Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Reklamační perličky: Vrátíme jen půlku ceny, druhou botu můžete nosit

aktualizováno 
Na poradenskou linku se obracejí zákazníci, když mají problémy se službami, obchodem či reklamací. A právníci jim radí, jak si poradit s nejrůznějšími triky či podvody obchodníků. I když jde většinou o vážné situace, někdy se přihodí i různé kuriozity.
Poprat se s klamavými triky obchodníků pomáhá bezplatná poradna. Ilustrační snímek

Poprat se s klamavými triky obchodníků pomáhá bezplatná poradna. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

"Vyřizujeme průměrně denně 70 dotazů, za minulý rok jich naši poradci zvládli téměř 12 tisíc," říká Lukáš Zelený, vedoucí poradenské linky časopisu dTest. A mezi tolika problémy se samozřejmě najdou i případy humorné.

Zajímavou situací zažili pracovníci poradny, když řešili praktiky jednoho velkého prodejce obuvi. Při uznané reklamaci jedné z bot totiž vrátil zákazníkovi pouze polovinu kupní ceny páru. A důvod? Poškozená bota je přece pouze jedna, druhou může zákazník zcela normálně užívat.

"Obrátil se na nás zákazník, který se s prodejcem sice dohodl, že reklamace je oprávněná, avšak nemohli se shodnout podle kterého zákonného ustanovení. A tak se navíc vsadili o pět piv a pro rozsouzení zavolali na naši linku. Bohužel, či bohudík, aplikovatelná byla obě ustanovení. Jak nakonec sázka dopadla, už nám nesdělili," popisuje Lukáš Zelený.

V dalším případě se ozval rozčílený spotřebitel, který se snažil předtím dlouhou dobu po telefonu bezvýsledně reklamovat fakturu u svého operátora. Zaměstnankyně operátora po nějaké době klientovi podle jeho slov řekla, že ho přepojí na někoho, kdo jeho problém vyřeší. Klient se však velmi divil, když po zvednutí telefonu se na druhé straně ozvalo "Psychiatrická léčebna, Praha - Bohnice".

Velmi zajímavý byl dotaz spotřebitele ohledně reklamace hnoje. Zákazník si stěžoval, že zakoupený hnůj zničil jeho květiny, chtěl tedy znát jeho správné složení a jak jej má reklamovat. Po dlouhé rozpravě se však ukázalo, že zákazník jen zkoušel připravenost a schopnost právníků poradenské linky pomoci spotřebitelům s jakýmkoliv problémem.

Spotřebitel se ptal na možnost reklamace nezralého melounu. Právnička z poradny mu odpověděla, že meloun může kvůli nezralosti reklamovat, pokud byl v obchodě nerozkrojen a zákazník tak nemohl vědět, že jej kupuje uvnitř zelený a nezralý. "A nevadí, že jsem meloun již ochutnal?" zeptal se zákazník. Poradkyně odpověděla, že ochutnání nevadí a jaké množství nezralého melounu vlastně ochutnal? "Tři čtvrtě," odpověděl pán. Tak to tedy vadí, byla odpověď právničky, která usoudila, že zas tak špatný meloun být nemohl. 

Kde poradí zdarma:

tel.: 299 149 009

"Bohužel naprostá většina stížností zákazníků již tak zábavná není. I když se naše zákony pro spotřebitele výrazně zlepšily, zvýšila se však i vypočítavost a drzost některých podnikatelů, stejně jako způsobené škody. Je tedy stále na čem pracovat," uvádí vedoucí poradenské linky.

Autor:


Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v realitních pojmech?

Koupit nemovitost není jen tak. Spoustu času strávíte brouzdáním po internetu, hledáním nejlepších nabídek, vyřizováním byrokratických nezbytností a pak ještě...  celý článek

Ilustrační snímek
Vyznáte se v cestovním připojištění? Otestujte se

K základnímu cestovnímu pojištění si můžete vybrat celou řadu různých připojištění. Proč je dobré si je sjednat a s čím mohou na cestách pomoci, prozradí i náš...  celý článek

Ilustrační snímek
Nejčastější chyby, které vás o dovolené připraví o peníze

Na letní dovolenou už letos vyrazila řada Čechů. Některým se však zbytečně prodražila o stovky i tisíce korun, protože udělali školácké chyby, za které se...  celý článek

DUMREALIT
Nový obor podnikání - majitel nové pobočky

DUMREALIT
Praha, Jihočeský kraj, Jihomoravský kraj, Karlovarský kraj, Královéhradecký kraj, Liberecký kraj, Moravskoslezský kraj, Olomoucký kraj, Pardubický kraj, Plzeňský kraj, Středočeský kraj, Ústecký kraj, Kraj Vysočina, Zlínský kraj

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.