Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při jednání zvítězíte, jen když se nedohadujete

aktualizováno 
Dovést obchodní jednání do úspěšného konce je velkým uměním. Důležitá je nejen obratnost a flexibilita v komunikaci, ale také znalost produktu, umění naslouchat nebo přijít s nabídkou v pravý čas. Jakékoliv odborné znalosti nebo nazpaměť naučená etiketa nenahradí osobní kouzlo, charizma a sympatie.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) - Podání ruky | foto: Profimedia.cz

Vyhrajete jen tehdy, když se nepřete
Jakékoliv jednání začínejte přátelsky v příjemné atmosféře a chovejte se jako rovný "soupeř" . A to i v případě, cítíte-li blížící se prohru. Dejte protistraně pocit důležitosti. Také váš obchodní partner musí vědět, že to, o čem hovoří, je pro vás srozumitelné. Vyslechněte si trpělivě názor druhého, nebojte se zeptat, je-li vám něco nejasné.

Připravte si argumenty, kterými svého obchodního partnera přesvědčíte o vaší znalosti nejen nabízeného produktu, ale také o tom, že znáte svoji cenu. Toho se pak držte během celého jednání. Stůjte si za svými argumenty. Jakmile malinko v jednání zaváháte, jste na začátku prohry.

Važte si přesvědčení druhých
Na obchodním jednání nikdy neříkejte druhému, že se mýlí. Pokud uděláte chybu vy, rychle a ochotně ji uznejte a snažte se o co nejkvalitnější nápravu. Během rozhovoru se snažte vést svůj protějšek jednáním a způsobem komunikace k tomu, aby s vámi sám od sebe souhlasil.

Abyste měli co nejvíce argumentů a informací o nabízeném produktu, nechte hlavně hovořit svůj protějšek. Dozvíte se často informace, které jsou nad rámec obchodního jednání a které vám pomůžou se nejen lépe zorientovat, ale také možná zvítězit.

Po dobu obchodního jednání se snažte dívat na věci očima druhého
Pokud se vám podaří nejen na základě obratné komunikace, ale také pozitivní manipulace druhé přesvědčit, nechte je v domnění, že myšlenka, kterou jste jim podsunuli, je jejich.

Respektujte nejen názory, ale také přání a názory druhých
Během rozhovoru hovořte zajímavě. Mějte na paměti, že lidi více poslouchají tón vašeho hlasu, než přesně slova, která vyslovujete. Nezapomeňte tedy na zvýšení nebo snížení hlasu, pomlky ve chvíli, kdy chcete protistranu napnout. Rozhodně nemluvte rychle a pořád.

Vyzvěte k soutěživosti, pokud vyhrajete, nechte pocit výhry spíše druhým, jinak s vámi příště do dalšího obchodního jednání nepůjdou, protože se budou cítit poraženi a před vámi nejistě. Úspěch budete mít jen tehdy, když necháte ostatní vyniknout a dáte ostatním pocit jedinečnosti.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Oddlužovacím „šmejdům“ odzvonilo. Platí změny v osobních bankrotech

Dluhy řeší osobním bankrotem každý rok přes 20 tisíc Čechů. Většina z nich si nedokáže poradit s žádostí o oddlužení, a tak využívá služeb speciálních agentur....  celý článek

Poldi Kladno
Vybudoval slavnou ocelárnu Poldi, úspěšný Karl však zůstal neznámý

Na konci 19. století ho znal snad každý ve střední Evropě. Karl Wittgenstein byl skvělý podnikatel a obchodník. Zároveň tvrdý šéf a otec, jehož život byl víc...  celý článek

Ilustrační snímek
Čísla ČSSZ: Kolik platíme na důchod a na co se vybrané peníze použijí

Za první polovinu roku vybrala Česká správa sociálního zabezpečení od lidí na pojistném na sociální zabezpečení skoro 214 miliard korun. Ale na důchodech a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.