OTÁZKA:
Vážený pane Kunerte,
rád bych zůstal nadále klientem ŽB, byl jsem velmi spokojen po více než dva roky. Postavte se, prosím,
k mému příspěvku jako uživatel, ne jako ředitel, vždy zákazník je na 1. místě, alespoň v soukromé sféře:
Výdaje za běžný účet fyzické osobě, pokud využívá běžný styk k úhradě plateb SIPO a běžných výdajů domácnosti, když bereme
v úvahu používání alespoň jednoho kanálu přímého bankovnictví, bezpochyby neúměrně vzrostly.
Prosím, neopakujte slova z jiného severu (nebo jinou šablonou), kde jste podnikl rozhovor o tom, že banka dotovala tyto účty.
Možná máte pravdu. Vše jsem si přečetl. Ale je zde stále důležitá spokojenost klienta, která je nyní PROBLÉM.
Klient vybírá banku na základě mnoha parametrů, mezi nimiž je v zásadní míře i cena služeb.
A ŽB se chovala k financím klientů slušně. Daly se považovat za aktiva, nyní naopak, jde o něco jako úvěrový produkt, kdy
stále platím bance - za svoji blbost - ale teď? Ano, chápu, jsou to služby, jak jste jinde zmínil.
Q: Ale klienti u Vás mají své peníze, kolik Vy dáte za mnou poskytnuté prostředky?
Pár haléřů. Nechci školení o nutnosti být likviditní
vůči všem těmto klientům, pracujeme s pravděpodobností a statistikou.
Stručně: jako klient jsem znemožněn a bezzbranný vůči jednostranné změně smlouvy banky.
Je velmi neetické (byť je jsou běžné u bank jednostranné změny smluv) bez vědomí (ale i s vědomím)
klienta měnit sazebník, a NAVÍC PROVÉST ZVÝŠENÍ SAZEB TAKOVÝM SKOKEM!
Příklad: zcela běžná byla platba za transakce 20 až 30Kč měsíčně, nyní je 30Kč vedení + 30Kč přímé bank. + 20 až 40Kč za transakce
nebo jak chcete vše v balíčku - je to jedno.
Q: To je o 200-400% víc, víte sám, že tyto stížnosti se množí geometrickou řadou, nemyslíte, že to byl PRO KLIENTA příliš velký skok?
Co mám z nových produktů, když mi vyhovují staré, kde si adekvátně poplatek zvyšte, ale jak se sluší a patří.
Q: Dostal jsem od doby, co jste připravovali změny, od banky nejméně dva dopisy o tom, jaké super změny nás klienty čekají.
V žádném nebyla zmínka o tom, že klient, který používá dosud standardní produkty, bude platit mnohem více.
Nemáte pocit, že to byla trestuhodná chyba? Skrytá stránka sazeb na webu je dost málo.
Hovořím k Vám upřímně, ale se vší úctou, aby mé dotazy neskončili v koši.
Na závěr žádost: zvažte, prosím, nějakou slevovou refundaci současným klientům,
kterým umožníte být spokojenými nadále. Alespoň pokud vedení účtu 30Kč, pak Netbanka v ceně nebo naopak. Nebo DuoBonus,
který jste zrušili a pod.
Ať počítám jak chci, vždy mě nyní budete stát minimálně 90Kč <= 5-8 pohybů/měs.
Předem Vám Děkuji.
S pozdravem, Robert Bosák, Ostrava (bosak@centrum.cz).
Robert Bosák
ODPOVĚĎ:
Chápu Vás určitě jako klienta. Myslím, že produkty, které jsme pro klienty připravili ve formě balíčků, jim službu bezpečně udržují na levném základě. Co se týče zavedení poplatku za vedení účtu, myslím, že je stále nejnižší. Našim klientům jsme poplatek nezavedli ihned a avizovali jsme jej. Rozhodně jsme pro klienty nepřipravili nic kritického.
3.11.2003 12:02