Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Při prodeji zánovní ojetiny proděláte měsíčně desítky tisíc

aktualizováno 
Koupili jste si pěkné auto s dobrou výbavou, skoro nic s ním nenajeli a myslíte si, že ho prodáte jen s nepatrnou slevou. Hořký omyl. Často citovaný strašák, že sotva vyjedete s novým autem ze salonu, ztrácí třetinu ceny, je sice nesmysl, ale o desítky tisíc přijdete jistě.
(ilustrační snímek) - Auto, peníze

(ilustrační snímek) - Auto, peníze | foto: iDNES.cz

Karolina Soudková z Prahy si před šesti měsíci koupila malý rodinný vůz Opel Meriva s motorem 1.4, klimatizací, dvěma airbagy, rádiem a drobnými doplňky. Dala za něj rovných 300 tisíc korun, deset přidala za zamykání řadicí páky. Do dnešního dne najela pouhých 10 tisíc kilometrů.

Po pár měsících zjistila, že ji nebaví s autem jezdit

Meriva jí docela vyhovovala, jednu výhradu přesto měla - nebavilo ji s ní jezdit. Motor 1.4 je příliš slabý, a když veze celou rodinu, autu se moc nechce. Rozhodla se proto, že merivu dá na protiúčet a pořídí si momentálně extrémně levnou kombíkovou octavii s turbodieselem 1.9 TDi, u níž výrobce snížil cenu asi o 180 tisíc korun.

A kolik dostane za opela? V několika pražských dealerstvích Škody Auto a později i v autobazarech slyšela stejnou odpověď: protiúčtem vám dáme 240 tisíc korun. Za každý měsíc provozu by si tedy mohla odečíst přes 11 tisíc korun.

Za dva roky cena klesla na polovinu

Podobně vychází kalkulace jejím rodičům, kteří se rozhodli rovněž za octavii vyměnit dva roky starý vůz Ford Fusion 1.4, který si pořídili s maximální výbavou za 330 tisíc korun a najeli s ním 40 tisíc kilometrů. Na protiúčet dostanou 155 tisíc korun - každý měsíc používání je tedy přišel na více než sedm tisíc.

Kde se ceny tolik nepropadly?

Podle Milana Smutného z AAA Auto nejvíce zlevnily kombíkové vozy s naftovým motorem - je to logické, byly dlouho velmi drahé. Naopak si cenu drží malá, ale pětidveřová auta s malolitrážními benzinovými motory, která se dají použít jako rodinný vůz i na denní dojíždění do práce.

"Cenu si také udržely automobily v dobrém stavu, po prvním, maximálně druhém majiteli a zakoupené jako nové v České republice, tedy s jasným původem a servisní knížkou," říká Smutný.

Autoři:


Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Moderní doba přináší past „zlatých pout“. Zbavit se jich není snadné

Pracujete na místě, které je finančně velmi výhodné, vaše práce vás však již příliš nebaví nebo vám dokonce začíná vadit, ale přesto nechcete místo opustit?...  celý článek

Ilustrační snímek
Priority v úsporách: do čeho se vyplatí investovat, abyste ušetřili

Ne vždy platí, že čím víc peněz nalijete do úsporných opatření, tím víc klesne hladina plateb za energie. Někdy vyprázdníte účet až na dno a stejně z toho nic...  celý článek

Dluhy na nájemném a službách mohou být důvodem pro výpověď nájemce z nájmu...
Nájemníků, kteří jí dluží už přes sto tisíc, se zbaví po dvou letech

Paní Marie před pěti lety zdědila po rodičích starší rodinný domek v Olomouci. Sama se tam stěhovat nechtěla, ale dům ani nechtěla prodat pro případ, že by o...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.