Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pozor na podvodné inzeráty nabízející práci

aktualizováno 
Hledání práce na inzerát je běžné. Jen je třeba se mít na pozoru před podvodníky, kteří pod seriózní zástěrkou pouze sbírají osobní data. Přitom už při pročítání inzerátů můžete odhadnout, jaký bude váš příští zaměstnavatel.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) - práce, inzerát, internet | foto: Profimedia.cz

Při hledání práce pročítejte nejen nabídky na velkých pracovních portálech, ale i v tisku. Jednou z výhod internetu je skutečnost, že máte na jednom místě až tisíce nabídek práce, které můžete protřídit podle požadavku vzdělání, oboru práce, místa pracoviště a podobně. Výhodou tištěného inzerátu zase je, že firma vybere do požadavků to nejdůležitější.

Pokud je inzerát v tisku velký a výrazný, můžete si být jisti, že firma patří k těm, které mají dobré finanční zázemí a že na zaměstnancích nejspíš nebude šetřit.

"Jejich cílem je, aby lidé už na první pohled poznali kvalitního zaměstnavatele. Firma se tak snaží na potenciální zaměstnance zapůsobit," vysvětluje manažer personální agentury Grafton Recruitment.

Co vám nabízí?

Někdy si však nemusíte být jisti, co vám firma nabízí. A to se týká i výše platu. "Pokud je uvedeno nadstandardní ohodnocení, můžete počítat s tím, že ve vašem oboru budete s platem spíše na vyšších příčkách," vysvětluje ředitelka Mercury Group Alice Hamidová.

Pokud jste například laborant, můžete mít plat 12 000 i 40 000 korun. V případě nadstandardního ohodnocení to tedy spíše bude částka blížící se 40 000.

Od příjemného pracovního prostředí můžete čekat, že budete pracovat v moderní nebo zmodernizované budově. Osobní růst podle Alice Hamidové znamená, že vám zaměstnavatel bude proplácet kurzy, které můžete navštěvovat částečně třeba i v pracovní době.

Ve slovech "zázemí stabilní společnosti" zase hledejte velkou firmu, která spíše odolá nepříznivým ekonomickým tlakům.

Pozor na podvodníky

Vždy pamatujte na to, že ne každý inzerát musí mít seriózního zadavatele. To platí zejména v případě malých, řádkových inzerátů, kde nejsou jasně uvedeny požadavky na zaměstnance.

Toto riziko bývá v případě tištěných inzerátů nižší než v případě internetu. Pokud tedy firma není známá, je lepší, když si její existenci ověříte na internetu. Může totiž jít o společnost, která sbírá osobní data.

Nikdy neodpovídejte na inzeráty firem, u nichž nemáte jistotu, zda skutečně existují. "Když už firma nemá své vlastní webové stránky, určitě o ní bude aspoň zmínka v rejstříku. Může jít o podvodnou organizaci, která obchoduje s osobními údaji," říká Iva Melagová, projektová manažerka www.jobdnes.cz. I když provozovatelé portálů nabídky prověřují, nemusí se jim vždy podařit podvodný inzerát zachytit.



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v novelizovaném zákoníku práce?

Slovo „práce“ zadávají lidé do vyhledávačů nejčastěji v září. Je to možná proto, že řada těch, kteří uvažují o změně zaměstnání, si nechává léto na rozkoukání...  celý článek

Ilustrační snímek
Čísla ČSSZ: Kolik platíme na důchod a na co se vybrané peníze použijí

Za první polovinu roku vybrala Česká správa sociálního zabezpečení od lidí na pojistném na sociální zabezpečení skoro 214 miliard korun. Ale na důchodech a...  celý článek

Simone Giovannozzi
Netradiční zaměstnání: Se psy hledá lanýže a slušně vydělává

Říkají mu Simone Tartufi, tedy Simone Lanýž. To proto, že se živí prodejem aromatických hub. Dodává lanýže do špičkových italských, francouzských, německých...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Sobotka: Minimální mzda bude od ledna 12.200 korun. Co na to ekonomové a firmy?
Sobotka: Minimální mzda bude od ledna 12.200 korun. Co na to ekonomové a firmy?

Minimální mzda v Česku se od ledna zvýší o 1200 korun na 12.200 korun, tedy o 11 procent. Rozhodl o tom dnes kabinet. N... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.