Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Šéf Poštovní spořitelny Jan Lamser odpovídal na dotazy

Jan Lamser, Poštovní spořitelna
velikost textu:
vydáno 18.6.2010 14:00
Jan Lamser pracuje v ČSOB od roku 1995, od roku 1997 je členem představenstva ČSOB a vrchním ředitelem, v současnosti zodpovědným za služby drobné retailové klientele včetně Poštovní spořitelny.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 18. června 2010 do 15:00

OTÁZKA: koukam ze jste odpovedel salamounsky.. vlastne neodpovedel na to co delat pro verne klienty... treba jim zaslat i nejaky darek nebo dopis ze si nas vazite.. nic takoveho nechodi jen nabidky na uvery atd.. kdyz chci splatit uver drive tak me jeste oskubete o 1000kc to je to vase hledame ? Tomáš Grossmann
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Právě jde o to, že vás nechci jen odbýt nějakým plyšovým medvědem, ale poskytnout Vám něco pořádného. Plyšáky rozdáváme už dnes, "to pořádné" právě teď rozmýšlíme. 18.6.2010 15:03
OTÁZKA: Dobrý den proč jste zpoplatnili vedení účtu pro malé děti. Chtěl jsem naučit děti od mala pracovat s účtem spořit,vybírat kartou popřípadě si něco v obchodě sám zaplatit. Jiří Ištuk
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Osm korun nám ani nepokryje náklady za známku na obálce s výpisem. A určitě souhalsím, že je na místě, aby se děti s výběry kartou, vedemím účtu učily zacházet. Přesně proto tyto programy, které, věřte, výrazně dotujeme, nabízíme. 18.6.2010 15:09
OTÁZKA: Era je Era je Era Růže je Růže je Růže ? Co to proboha znamená? Petr Bartoš
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Báseń Rainer Maria Rilke 18.6.2010 15:09
OTÁZKA: Hm, tak se zeptám jinak - era je něčeho zkratka, nebo to je prostě jen úderný název..? A proč jste s tím přišli právě teď? Díky za rozumnou odpověď.
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Budete si myslet, že se vyhýbám odpovědi. Ale zvolili jsme ten název proto, abyste si kladl právě tyto otázky. Snažime se azujmout. A naznačujeme, že to, co nabízíme: jednoduchost, přehlednost, dostupnost, lidskost, jaksi znamená "novou éru bankovnictví". jenomže to neříkáme nahlas, abychom nebyli k smíchu. Radší se snažíme to dělat. 18.6.2010 15:11
OTÁZKA: Pracuji u konkurence /ČS/ na nižší manažerské pozici. Také všude slýcháme že my jsme nejlepší. Vy to říkáte o PS také. Čím mě přesvědčíte? Josef Brandejs
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Sanžím se přesvědčit spíš klienty, ne manažery konkurence. Své lidi přesvědčuji, že se musí od ČS v něčem docela hodně učit. To neznamená, že už teď v součtu nejsme nejlepší. 18.6.2010 15:14
OTÁZKA: Kde vzala Poštovní spořitelna tu drzost pod záminkou přejmenování povoleného přečerpání účtu na kontokorent zavést poplatek 19 Kč, aniž by se klinta zeptala, a současně vybírat poplatek 100 Kč za zrušení této služby. Je to loupež za bílého dne. Má úcta.
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Dobrý den, jestli Vám rozumím, vytýká te nám ne těch devatenáct korun, ale že je nefér po vás chtít sto korun, když tu službu už za devatenáct korun nechcete. Tak, jak to popisujete, bych s Vámi i souhlasil. Neděláme to schválně. Prosím, napište mi na jlamser@csob.cz Nějak to vyřešíme. 18.6.2010 15:19
OTÁZKA: ano kazdy jsme nejaky .. a pak nechapu proc delate tento rozhovor! Tomáš Grossmann
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: kdybchom byli stejni, nemel byste duvod ho číst 18.6.2010 15:19
OTÁZKA: Co byl základní impuls pro vytvoření finančních ceter? Bankovní pobočka bez možnosti hotovostních operací je asi raritou nejen u nás... Hana Kollmanová
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Hotovostní operace dobře zvládá síť pošt. Na finančních centrech by jenom zdržovaly. Mimochodem model finančních center po nás kdekdo přebírá.... a to i bez podpory pošty. Velice dobře to funguje. I názvem se snažíme vyjádřit, že to není místo pro rutinní transakce, ale pro dialog banky a klienta, na který je třeba klidněší prostředí.... 18.6.2010 15:22
OTÁZKA: Souhlasím s honzoucz. Z vašich odpovědí se toho moc nedozvíme, hlavně tam kde na seriozní dotaz čtenáře na eru odpovídáte dost nesmyslně. Můžete nám tedy vysvětlit, o co jde? Barbora Buřínská
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Barboro, na co se přesně ptáte? 18.6.2010 15:23
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat jakou budoucnost vidíte v samoobsluznych zónách? Myslíte, ze je to pro klienty výhodnější, než si zajít k přepážce?? Jakub Šumanský
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Určitě mohou některé oparace pro klieta zjednodušit a výrazně urchlit. Navíc zlevnit. 18.6.2010 15:24
OTÁZKA: Dobrý den, ještě jedna otázka k poplatkům: Sám říkáte, v souladu s tvrzením téměř všech bank u nás, že všechny služby něco stojí a nějak si banka vydělat musí. To samozřejmě chápu a velmi Vám to přeji, avšak chtěl bych vědět, proč tyto náklady banka /například vaše konkrétně) nepokrývá výnosy z peněz, které mají u vás klienti uloženy. Tento výnos se pohybuje minimálně na hranici 4% (nejlevnější úrok hypo - daň apod.), pokud ne, zaměstnejte mě - vydělám vám víc. V mém případě by to tedy činilo řádově desítky tisíc ročně. Proč tedy ještě navíc platím poplatky? Přesvědčte mne prosím, rád změním banku. Tomáš Körner
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Ve výročních zprávách bank najdete položku "čistý úrokový spread", což je to, o čem píšete. Zdaleka to nejsou čtyři procenta. Klasická bankovní škola říkala, že z poplatků se musí zaplatit provoz banky, úroky jsou pro banku zisk - protože se hodně čistý úrokový výnos v čase dosti mění, nelze s ním z pohledu obezřetného bankéře, který si musí být jistý, že se nedostane do problémů, dopředu počítat. Doba se mění, ale na téhle moudrosti něco je. Tím chci říct, banky většinou uvažují jaksi naopak než Vy. Ale Vaše úvaha je úplně správná. 18.6.2010 15:28
OTÁZKA: Dobrý den, má přítelkyně si před Vánoci zažádala o zřízení internetového bankovnictví ke svému účtu u PS. Dodnes ho nemá přes opakované urgence zřízené, vždy je odkázána na nějaké přihlašovací údaje, které ji prý byly kdysi zaslány v souvislosti se službou phone 24 - nicméně tyto údaje nemáme k dispozici ani netušíme, že byla služba phone 24 kdy aktivována. PS bylo sděleno, že tyto údaje nemáme - ale řešení prý jiné není. Váženě uvažujeme o změně banky. Martin R.
Jan Lamser, Poštovní spořitelna ODPOVĚĎ: Víte, tak, jak to popisujete, tak je to určitě nepříjemná situace, ale nedokážu Vám rovnou přímočaře pomoci. Prosím, ať Vaše přítelkyně zavolá na naše kontakní centrum 800 210 210. KDyby to nezabralo, prosím ozvěte se mi jlamser@csob.cz 18.6.2010 15:30

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.