Porady jsou na nic, nedomluvíme se

  • 5
Z průzkumů zaměstnanecké spokojenosti nejčastěji vyplývá, že lidé mají největší chuť do práce v prostředí přátelské atmosféry, kdy jsou jasně informováni o svých úkolech a náplni práce. A také kdy si spolu dokážou o všem otevřeně pohovořit, aniž by z diskusí s kolegy nebo nadřízenými měli špatný pocit.

Pokud tomu tak není, zaměstnanci jsou demotivováni. Nejen, že postrádají chuť do práce, ale na pracovišti se kvůli nedostatečné informovanosti rozvíjí spirála pomluv a spekulací všeho druhu. Od informací, kdo s kým má nevyřízené účty, až po to, že společnosti se nedaří a všichni zaměstnanci si budou muset hledat místo jinde.

Co můžete udělat pro lepší domluvu

Aby ke zmíněným nepříjemným situacím docházelo co nejméně, měla by mít každá společnost vybudovaný plán toho, jak bude o komunikaci ve společnosti pečovat a co vše v této oblasti udělá. Zde je několik tipů, jak pracovat na zlepšení informovanosti v podniku:

  • Vydávejte se svými lidmi interní noviny či časopis, ve kterém se můžete dozvědět hodně nejenom o dění ve společnosti, ale i o ostatních.
  • Pravidelně aktualizujte své webové stránky.
  • Intranet je ideálním místem, kde se ukládají všechny důležité informace a kde se vše potřebné může sdílet.
  • Posílejte e-mail, kdykoli máte pro kolegy něco důležitého. Nesnažte se však pomocí e-mailu něco řešit. E-mail není sám o sobě dostačující, zejména v závažnějších problémech je třeba si promluvit osobně.
  • Komunikujte pravidelně, i neformálně, se svými kolegy, jedině tak se o nich dozvíte víc a bude se vám společně lépe pracovat.

Řekněte si v práci o maximum. Čtěte ZDE

Největší možností si promluvit a něco se dozvědět od druhých by měla být porada. Bohužel v mnoha společnostech je pouze monologem nadřízeného. Někdy zase probíhá víceméně ze zvyku v ustálené podobě bez snahy něco řešit, protože všichni vědí, že co je řečeno v jednací místnosti, za její dveře se stejně nedostane, a i kdyby, nebude k tomu přihlédnuto.

Čeho se vyvarovat na poradě

Takové porady okrádají zaměstnance o drahocenný čas, a nejsou proto mezi českými manažery a zaměstnanci příliš oblíbené.

V českých firmách je podle našich zkušeností největším problémem:

  • Nepřipravenost účastníků porady na společné setkání.
  • Nejasný či neznámý cíl porady.
  • Chybějící závěr z porady. V případě, že k nějakému výsledku dojde, nejsou podniknuty kroky, aby byl uveden do praxe.
  • Nikdo neví, jak dlouho bude porada trvat.
  • Občas je na ni pozván někdo, kdo tam vůbec nemusí být.