Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Parfémy: luxus i pro méně majetné

aktualizováno 
Parfémy jsou přesně tím typem luxusního zboží, které si alespoň jednou či vícekrát za život dopřejí i lidé s běžnými příjmy. Ovšem nejspíš s výjimkou toho nejdražšího.

Tím je podle internetové verze časopisu 100+1 ZZ parfém Amouage pocházející z voňavkářství ománského Naskatu. Jeho základem je kadidlo doplněné o dalších sto dvacet esencí včetně pačule, jasmínu či speciální růže z Ománu. Padesátimililitrová lahvička stojí přes pět tisíc eur, tedy více než 150 tisíc korun.

Právě použité látky rozhodují kromě jiného o ceně, a tedy i o kvalitě vůně. Přírodní esence, které ji dokážou nejvíce prohlubovat a stabilizovat, jsou velmi drahé. Kilogram sekretu africké šelmy cibetky, který se používá například v parfému Jicky od Guerlainu, může stát až 12 tisíc eur, tedy okolo 360 tisíc korun.

Kvůli vysokým cenám se proto výrobci dnes stále více snaží nahrazovat přírodní složky parfémů syntetickými produkty, které jsou až desetkrát levnější. Vůně se tak stávají dostupnější, přesto se za ty světoznámé platí podle typu a značky zhruba od jednoho do několika tisíc korun.

Které parfémy jsou oblíbené u nás? Ještě za dob socialismu dostupná vůně Christian Dior tu „zapustila“ značce kořeny a mnozí jí zůstávají věrní, přestože ceny padesáti- a stomililitrových toaletních vod se pohybují obvykle mezi dvěma až třemi tisíci korun. Kromě Diora se na zdejším trhu už pevně usadily i desítky dalších zvučných značek.

V internetové prodejně parfémů www.parfem.cz se jich najde více než devadesát. V cenách od necelého jednoho tisíce až po několik tisíc korun za toaletní vodu. Ceny „pravých“ parfémů jsou pak mnohem vyšší. Jsou totiž koncentrovanější. Stačí jedna kapka na zápěstí... Skutečné parfémy se však příliš nehodí na denní nošení. Používají se spíše pro slavnostní příležitosti, kde se mezi róbami koncentrovaná vůně snese.

Kde nakoupit levněji?

Zkuste prodejny v zahraničí nebo cizí webové obchody, radí zákazníci se zkušenostmi z ciziny. V průměru o deset až třicet procent levněji v porovnání s kamennými obchody lze nakupovat značkové vůně i v tuzemských internetových prodejnách. Nikola Rafaj z Asociace pro elektronickou komerci uvedl, že se zatím nesetkali s žádnou stížností zákazníků na případné padělky vůní. „Kupující má navíc možnost podle zákona do 14 dnů zboží bez udání důvodů vrátit. A v případě pochybností se obrátit na Českou obchodní inspekci,“ doplňuje.

Mnoho žen i někteří muži však stále dávají přednost kamenným obchodům. Rádi si připlatí za rituál, kdy jsou v luxusním prostředí parfumerií hýčkáni a obskakováni...
 
Příklady luxusních typů vůní

  • parfémy
    Guerlain  Jicky, 30 ml 7000 korun
    Lulu Guinness 30 ml 6800 korun
    Chanel No.5, 30 ml 6800 korun
    Nina Ricci L’Air du Temps Lalique 15 ml 6400 korun
    Opium Yves Saint-Laurent, 30 ml 5700 korun
  • parfémové vody
    Jean Patou Joy, parfémová voda 75 ml 4700 korun
    Annick Goutal Rose Absolue, parfémová voda 100 ml 6300 korun
  • toaletní voda
    Issey Miyake L’Eau D’Issey Giant, toaletní voda 325 ml 26 600 korun

Poznámka: ceny jsou orientační
Zdroj: uk.shopping.com

Kdo má a kdo nemá nárok dělat tajnosti se svými příjmy? Jaké jsou možnosti, jak zjistit majetkové poměry druhých? Povíme vám, jak je to v Česku ve srovnání s jinými zeměmi. Čtetě ZDE.

Autor:


Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Štědré státní benefity nečerpá naplno zatím moc lidí, ztrácejí tisíce

Penzijní připojištění, doplňkové penzijní spoření a životní pojištění podporuje stát různými výhodami. Které to jsou a jak vydělat co nejvíce, vysvětluje Lukáš...  celý článek

Ilustrační snímek
Vyznáte se v cestovním připojištění? Otestujte se

K základnímu cestovnímu pojištění si můžete vybrat celou řadu různých připojištění. Proč je dobré si je sjednat a s čím mohou na cestách pomoci, prozradí i náš...  celý článek

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v realitních pojmech?

Koupit nemovitost není jen tak. Spoustu času strávíte brouzdáním po internetu, hledáním nejlepších nabídek, vyřizováním byrokratických nezbytností a pak ještě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.