Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Polské zkušenosti Citibank z drobného bankovnictví

aktualizováno 
Citibank konečně po určitém zpoždění nabídla v České republice služby drobného bankovnictví fyzickým osobám. Její úspěchy v oblasti drobného bankovnictví, které ji proslavily po celém světě, vyvolávaj
Citibank konečně po určitém zpoždění nabídla v České republice služby drobného bankovnictví fyzickým osobám. Její úspěchy v oblasti drobného bankovnictví, které ji proslavily po celém světě, vyvolávají velká očekávání. Zatím jsou k dispozici jen základní informace o běžném účtu, přístupném po telefonu a Internetu a spotřebitelském úvěru. Na podrobnější informace o kreditní kartě, největší zbrani Citibank, se stále čeká. Služby drobného bankovnictví nabídla Citibank v Polsku již v roce 1997. Zhodnocení jejího působení v Polsku může naznačit, jak bude k drobnému bankovnictví na českém trhu přistupovat a jaké jsou její vyhlídky na úspěch.

Citibank nejdříve v záři 1997 uvedla na trh kreditní kartu a až poté v roce 1998 osobní bežný účet a spotřebitelské úvěry. Při distribuci na pobočky výrazně nespoléhala (dnes jich má v Polsku 16) a zvolila u nás poměrně netradiční cestu prodeje přes obchodní zástupce (agenty). Podle Wood & Co. získala do června r. 2000 přes 170 tisíc klientů. Počet vydaných kreditních karet by mohl být blízký tomuto číslu, což lze považovat za docela slušný úspěch. Banka těžila především ze svého jména, agresivního marketingu, motivace agentů a nízké konkurence v oblasti kreditních karet. Klienti zajisté také ocenili, že na ně nepřecházely žádné závazky při ztrátě karty. Dobrým marketingovým tahem také bylo vydávání kobrandovaných karet s Elle (pro ženy) a EraGSM (mobilní operátor). Výhodná se také ukázala být strategie oslovování bohatých menších a středních firem s cílem přesvědčit je, ať posílají výplaty zaměstnanců do Citibanky, která zaměstnancům vydala karty za o něco výhodnějších podmínek. Kvalitní služby pak dovolily Citibance nastavit relativně vysoké úroky. Osobních úvěrů Citibank poskytla zhruba za 10 mld Kč. Úspěšným lákadlem pro klienty byla možnost snadného získání úvěru přes telefon.

Tuto strategii při poskytování úvěrů zvolila Citibank i v České republice pod sloganem „úvěr na zavolanou“. Lze očekávat, že podobnou strategii jako v Polsku zvolí i v případě kreditních karet a osobních účtů. Tj. agresivní marketing, distribuce přes agenty a nabídka kvalitní kreditní karty, která bude sloužit jako hlavní lákadlo pro nabídku ostatních služeb. Pozice Citibank ovšem bude o poznání těžší než před více než třemi lety v Polsku. Kreditní karty u nás již nabízí řada nebankovních institucí a velkou výzvou bude i Maxim karta od Bank Austria Creditanstalt. Také trh drobného bankovnictví je u nás mnohem více rozvinut než tomu bylo v minulosti v Polsku.

Podrobné informace o platebních kartách najdete zde.Profil Citibank běžného účtu si můžete prohlédnou zde. Profil osobní půjčky od Citibank naleznete zde.

Autor:


Můžete si ještě půjčit?

%
Vypočítat
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

„Mnoho mladých lidí dnes utrácí hlava nehlava a nemá žádný finanční plán do...
Hypotéku a úvěr splácí déle a dráž. Paradox? Ne, je to výhoda, míní

Existují dva přístupy ke splácení hypotéky. Jedním z nich je splatit hypotéku co možná nejrychleji, druhým pak snížit měsíční splátky na minimum a s...  celý článek

Ilustrační snímek
Hypotéky se usadily na hladině dvou procent, zdražují pozvolna

Hypotéky opět zdražily, ale jen mírně. Průměrné úrokové sazby poskočily v červnu na 2,04 procenta. Objemy i počty uzavřených hypoték kopírují květnové výsledky.  celý článek

Ilustrační snímek
Spočítáno: dofinancovat hypotéku úvěrem je řešením, ale dražším

Od dubna musely banky výrazněji omezit poskytování hypoték nad 80 procent hodnoty nemovitosti. Kdo nemá dostatek hotovosti, hypotéku nezíská. I teď však...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.