE). Klient se nemá totiž, alespoň mám z toho všeho takový pocit, jak bránit. Děkuji a přeji pěkný den. Tomáš
OTÁZKA: Dobrý den pane Klufo. Já se zeptám trochu jinak, než ostatní. Co Vás lákalo na tom ucházet se o funkci finančního arbitra? Tlustá Berta
OTÁZKA: Hezký den, i já Vám přeji hodně štěstí v nové funkci a příjemný každý den. S pozdravem bývalí kolega z 1. patra. Radek Radek Turín
OTÁZKA: Dobrý den ještě jednou, ještě bych se chtěla zeptat, zda komunikujete s finančními arbitry v cizině a případně nějaké věci spolu konzultujete? Jan Hus
OTÁZKA: Může se na Vás obrátit kdokoliv? Myslím, když to bude např. Polák nebo Rus? V. Kroupa
OTÁZKA: Dobrý den, pane Klufo, jako bývalá kolegyně bych Vám předem chtěla srdečně pogratulovat k Vaší nové funkci a popřát mnoho úspěchů. Chci se zeptat, zda váš úřad řeší jen problémy týkající se platebního styku, anebo zda se na vás může klient obrátit i s jinými problémy, např. neoprávněné poskytnutí informací bankou o účtu a transakcích na něm jiné osobě vzniklé třeba shodou jmen klientů. Děkuji a přeji hezký den. Terezie Houdková
OTÁZKA: Dobré odpoledne, dočetl sem se, že úřadujete teprve pár dní. Jak se v nové funkci cítíte a co například chcete dělat jinak, než váš předchůdce? Honza
OTÁZKA: Dobrý den pane Klufo,stanoví někdo, jakým kurzem má banka přepočítávat cizí měnu na českou (nějaké rozmezí) nebo je to jen na libovůli manažerů? Janík
OTÁZKA: Když mi banka naúčtovala platbu kartou třikrát (prý kvůli chybě obchodníka), nezaplatil se mi kvůli tomu leasing a půjčka a naběhly mi vyšší úroky. Má na to banka právo? Moc se mi to nelíbí ... Beruška
OTÁZKA: Ještě jednou dobrý den, děkuji za předchozí odpověď ohledně identické identifikace dvou výběrů z bankomatu ... opravdu na výpisu je uveden VS, SS, KS, datum a identifikace bankomatu. čas ne. Jedině, že by čas výběru a č. transakce byly zakódovány do výše zmíněných parametrů (což nejsem schopen posoudit). Ty všechny jsou však identické. Mám v tomto případě nadále řešit tuto skutečnost pouze s bankou, nebo jsou Vaše služby v takovémto případě vhodné využít? Děkuji Michal
OTÁZKA: Jsem postiženou v kauze Finnex, ale celé měsíce se mi nedaří dovolat se na webu uvedený telefon Garančního fondu, který má případ řešit ve prospěch poškozených. Někteří klienti prý byli dokonce vyplaceni, ale Garanční fond na své adrese nesídlí, je naprosto nevyhledatelný. Česká spořitelna, která vyplácí klienty nevím podle jakého pořadníku, mě prý na seznamu vyplatitelných nemá. Prosím, poradíte, jak se domoci svých práv? Děkuji. Ivana
OTÁZKA: Když člověk nesouhlasí s Vaším rozhodnutím, je možné nějaké odvolání a případně kam je směřovat? Bobeš
OTÁZKA: Pěkné odpoledne, zajímá mě, kolik stížností řešíte a vyřešíte? M. Klokočka
OTÁZKA: Tak co život jak jde? Pepa z Budějc
OTÁZKA: Prosím jak postupovat když mi v Komerční bance dali falešných 100 USD a odmítají samozřejmě odpovědnost? petr
OTÁZKA: Dobrý den pane Klufo, rád bych se zeptal, zda má banka pravdu, pokud mi tvrdí, že duplicitní položka na výpisu z účtu týkající se výběru z bankomatu (stejný VS, SS, KS, prostě identická idetifikace účetní položky) může teoreticky při dvojím výběru z jednoho bankomatu v jeden den nastat? Dle mého selského rozumu toto není možné. Děkuji. Michal
OTÁZKA: Dobré odpoledne, můj dotaz směřuje také k platebnímu styku. Co můžu dělat, když mi banka naúčtuje převedené peníze později,než jsou ty předepsané tři dny? Marie
OTÁZKA: Platí se za vaše služby? Případně, kdo živí váš úřad? xaxa
OTÁZKA: V listopadu jsem s velkým časovým předstihem uhradila daně převodním příkazem, banka peníze strhla, což jsem elektronicky zkontrolovala. Pak jsem ještě dostala PÍSEMNÝ výpis, že peníze z účtu odešly. Po dvojité kontrole jsem vše pokládala za vyřešené. Protože u všech daňových plateb je předčíslí, banka si s ním neporadila a za 14 dní mi peníze v tichosti zase připsala na účet. Tím jsem prošvihla svou daňovou povinnost a hrozí mi vysoké penále. Přitom banka na mě má všechny možné kontakty včetně mobilu. Proč nemá banka povinnost mě informovat, když už (chybný!) výpis zaslala poštou? Její jednání pokládám za krajně neseriozní. Mám nějakou naději vymáhat na ní škodu, až mi FU vyměří penále? Děkuji za odpověď tlapakova@quick.cz
OTÁZKA: Chtěl bych se zeptat, jak je možné že některé naše největší banky nepřipisují peníze jak mají. To znamená T+1 den a trvá to 3 dny. Radek
OTÁZKA: Dobrý den, gratuluji k Vaší funkci a chtěl bych se zeptat, můžete se nějak zasadit o to, aby banky neúčtovaly takové vysoké poplatky, jaké mají? Mirek
OTÁZKA: Dobrý den, jak v případě stížnosti klienta postupujete prosím? Zajímá mě zejména, pokud banka zpochybní výběr z bankomatu - peníze nevyjedou, ale jsou mi strženy z účtu. ecila
OTÁZKA: Dobrý den pane arbitře, ráda bych se zeptala, kdy je lépe obrátit se na Vás než trvat na řešení mého problému s bankou. Milada

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.