Osobní bankéř: služba pro movité klienty

Leží vám na účtech několik set tisíc korun a nevíte, co s nimi? Vítejte v rodině osobních bankéřů, kteří čekají právě na vás. Co vám nabídnou? Poradu, kam a kdy peníze investovat, individuální přístup bez front u přepážek, často i prostřednictvím mobilního telefonu mimo úřední hodiny, blokaci ztracené kreditní karty v nočních hodinách.

Pozor! Ve všech bankách tato definice osobního bankéře neplatí. V některých jsou podobné služby, většinou však v menším rozsahu, poskytovány klientům, kteří po nich zatouží, aniž musí mít zůstatky v řádu statisíců. Pak se však jedná většinou o bankovního poradce, a ne o osobního bankéře. „Každý privátní klient banky, který založí osobní účet, získává zároveň bankovního poradce. Ten ho aktivně informuje o novinkách, konzultuje s ním kroky pro optimalizaci osobních financí a je mu k dispozici pro poradenství a pomoc při řešení bankovního problému,“ vysvětluje Renata Pitrová z HVB Bank.

Na rozdíl od bankovního poradce sestavuje osobní bankéř, kterého v této bance mohou využít jen klienti s aktivy vyššími, než je 250 000 eur, zákazníkovi vkladové a investiční portfolio, zná lépe jeho finanční přání, je mu k dispozici 24 hodin denně. Jen na porady osobního bankéře či poradce by se však lidé spoléhat neměli - doporučí jim jen investice do produktů své banky, které však nemusí být pro klienta úplně nejvýhodnější.

Které podílové fondy banky nabízejí

Banka

Investiční společnost, která fondy spravuje

Komerční banka

IKS

Česká spořitelna

ISČS, Erste, Julius Baer, Parvest, ING

ČSOB

OB Invest, KBC

HVB Bank ČR

Capital Invest, Activest, Von Ernst

Raiffeisenbank

Raiffeisen

GE Capital

NE

Union Banka

NE

Citibank

Citicorp

eBanka

ING, Pioneer

Živnostenská banka

ŽB Trust, zahraniční fondy ve stadiu jednání, Julius Baer na spadnutí

Pramen: Martin Gaisler, Fincentrum

Pokud hledáte informace o běžných účtech, naleznete je v TÉTO SEKCI.

Službu privátních bankéřů i poradců zavedla už většina bank, jsou zadarmo. „Jsou to odborníci se zkušenostmi z bankovnictví, kteří absolvovali náročný školicí program, aby získali detailní přehled o všech produktech finanční skupiny České spořitelny,“ říká Věra Čarná s tiskového oddělení této banky.

Konkrétní služby poskytované bankovními poradci či osobními bankéři i přístup k nim se u jednotlivých bank liší. V České spořitelně je například osobní poradce pro všechny klienty bez omezení, ale zatím často k dispozici jen na pevném telefonu a v úředních hodinách banky, takže klient, který potřebuje poradu mimo ně, má smůlu. „Prozatím nejsou naši poradci plošně vybaveni mobilními telefony. Vzhledem k tomu, že nový systém obsluhy klientů funguje pouhé tři měsíce, analyzujeme první zkušenosti,“ vysvětluje Věra Čarná. V jiných bankách, jako je například ČSOB, přijede sice privátní bankéř za klientem i o víkendu, jenže aby mohl službu využívat, musí být jeho zůstatek na účtu minimálně milion korun.

Využíváte služeb privátního bankéře? Jak jste s jeho službami spokojeni? Podělte se s námi o své zkušenosti.