Ředitelka Poštovní spořitelny Vlasta Dolanská on-line

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 18. července 2006 do 11:40

OTÁZKA: Hezký den, budete v rušení či snižování poplatků pokračovat? Jana
OTÁZKA: Dobrý den, před časem jsme měli u vaší banky účet, manžel potom přešel do jiného zaměstnání, kde mu byla mzda vyplácena v hotovosti. Udržování účtu nás přišlo hodně draho a navíc po čase, kdy jsme účet zrušili jsme zaplatili téměř 300 Kč. Na závěr chci říci, že je rozhodně levnější žádný účet nezřizovat, ale žel nás k tomu nutí zaměstnavatel. Havlíčková Olga
OTÁZKA: Vážená paní ředitelko. Jsem spokojeným klientem Vaší banky zejména kvůli její dostupnosti pro lidi z venkova (přes poštu). Chtěl jsem pro děti založit účet MINI, věková hranice je ale až od 10 let - proč není stejná jako u ČSOB (Váš vlatník) - 8 let? anonym
OTÁZKA: Dobrý den, paní ředitelko, v Novinách PS jste napsala, že poplatky v bankách jsou samozřejmé, protože "je to služba jako každá jiná." Dovolím si oponovat - pokud si dám opravit auto do servisu, zaplatím oprávněně, protože to skutečně je "služba jako každá jiná". Ovšem peníze, které bance svěřím, slouží k jejímu podnikání, ta banka je za úroky (vyšší než než úročení běžného účtu) půjčuje jiným a na tom přece slušně vydělává. Analogie se autoservisem: majitel servisu by za opravu nechtěl nic, nebo jen málo, protože třeba 14 dní po opravě auto půjčoval ve své autopůjčovně nebo by s ním po večerech vydělával jako s taxíkem...to by bylo fér. Banka pracují obdobně, ale poplatky nejenže vybírají, ale dokonce dost vysoké. Co Vy na to? Richard Tluštík
OTÁZKA: Když se platí složenka na poště z účtu, je nutné mít s sebou maxkartu ke kontrole? Jestli ano, jak je možné, že na poštách toto nerespektují? Radek
OTÁZKA: Paní ředitelko, využívám účet u PS asi 4 roky a jsem spokojen, ale poslední dobou potřebuji vybírat z bankomatu a platit v obchodech mvětší sumy. Proto limit na kartu 15 000 Kč týdně mi přijde na dnešní dobu poměkud málo. Chtěl jsem si ho zvýšil, ale na přepážce mi bylo sděleno, že to je maximum, které PS nabýzí. Takže v dnešní pokročilé době bezhotovostních plateb, jsem byl nucem na poště vybrat hotovost 50 000 Kč. S narvanou peněženkou jsem projel půl města, abych mohl zaplatit novou kuchyň. Nešlo by tento limit nějak rozumě navýšil?? Nebo je možnost individuálně ho zvýšit?? Předem děkuji za odpověď. Mira
OTÁZKA: Dobrý den, opět asi podobný dotaz. Jaktože v zahraničí nemusím platit žádné poplatky za vedení účtu apod. (např. v porovnání s GB -z vlastní zkušenosti) a tady si nejen váš ústav účtuje nehorázné poplatky za vše. Není to od všech těchto institucí neseriózní jednání? Zkuste se na to podívat z pohledu obyčejného pracujícího, který za to, že mu dojde výplata na účet, zaplatí poplatek za vedení, poplatky aj. Proč se nemůžete přiblížit službám v zahraničí, když už si účtuje tyto poplatky? Např. rychlost transakcí apod. Lenka
OTÁZKA: Jsem klintem PS. Chodí mi s podnikatelské činnosti přes 30000,- Kč. U jiných bank už bych mě osobního bankéře a jiné výhody. Třeba nabídky k investování. Dočkám se u vás? nebo budu muset změnit banku. Zdeněk
OTÁZKA: V novém sazbníku PS je v sekci Elektronické bankovnictví oddíl Max Homebanking PS. Můžete říci, kdy se bude produkt nabízet? Dále by mě zajímala možnost elektronických výpisů. Nikde jsem nenašla, jak je možné si je zřídit. Mám všechny služby EB, které je možné mít k Postžiru a Postkontu, ale v aplikaci Max Internetbankinku je v sekci nastavení zpráv položka výpisů z účtu nepřístupná k nastavení. O. Krajníková
OTÁZKA: Jsem s službami Vaší banky velmi spokojen, jediného co mě však mrzí že se nedá maxkarta tedy její část visa electron zablokovat proti platbám na internetu, rád bych tak učinil protože se bojím zneužití svoji karty. stačí kdyzž si obchodník zapamatuje můj ccv kod a zneužití je tady. Jiné banky toto zablokovaní umožnují Tomáš
OTÁZKA: Jsem klientem PS a potřebuji úvěr nebo půjčku na koupi osob. auta cca 80 tis. Jaké výhody nabízí PS svým klientům a kolik a na jak dlouho budu muset splácet výše uvedenou částku Radek
OTÁZKA: Paní ředitelko, jak se díváte na situaci s poplatky na českém trhu a debatu kolem nich? Proč jsou poplatky tak vysoké ve srovnání se zahraničím? Jarda
OTÁZKA: Dobrý den, mohu s Maxkartou platit a vybírat peníze i v zahraničí? Pavel
OTÁZKA: Není možnost založit účet jen v eurech trochu omezující? podnikatel
OTÁZKA: Paní ředitelko, velice vítám koncept Finančních center, které Poštovní spořitelna otevírá. Budete v této strategii i nadále pokračovat? Ondra
