Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ředitelka Poštovní spořitelny Vlasta Dolanská on-line

Vlasta Dolanská
velikost textu:
vydáno 18.7.2006 10:55
Poštovní spořitelna zrušila jako první velká banka v ČR poplatek za příchozí platby. Proč? Co chystá dál? Ptejte se ředitelky banky Vlasty Dolanské.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 18. července 2006 do 11:40

OTÁZKA: Jsem klientem PS a potřebuji úvěr nebo půjčku na koupi osob. auta cca 80 tis. Jaké výhody nabízí PS svým klientům a kolik a na jak dlouho budu muset splácet výše uvedenou částku Radek
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Nabídka je široká, doporučuji spojit se s pracovištěm Poštovní spořitelny, nebo zaslat svůj dotaz na info@postovnisporitelna.cz. Lhůta splatnosti závisí na Vašich finančních možnostech a je flexibilní, maximálně však u tohoto typu úvěru do čtyř let. 18.7.2006 11:46
OTÁZKA: Jsem s službami Vaší banky velmi spokojen, jediného co mě však mrzí že se nedá maxkarta tedy její část visa electron zablokovat proti platbám na internetu, rád bych tak učinil protože se bojím zneužití svoji karty. stačí kdyzž si obchodník zapamatuje můj ccv kod a zneužití je tady. Jiné banky toto zablokovaní umožnují Tomáš
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, děkuji za ocenění našich služeb. Bohužel, všechny karty typu Visa Electron zablokování pro internetové platby neumožňují, a to celosvětově. Možností řešení Vašich obav je několik. Můžete například navštívit pracoviště Poštovní spořitelny a informovat se o vydání jiného typu karty. 18.7.2006 11:50
OTÁZKA: V novém sazbníku PS je v sekci Elektronické bankovnictví oddíl Max Homebanking PS. Můžete říci, kdy se bude produkt nabízet? Dále by mě zajímala možnost elektronických výpisů. Nikde jsem nenašla, jak je možné si je zřídit. Mám všechny služby EB, které je možné mít k Postžiru a Postkontu, ale v aplikaci Max Internetbankinku je v sekci nastavení zpráv položka výpisů z účtu nepřístupná k nastavení. O. Krajníková
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Max Homebanking PS již nabízíme. Tuto službu je možné zřídit pouze na pracovištích Poštovní spořitelny. Při Vaší návštěvě Vám kolegové vysvětlí možnosti a zajistí zasílání elektronických výpisů. Máte-li jakýkoli technický problém, neváhejte zavolat na Helpdesk 800 210 210. Věřím, že budete s našimi službami spokojena. 18.7.2006 11:53
OTÁZKA: Jsem klintem PS. Chodí mi s podnikatelské činnosti přes 30000,- Kč. U jiných bank už bych mě osobního bankéře a jiné výhody. Třeba nabídky k investování. Dočkám se u vás? nebo budu muset změnit banku. Zdeněk
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Poštovní spořitelna od začátku letošního roku nabízí podnikatelům obsluhu osobními bankovními poradci. S ohledem na zahájení této služby věřím, že budete v brzké době naším pracovníkem kontaktován. V případě, že by se tak v krátké době nestalo, prosím, pošlete svůj dotaz s kontaktem na info@postovnisporitelna.cz. 18.7.2006 11:57
OTÁZKA: Paní ředitelko, jak se díváte na situaci s poplatky na českém trhu a debatu kolem nich? Proč jsou poplatky tak vysoké ve srovnání se zahraničím? Jarda
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Debatu o poplatcích samozřejmě pečlivě sledujeme. Zrušení poplatku za příchozí platby, ke kterému Poštovní spořitelna přistoupila jako první velká banka v ČR, bylo součástí naší dlouhodobé strategie, která se protla s názory široké veřejnosti v hlasování o "nejabsurdnější poplatek". Každý trh je natolik odlišný, že jakékoli srovnání se zahraničím je zavádějící. Poplatky Poštovní spořitelny jsou jedny z nejnižších na českém trhu a dle našich informací v určitých parametrech snesou srovnání i se zahraničím. 18.7.2006 11:59
OTÁZKA: Dobrý den, opět asi podobný dotaz. Jaktože v zahraničí nemusím platit žádné poplatky za vedení účtu apod. (např. v porovnání s GB -z vlastní zkušenosti) a tady si nejen váš ústav účtuje nehorázné poplatky za vše. Není to od všech těchto institucí neseriózní jednání? Zkuste se na to podívat z pohledu obyčejného pracujícího, který za to, že mu dojde výplata na účet, zaplatí poplatek za vedení, poplatky aj. Proč se nemůžete přiblížit službám v zahraničí, když už si účtuje tyto poplatky? Např. rychlost transakcí apod. Lenka
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, ke srovnání se zahraničím jsem se již vyjadřovala. Naše poplatky jsou nejvýhodnější na trhu, poplatek za příchozí platbu jsme zrušili jako první velká banka v ČR. 18.7.2006 12:00
