Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pravidla, co si můžete obléci a obout do práce

aktualizováno 
Nejen lenost, neschopnost nebo intriky mohou potopit vaši kariéru. Neprospějete jí, ani když nebudete správně vypadat. Rudě nalakované nehty nebo nevhodná kravata mohou odradit vašeho budoucího zaměstnavatele.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Profimedia.cz

Příliš vysoké podpatky

Vypadají sexy, to je pravda. Jenže kdo na nich má celý den vydržet, aby neměl v pozdním odpoledni tvář zkřivenou únavou jako kyselý citron? A zouvat a nazouvat si je pod stolem, když vtrhne šéf do kanceláře, taky není zrovna pohodlné. Ideální podpatek měří mezi třemi až šesti centimetry. Povoleny jsou i boty na klínku, ale pozor, takzvaná platforma se ke kostýmku rozhodně nehodí.

Hodně krátká sukně

Je vhodná na plovárnu, ne na poradu nebo jednání s klientem. Pravda, Bridget Jonesová ji taky nosila, ale jestli si dobře vzpomínáte, a) byla přece jen trochu nekonformní, b) příliš zářivou kariéru neudělala. V ultraminisukni ocení nadřízený mužského pohlaví především vaše nohy a na vaše výkony už mu nezbude kapacita. Naopak sukně ke kolenům nebo zhruba dlaň nad ně je to pravé. Pozor i na super dlouhé rozevláté modely, abyste nepůsobila jako hippie, kterému je všechno jedno.

Nehty jako kočičí drápy

Jasně rudé nehty krásně vypadají, když zvedáte šálek v kavárně. V kanceláři dejte přednost kratší, ale dokonalé manikúře. Spíš než výrazné laky jsou vhodnější jemné pastelové tóny nebo lak bezbarvý. Hlavní zásada zní, nikdy ho nesmí být ani kousek odloupnutý. Noste si do práce odlakovač, ať můžete chybu ihned napravit. Lepší nehty holé než nedokonale nalakované.

Hluboký výstřih

Je stejně zrádný jako krátká sukně. Toho, s kým jednáte, může rozptylovat. Působí totiž také lacině a vyzývavě. A dojem z vás si může klient přenést na celou firmu. Ale proto nemusíte nosit stojáček zapnutý u krku. Váš cit otestovaný pohledy kolegů by měl spolehlivě naznačit, která hloubka je akorát.

Kravata s myšákem

Mickey byl hit možná před dvaceti lety. A i tehdy se kravata spíš než na jednání s klientem hodila na posezení do restaurace s přáteli. Protože je kravata jednou z mála "ozdob" mužského šatníku, volte ji opatrně. Vzor nemusí být za každou cenu podle nejnovější módy. Stačí, když bude mít tu správnou délku, šířku, uzel a bude se hodit ke košili a obleku. Pokud si nejste jistí, nechte si poradit od partnerky nebo v obchodě.

Hodinky, prstýnky, řetízky

Muži je musí volit s velkým citem. Sportovní hodinky na potápění nebo kolo s textilním páskem se k obleku příliš nehodí. Klienta by mohli rušit i masivní prsteny a řetězy kolem krku nebo zápěstí. Zříkat se jich nemusíte, ale i v tomto případě platí, že méně je více.

Špinavé boty

Stejně jako sešmajdané nebo odřené boty jsou jemně řečeno průšvih. Zkazí veškerý dojem, i když přijedete na schůzku v jaguaru a obleku Ermenegildo Zegna. Pro ženy platí totéž.



Hlavní zprávy

Další z rubriky

Poldi Kladno
Vybudoval slavnou ocelárnu Poldi, úspěšný Karl však zůstal neznámý

Na konci 19. století ho znal snad každý ve střední Evropě. Karl Wittgenstein byl skvělý podnikatel a obchodník. Zároveň tvrdý šéf a otec, jehož život byl víc...  celý článek

Ilustrační snímek
Tři věci, které nejvíce vytáčejí zaměstnance v kancelářích

Někdy je to v kanceláři o nervy a o zdraví. Zvlášť, když vypuknou hádky mezi kolegy kvůli relativním maličkostem. Horko, hluk, vyrušování, co teď nejvíce vadí...  celý článek

Ilustrační snímek
Vybalancujte čas mezi prací a soukromím. Psycholog radí, jak na to

Věnovat se naplno práci a osobní život potlačit na minimum? Nebo brát zaměstnání jen jako nutnost a žít až večer s rodinou? Ani jedno není správně. Je třeba...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.