OTÁZKA: Dobrý den, otázka obecnějšího charakteru: proč jsou u nás podnikatelské účty vždy dražší než osobní? Poskytujete úplně stejnou službu za daleko více peněz. Kamarádka ze Spoj. Statů mi řekla, že toto být u nich, tak jste žalovaní pro nerovné podmínky. Děkuji. Libor
OTÁZKA: Když je zrušení účtu vysoce nákladové, jak to, že ostatní banky poplatek za něj zrušily? 007
OTÁZKA: Dobrý den paní ředitelko,mám problém v internetbankingu a to s tím,že na každou transakci potřebuji 10 minut a než mě přijde heslo na mobilní telefon,kde kolikrát kvůli špatnému signálu transakci neprovedu,limit mě vyprší.Bude poštovní spořitelna v budoucnu zvyšovat limit třeba na 15 minut? Štěpán
OTÁZKA: Dobrý den, proč musím dostávat výpis a platit za něj poštovné (sice není účtováno zvlášť, ale je jasné, že je v ceně poplatku za vedení účtu), když si můžu výpis nechat zobrazit na internetu? Nechcete nabídnout službu bez výpisu, která by byla levnější o to poštovné? anonym
OTÁZKA: Dobrý den, jakým způsobem školíte pracovníky pošty, aby servis, který poskytují, odpovídal službám bankovních úředníků? díky za odpověď a hezký den. Jana
OTÁZKA: Chci se zeptat kdy vyřešíte zpoždění vkladu na účet, tedy že klient vloží na přepážce, ovšem na účtě se mu peníze objeví až za několik dní.Děkuji. Denizz
OTÁZKA: můžete se prosím vyjádřit k tomu, že v poslední době se před pobočkami konkurenční banky začali objevovat tabule s Vaším logem..tedy PS..s textem : Tady už mají zavřeno, ale my máme ještě otevřeno.? Myslím, že je to nekalé jednání.Děkuji za odpověď. Lucie Šťastná
OTÁZKA: Mohla byste mi vysvetlit, proc bych mel platit za to, ze mi na ucet prijdou penize?? Donedavna jste si i vy uctovali nemalou castu... zajimalo by me opodstatneni tohoto poplatku napric bankovnim trhem... Hilda
OTÁZKA: Líbí se mi nabídka cestovního pojištění. Nechápu ale, proč ho nemohu uzavřít na internetu a musím kvůli tomu na poštu (navíc není možné platit pojištění elektronicky, ale pouze papírovým dokladem, který tuto jinak velmi výhodnou sazbu prodražuje). Neuvažujete o rozšíření nabídky služeb poskytovaných na internetu? Honza, Praha
OTÁZKA: Jak se spolupracuje s vasim vlastnikem CSOB resp. s belgickym vedenim? Mate dost prostoru od CSOB, je to preci moloch. dekuji Honza anonym
OTÁZKA: Sice jste zrusili poplatek za prichozi platby, ale porad a uz v podstate jako jedini mate poplatek za zruseni uctu. Hodlate to napravit? Jana
OTÁZKA: Dobrý den, jsem klientem Poštovní spořitelny už několik let. V poslední době však uvažuji o zrušení účtu, protože ho kvůli poplatkům příliš nevyužívám (služby jsou pořídit levněji u konkurence, např. ING konto, Fio). Myslím, že by se ceny Poštovní spořitelny mohly snížit, aniž by to příliš ovlivnilo příjmy banky. Např. nechápu, proč musím jednou měsíčně dostat výpis, o který nestojím. Kdyby se měsíční poplatek snížil o 8 Kč s tím, že by si každý mohl v elektronickém bankovnictví zdarma nechat vypsat pohyby na účtu (systém to umí), tak by ušetřila jak banka náklady na poštovné, obálku, papír, tisk a lidskou práci, tak i klient na poplatcích. (Uvedená možnost by se mohla nastavovat přímo v elektronickém bankovnictví, protože by byla pouze pro ty, kdo tuto formu komunikace používá). Samozřejmě chápu nutnost jednou ročně zaslat papírový výpis, to by se zrušit nedalo. Další kapitolou jsou poplatky za Maxkartu. Pro ty, kdo nepotřebují hodně vybírat z bankomatu, je levnější si pořídit kreditku např. u Citibank (vedení zdarma při roční útratě nad 36 tisíc Kč, klient ušetří 500 Kč ročně) a maxkartu zrušit s tím, že bude využívat bezúročné období na kreditce. Nemohla by Poštovní spořitelna zavést něco podobného - např. při útratě kartou nad 2 tisíce by v daném měsíci neúčtovala poplatek za kartu (a při útratě např. nad 5 tisíc by neúčtovala ani poplatek za vedení účtu), neboť už dost získala na poplatcích od obchodníka? Opět se domnívám, že by byli klienti motivováni k placení kartou a banka by si finančně polepšila. V této souvislosti podotýkám, že maximální limit 15.000,- Kč na maxkartě týdně se mi zdá nízký. Nešlo by ho zvýšit např. na 30 tisíc? Měl jsem na svém účtu kontokorent, ale po té, co jste začali posílat (zbytečné) prázdné výpisy a účtovat 8,- Kč měsíčně za tuto službu, jsem ho zrušil. Nepochopil jsem, proč prostě nemohu jít do mínusu na účtu a musím si zakládat jiný. Ostatní banky (např. ČS) mají překročení na účtu a klient nemusí za tuto službu platit. Da [tato otázka byla zkrácena] Jan Kučera, Brno

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.