Při krádeži nebo poškození zboží musí zákazník splácet dál

Ukradli vám mobil koupený na splátky? Tak to máte smůlu - nový nedostanete a ten starý budete muset splácet dál Pořízením spotřebního zboží na úvěr se zákazník stává ihned majitelem zboží, na rozdíl od leasingu.

Splátkové společnosti jsou v tomto případě jen zprostředkovatelem, který poskytuje peníze na nákup. Pokud byl výrobek pojištěn proti krádeži, měl by se zákazník obrátit na pojišťovnu nebo vzniklou škodu vymáhat po pachateli krádeže, pokud ovšem bude dopaden. Zástupci splátkových společností však upozorňují, že i v případě krádeže je potřeba hradit pravidelné splátky úvěru. "Klient musí doplatit výši úvěru v plném rozsahu," uvádí Renata Pavlíčková z HomeCreditu. Například společnost Drukos nabízí po dobu splácení pojištění proti krádeži a živlu - úder blesku, velká voda.

Jak se reklamuje?

Pokud dojde k poškození zboží nebo je výrobek vadný, je potřeba jej reklamovat tam, kde jste jej nakoupili. Kontaktovat splátkovou firmu je spíše zbytečné, výjimkou je například Triangl. Ten dodává zboží přímo domů podle katalogu a nevyužívá žádnou síť prodejen. Proto se s reklamací musí zákazník obrátit přímo na zástupce Trianglu. Nadále má však zákazník povinnost pravidelně svůj úvěr splácet.