Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pro úspěšné podnikání jsou klíčové zkušenosti, shodují se podnikatelé

aktualizováno 
Úspěšný podnikatel musí mít vizi, vášeň a zaujetí pro věc. Pro úspěch v podnikání jsou ale nejklíčovější životní zkušenosti. Toto překvapivé zjištění přinesl celosvětový průzkum a pohovory s úspěšnými podnikateli.
Pro svou kariéru čerpají úspěšní podnikatelé z předchozích zkušeností. Ilustrační snímek

Pro svou kariéru čerpají úspěšní podnikatelé z předchozích zkušeností. Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Průzkum ukázal i jiné zajímavé výsledky. Například 45 procent respondentů začalo podnikat až po třicítce a téměř 60 procent podnikatelů byli v minulosti zaměstnanci jiných společností, 33 procent považuje právě tyto zkušenosti za klíčové pro podnikatelský úspěch.

"Výsledky průzkumu boří zažitý stereotyp, že každý úspěšný podnikatel začíná s podnikáním, aniž dokončí vysokou školu a má nějaké pracovní zkušenosti," uvedla vedoucí partnerka Ernst & Young v ČR Magdalena Souček.

O průzkumu

Společnost Ernst & Young v průzkumu oslovila 685 podnikatelů z celého světa a provedla detailní pohovory s vítězi národních kol celosvětové soutěže Podnikatel roku.

Na otázku, z čeho pro svou podnikatelskou kariéru čerpali největší poučení, odpověděla třetina oslovených podnikatelů, že to byly jejich zkušenosti z předchozího pracovního poměru, tři z deseti uvedli vysokoškolské vzdělání a čtvrtina procent mentora.

"Podnikatelé z celého světa se shodli na tom, že pro úspěšného podnikatele jsou dnes jeho rané podnikatelské zkušenosti, kulturní zázemí a vnější prostředí stejně důležité jako jeho charakterové vlastnosti. Zdá se, že pro formování podnikatelského způsobu myšlení je důležitější to, čím člověk v životě projde, než to, s čím se narodil," upozornila Souček.

Jeden podnik nestačí

Mezi tři nejdůležitější vlastnosti úspěšného podnikatele patří podle tří čtvrtin oslovených vize, vášeň, zaujetí pro věc (73 procent) a tah na branku (64 procent). Čestnost, novátorství, schopnost jít do rizika či odolnost patří mezi další vlastnosti podnikatele, který se chce prosadit a mít úspěch. 

Naproti tomu podnikatelů, kteří uvedli flexibilitu (33 procent), důraz na kvalitu (18 procent) nebo loajalitu (14 procent), bylo podstatně méně.

Většina podnikatelů se zdaleka nespokojí jen s jedním podnikem. Tři pětiny z nich založily minimálně tři společnosti, pětina minimálně šest, desetina uvádí dokonce více než deset nově založených společností. To však neznamená, že při založení nové společnosti tu předchozí úplně opustí. Necelá polovina oslovených podnikatelů zmínila, že si ponechali obchodní podíl v každém z předchozích podniků.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Tři věci, které nejvíce vytáčejí zaměstnance v kancelářích

Někdy je to v kanceláři o nervy a o zdraví. Zvlášť, když vypuknou hádky mezi kolegy kvůli relativním maličkostem. Horko, hluk, vyrušování, co teď nejvíce vadí...  celý článek

Vladimír List
Průbojný profesor elektrifikoval Československo, metro chtěl již před válkou

Vladimír List byl univerzitním profesorem na České vysoké škole technické v Brně a inženýrem elektrotechniky, který se výraznou měrou zasloužil o elektrifikaci...  celý článek

Simone Giovannozzi
Netradiční zaměstnání: Se psy hledá lanýže a slušně vydělává

Říkají mu Simone Tartufi, tedy Simone Lanýž. To proto, že se živí prodejem aromatických hub. Dodává lanýže do špičkových italských, francouzských, německých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.