Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Otevře se nám cesta k balíku peněz?

aktualizováno 
Už několik dní můžete v různých médiích vidět reklamu zobrazující klíč a lákavé heslo „Získejte 2 miliony!“. Kdo za touto nabídkou stojí a co se za ní skrývá? Jedná se o revoluční produkt, nebo jen některá banka dohání konkurenci? Můžeme se těšit na lepší bankovní služby?

Kampaň se týká nového produktu ČSOB, který se bude jmenovat ČSOB Klíčový plán a půjde v něm hlavně o investice. Od 2. října, kdy se rovněž v médiích odhalí, kdo za reklamou stojí a jak lze propagované dva miliony získat, se začne Klíčový plán nabízet na pobočkách ČSOB. Klíčový plán, který pro klienty představuje „komplexní přístup ke zhodnocování osobních financí“, na první pohled připomíná produkty Sporoplán od České spořitelny a Felix od Komerční banky (resp. jejich investičních společností: ISČS a IKS–KB). Nabídne však o trochu více.

Sporoplán a Felix jsou produkty, které klientům radí, pomáhají a určují investice do podílových fondů, především jsou pak zaměřeny na pravidelné investování. Klíčový plán bude mít větší rozsah a nabídne to, co v jiných bankách dělají různí privátní poradci a osobní bankéři. V Klíčovém plánu totiž vezmou na sebe bankéři úlohu osobních finančních poradců a po zjištění klientových zdrojů, příjmů a cílů navrhnou klientovi rozvržení finančních prostředků mezi různé, většinou investiční, produkty.

Investiční balíčky Sporoplán, Felix a starší ČSOB Investiční program totiž nejsou tak úspěšné, jak si banky zprvu představovaly, a proto ČSOB pravděpodobně sází na širší produkt. Klíčový plán bude totiž sledovat jak úspory klienta a jejich alokaci, tak jeho měsíční příjmy a výdaje.

Vzhledem k tomu, jak málo lidí u nás využilo služby finančních poradců, lze se obávat, že ani Klíčový plán nebude mít takový úspěch, jaký si od něj banka slibuje. Na druhou stranu je zde výhoda zázemí a jména banky, které jistě vzbuzuje větší důvěryhodnost, než finanční poradce pracující na živnostenský list. Nevýhodu, kterou budou „nezávislí“ poradci vyzdvihovat je to, že jednotlivé části bankovních balíčků se skládají vždy z produktů jedné skupiny (banka, investiční společnost, pojišťovna, penzijní fond,…) a nemusí někdy nejlépe vyhovovat potřebám klienta -

Co a jak radí klientům finanční poradci? Přečtěte si test FINANČNÍCH PORADCŮ 
zde

přestože ještě nejsou známy podrobnosti o novém produktu, můžeme se domnívat, že to bude také případ Klíčového plánu.

Co má Klíčový plán společného s řešeními poradců, je sestavení „viditelného a

hmatatelného“ finančního plánu. Ten může být výhodou oproti dotazníkům a méně konkrétním řešením v jiných bankách.

A jak je to s těmi dvěma miliony? Jde o propagační akci, do níž budou zapojeni všichni klienti, kteří se přijdou na pobočky informovat o Klíčovém plánu, avšak nejvíce 1 mil. Kč může vyhrát ten, kdo si nechá plán sestavit a uzavře smlouvu na některý produkt.

Více informací o propagační akci a hlavně samotném produktu (jeho specifika, srovnání s ostatními bankami, apod.) vám přineseme v dalším komentáři, až zatím tajnůstkářská ČSOB „odhalí své karty“.

Myslíte si, že je Klíčový plán krok správným směrem? Řídili byste se investičním plánem sestaveným finančním poradcem nebo bankou? Těšíme se na vaše názory.

Autor:


Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Zlato je úplně jiná investice, která dává smysl, říká analytik

Investice do zlata je jednou z možností, jak uložit volné peníze. Analytik Pavel Ryska upozorňuje, že kolem investic do zlata koluje řada mýtů. Reaguje tak na...  celý článek

JOSEF ŠÍMA: ATELIÉR 1934, olej na plátně, 99 x 144 cm  Cena 28,8 milionů korun...
Rekordní rok na českých aukcích: investoři utratili přes miliardu

Sběratelé a investoři loni utratili na aukcích 1,26 miliardy korun, padl historický rekord za obraz vydražený za nejvyšší cenu a řada umělců dosáhla nových...  celý článek

Václav Pech, investiční analytik společnosti Broker Trust
Investovat, nebo obchodovat? Analytik radí, co je větší jistota

Být investorem, nebo traderem čili obchodníkem? Takovou otázku si klade většina těch, kteří se rozhodli zhodnotit své prostředky na finančních trzích. Co je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.