Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Oficiální stanovisko autora k vyjádření ING Bank

aktualizováno 

Článek „V přímém bankovnictví ING Bank je závažná chyba!“ vycházel z informací poskytnutých tiskovou mluvčí společnosti, Klientským centrem a informací poskytovaných bankou jejím klientům. Co se klientského čísla týče, tak všechny předchozí výpisy z účtu (od výpisu za období 16. 11. 2001 až 31. 12. 2003) včetně posledního odeslaného a tedy do této chvíle aktuálního (za období 4. kvartálu roku 2003, nyní jsou implicitně výpisy z účtu zasílány ročně) obsahovaly klientské číslo. Fakt, že klientské číslo je nadále uváděno na výpisech z účtu mi potvrdilo, coby klientovi ING Bank, i Klientské centrum na přímý dotaz dne 6. 1. 2005. Stanovisko tiskové mluvčí, že klientské číslo není na výpisech z účtu uváděno, bylo v článku obsaženo.

Co se anonymního zablokování přímého přístupu k účtu týče, tak jsem osobně několikrát v období listopad 2004 až 4. ledna 2005 zkoušel na svém účtu. Ačkoliv tisková mluvčí ING Bank tvrdila, že účet je možné odblokovat telefonicky, naposledy dne 4. 1. 2005 mi to bylo, coby klientovi banky opakovaně odmítnuto, což považuji jakožto klient, který si potřebuje převést nemalou sumu peněz z účtu, za závažnou chybu. Je také zarážející, že klienti navíc nejsou o možnosti odblokování při přístupu přes internet nijak informováni (4. 1. 2005), naopak je jim poskytnuta informace, že „Přístup k Vašemu účtu ING Konto je na 24 hodin zablokován.“ Navíc, tvrzení, že účet je možné odblokovat ihned, není zcela pravdivé, neboť Klientské centrum je dle informací na lince Klientského centra (800 159 159) k dispozici pouze v pracovní dny od 7 do 21 hodin.

Je zarážející, že informace poskytované ING Bank pro klienty a pro novináře se takovýmto způsobem zásadně odlišují. Ještě více zarážející je ovšem fakt, že také jednotlivá stanoviska tiskové mluvčí se od sebe zjevně liší. Tisková mluvčí navíc byla přímo dotázána na změny, které byly provedeny od listopadu 2004 v souvislosti s naším oznámením v článku zmiňované chyby. Její odpověď však byla pouze ta, že banka uvedenou chybu za chybu nepovažuje. Nejvíce znepokojivý je pak fakt, že stávajícím klientům i nadále zůstávají třeba i jen třímístná klientská čísla, což umožňuje velice snadné blokování přímého přístupu k účtům těchto klientů.



Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Kolik mají české domácnosti peněz a kam je investují?

Bohatneme, nebo jsme na tom hůře než v minulosti? A kupujeme raději nemovitosti, nebo akcie? Finanční a majetkovou situaci českých domácností v loňském roce...  celý článek

Ilustrační snímek
Moderní doba přináší past „zlatých pout“. Zbavit se jich není snadné

Pracujete na místě, které je finančně velmi výhodné, vaše práce vás však již příliš nebaví nebo vám dokonce začíná vadit, ale přesto nechcete místo opustit?...  celý článek

Ilustrační snímek
Oddlužovacím „šmejdům“ odzvonilo. Platí změny v osobních bankrotech

Dluhy řeší osobním bankrotem každý rok přes 20 tisíc Čechů. Většina z nich si nedokáže poradit s žádostí o oddlužení, a tak využívá služeb speciálních agentur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.