OTÁZKA: Když se platí složenka na poště z účtu, je nutné mít s sebou maxkartu ke kontrole? Jestli ano, jak je možné, že na poštách toto nerespektují? Radek
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Při platbě složenkou není nutné mít s sebou Maxkartu. Je možné použít klasický papírový formulář. 18.7.2006 12:02
OTÁZKA: Dobrý den, paní ředitelko, v Novinách PS jste napsala, že poplatky v bankách jsou samozřejmé, protože "je to služba jako každá jiná." Dovolím si oponovat - pokud si dám opravit auto do servisu, zaplatím oprávněně, protože to skutečně je "služba jako každá jiná". Ovšem peníze, které bance svěřím, slouží k jejímu podnikání, ta banka je za úroky (vyšší než než úročení běžného účtu) půjčuje jiným a na tom přece slušně vydělává. Analogie se autoservisem: majitel servisu by za opravu nechtěl nic, nebo jen málo, protože třeba 14 dní po opravě auto půjčoval ve své autopůjčovně nebo by s ním po večerech vydělával jako s taxíkem...to by bylo fér. Banka pracují obdobně, ale poplatky nejenže vybírají, ale dokonce dost vysoké. Co Vy na to? Richard Tluštík
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, toto je časté zjednodušení fungování bankovního sektoru v některých médiích. Běžný účet je zejména transakční nástroj, kde jsou Vaše peníze neustále k dispozici. Banka s nimi tedy může nakládat pouze v omezené míře. Obsluha běžného účtu je rozhodně klasickým typem služby. 18.7.2006 12:07
OTÁZKA: Vážená paní ředitelko. Jsem spokojeným klientem Vaší banky zejména kvůli její dostupnosti pro lidi z venkova (přes poštu). Chtěl jsem pro děti založit účet MINI, věková hranice je ale až od 10 let - proč není stejná jako u ČSOB (Váš vlatník) - 8 let? anonym
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Poštovní spořitelna má v mnoha aspektech odlišné produkty od ČSOB. Věkovou hranici jsme stanovovali s ohledem na určitou samostatnost dětí v tomto věku k obsluze svého účtu. Na základě zkušeností jsme i my došli k rozhodnutí o nutnosti snížení této věkové hranice. Nové podmínky budou realizovány do konce letošního roku. Velice by mne potěšilo, kdyby tento termín byl pro Vás akceptovatelný. 18.7.2006 12:10
OTÁZKA: Dobrý den, před časem jsme měli u vaší banky účet, manžel potom přešel do jiného zaměstnání, kde mu byla mzda vyplácena v hotovosti. Udržování účtu nás přišlo hodně draho a navíc po čase, kdy jsme účet zrušili jsme zaplatili téměř 300 Kč. Na závěr chci říci, že je rozhodně levnější žádný účet nezřizovat, ale žel nás k tomu nutí zaměstnavatel. Havlíčková Olga
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, dle mého názoru lze konstatovat, že i podnikatelé a firmy se snaží snižovat náklady a minimalizovat rizika při nakládání s hotovostí. Proto preferují možnosti převádění mzdových prostředků na účty. V případě nutnosti zřízení účtu musím konstatovat, že Poštovní spořitelna je nejlevnější na českém trhu. Mít běžný účet přináší i své výhody - peníze máte v bezpečí a dostupné 24 hodin denně. K účtu si můžete zřídit trvalé příkazy nebo inkasa - pokud je budete platit hotově, bude Vás to stát více času i peněz. V Poštovní spořitelně nabízíme i možnost mít jeden účet pro celou rodinu až se třemi kartami zdarma. 18.7.2006 12:15
OTÁZKA: Paní ředitelko, využívám účet u PS asi 4 roky a jsem spokojen, ale poslední dobou potřebuji vybírat z bankomatu a platit v obchodech mvětší sumy. Proto limit na kartu 15 000 Kč týdně mi přijde na dnešní dobu poměkud málo. Chtěl jsem si ho zvýšil, ale na přepážce mi bylo sděleno, že to je maximum, které PS nabýzí. Takže v dnešní pokročilé době bezhotovostních plateb, jsem byl nucem na poště vybrat hotovost 50 000 Kč. S narvanou peněženkou jsem projel půl města, abych mohl zaplatit novou kuchyň. Nešlo by tento limit nějak rozumě navýšil?? Nebo je možnost individuálně ho zvýšit?? Předem děkuji za odpověď. Mira
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Máte pravdu, že limit pro výběr na Maxkartě je skutečně 15 tisíc týdně, a to z bezpečnostních důvodů. Tato hranice se netýká plateb Maxkartou u obchodníků, což výrazně snižuje potřebu Vaší hotovosti. Pokud přesto chcete limit vyšší, doporučuji zažádat si o vydání jiné karty z naší nabídky, jejichž limity mohou být až sto tisíc. 18.7.2006 12:19
OTÁZKA: Hezký den, budete v rušení či snižování poplatků pokračovat? Jana
Vlasta Dolanská ODPOVĚĎ: Dobrý den, v souladu s naší strategií budeme v politice nejvýhodnějšího poměru kvality a ceny rozhodně pokračovat. I nadále chceme přinášet změny tak, aby naši klienti byli maximálně spokojeni. Děkuji za dotazy a všem čtenářům přeji hezký zbytek léta. 18.7.2006 12:22

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.