Na nápad podnikání přivedli Bártu bývalí zákazníci firmy, v níž pracoval. Ptali se ho, jestli může ohýbané trubky sehnat, a on musel odpovídat, že ne.
"Tak jsme to riskli a zkusili jejich výrobu. Nejdříve jako přivýdělek, ale brzy jsme do toho šli vabank, zcela naplno. Ve Vysokém Mýtě jsme si pronajali prostory bývalých kasárenských koníren," popsal začátky podnikatel, který si musel nejprve půjčit peníze od přátel.
S výrobou začali během léta 2006, kdy si koupili první ohýbačku. Nyní mají tyto stroje čtyři, moderní svařovnu, svařovacího robota a další nástroje. Většinu z nich si vyrábí sami.
Lásku k létání mám společnou se Sodomkou
"Do autobusů či aut děláme výfukové potrubí, sací trubky k motoru, interiérové ohýbané trubky, různé výztuhy karosérií. Ale vyrábíme i ohýbané trubky pro průlezky na dětská hřiště," řekl Bárta.
V počátcích podnikání Bártovi pomáhal jeho děda, zejména ohledně vedení lidí a jejich motivace. "Na dřívějších pozicích měl pod sebou spoustu lidí, vlastnímu podnikání se věnoval až do 70 let i jako penzista. Například způsob, jak jednat se zaměstnanci, jsem čerpal od něj," uvedl.
Inspirovali ho ale i staří továrníci, jako byl Tomáš Baťa, Emil Škoda nebo Josef Sodomka. Poslední jmenovaný je jeho vzorem. "Nejen že to byl továrník a stavěl nádherné karosérie a autobusy, ale podporoval plachtění, postavil i několik větroňů pro Masarykovu leteckou ligu a hangár, který dodnes stojí na letišti," dodal Bárta s tím, že lásku k létání má se Sodomkou společnou.