- Finanční stabilita a renomé pojišťovny
- Výše limitů pojistného plnění
- Výše pojistného včetně bonusů a malusů
- Asistenční služby
- pro škody na zdraví je to nejméně 18 milionů Kč na každého zraněného nebo usmrceného,
- pro škody na majetku je to nejméně 5 milionů Kč bez ohledu na počet poškozených.
Na výši sjednaného limitu plnění závisí i výše pojistného. Ta se dále odvíjí od druhu vozidla, objemu válců, podle účelu, ke kterému je vozidlo využíváno (např. vyšší pojistné je pro vozy taxislužby, pro vozidla určená k přepravě nebezpečných věcí, vozidla využívaná k podnikání). Pojistné je dále individualizováno podle skutečného škodního průběhu formou bonusů a malusů. Za bezeškodní průběh získá dobrý řidič slevu na pojistném, za špatný škodní průběh naopak přirážku. Čím bude doba trvání pojištění, během níž nedošlo k pojistné události (označovaná pojišťovnami např. jako „rozhodná doba“ nebo „doba škodního průběhu“) delší, tím vyšší bude sleva. Po pojistné události, tedy po způsobení škody, se z této dosavadní doby bez nehody odečte několik měsíců, takže pojistník sestoupí do pásma s nižším bonusem či dokonce až do pásma malusu. Nabídka pojišťoven se liší v tom, jak velkého bonusu či naopak malusu lze maximálně dosáhnout.
Jelikož ale po první 3 roky od nabytí účinnosti zákona č. 168/1999 Sb. je minimální a maximální výše pojistného všech pojišťoven regulována tímto zákonem, prozatím se systém slev a přirážek k základnímu pojistnému neuplatní v celém svém rozsahu. Výše minimálního pojistného je stanovena tímto zákonem a maximální pojistné nesmí být vyšší než minimální pojistné s navýšením 30% (až na zákonem stanovené výjimky). Viz par. 3 zákona 168/1999Sb. o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla.
Zákon také říká, že v případě beznehodovostního průběhu může pojišťovna pojistníkovi snížit po roce pojistné o 5% pod hranici minimálního pojistného. Pojišťovny se tedy prozatím musí řídit tímto ustanovením zákona.
V rámci povinného ručení pojišťovny nabízejí také asistenční služby, což je pomoc v případě nehody, případně také poruchy vozidla. Jde například o výjezd opraváře na místo nehody, odtah nepojízdného vozidla, úschovu nepojízdného vozidla, služby tlumočníka, poskytnutí finanční zálohy v případě nouze, právní pomoc, náklady na nouzové ubytování. U jednotlivých pojišťoven navzájem i v rámci jediné pojišťovny u jejích různých variant produktů se může lišit to, jaká je šíře těchto služeb, které jsou poskytovány, v jaké míře jsou tyto služby poskytovány zdarma nebo ne, na území kterých států jsou tyto služby dostupné.