Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Příběh čtenáře: šel do restaurace jen kvůli slevě, tu mu ale nepřiznali

aktualizováno 
Pavel v listopadu dostal do schránky seznam partnerů, u kterých je možné díky platbě Citi kreditní kartou získat různé slevy. Zašel do restaurace z přiloženého letáčku, ale o slevě nikdo nevěděl.
Při placení kartou můžete získat bonus. Někdy si o něj ale musíte říct. Ilustrační foto

Při placení kartou můžete získat bonus. Někdy si o něj ale musíte říct. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Pavel koncem listopadu pozval svou rodinu na oběd do restaurace V Kolkovně. Vybral si ji kvůli tomu, že při platbě kartou měl dostat desetiprocentní slevu. Obsluha restaurace mu odmítla slevu přiznat s tím, že žádné informace o poskytování slevy nemají.

Čtenář Pavel se s nepřiznanou slevou nesmířil. V restauraci utratil něco přes tři tisíce korun, takže sleva měla být tři stovky. Obrátil se tedy na banku, aby mu částku, která měla být odečtena při placení, vrátili. Po dvou měsících mu 300 korun banka opravdu na účet připsala.

O slevu je tedy dobré se přihlásit, a pokud ji někdo neuzná, ptát se proč. "Slevu našim zákazníkům, kteří zaplatí Citi kreditní kartou, běžně poskytujeme, ale jen v jedné ze sítě restaurací Kolkovna," sdělil iDNES.cz pracovník restaurace. To, že Pavel slevu nedostal zapříčinily neshody banky s restaurací. V té době, kdy chtěl Pavel uplatnit slevu, se totiž měnily restaurace, které se do akce zapojily.

"Na konci minulého roku došlo ze strany provozovatele restaurací Kolkovna ke změnám, které zapříčinily, že Citibank svým klientům nadále poskytuje desetiprocentní slevu pouze v jedné restauraci této sítě," vysvětluje Branislav Cehlárik, manažer pro vnější vztahy Citibank Europe.

Cehlárik dodává, že klienty o změně banka informovala na webových stránkách. K úpravě slevy v Kolkovnách došlo až po rozeslání informačního bulletinu Citi News. Citibank láká nové klienty právě na to, že s kreditní kartou mohou ušetřit, díky slevám, které dostanou při platbě jejich kartou.

Peníze jsou zpátky na účtě

Dnes už Pavel na svém účtě peníze má. "Reklamovaná částka byla klientovi připsána na účet. Klient byl zároveň informován emailem o vyřízení jeho reklamace, a že připsanou částku uvidí na svém následujícím výpise nebo v internetovém bankovnictví v následujících dnech," uvádí Cehlárik.

"Klient nárok na slevu bezesporu měl a je dobře, že si o své peníze řekl bance," chválí čtenáře Lucie Petránková ze sdružení obrany spotřebitelů Spotřebitel.net. V podstatě je to podobná situace, jako kdyby obchodní dům lákal na zlevněné zboží a u pokladny by věc byla za plnou cenu.

jak správně postupovat

  • Jako první by měl klient uplatnit reklamaci u toho, kdo inzeroval poskytnutí slevy (v tomto případě u banky).
  • Reklamace má být uplatněna neprodleně a nejlépe písemně.
  • Pokud bude klient s reklamací neúspěšný, zbývá se dožadovat slevy u soudu. V tomto případě je vhodné si rozmyslet, zda stojí za to žalovat.
  • Většinou je lepší informovat ostatní spotřebitele, to bývá pro společnosti mnohem větší ostuda a i motivace dostát svým závazkům.

Lucie Petránková ze Sdružení obrany spotřebitelů Spotrebitel.net

Autor:


Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

ČSOB včetně Poštovní spořitelny má mobilní peněženku (Na Nákupy), kterou...
Revoluce v placení: Chytrým mobilem platí v obchodech už tisíce Čechů

Placení mobilem se v Česku stává hitem podobně jako placení pípacími kartami. Mobilní peněženku už využívá přes 15 tisíc Čechů a počty uživatelů každým dnem...  celý článek

Inteligentní bankomaty umí peníze nejen vydávat, ale i přijímat a vkládat na...
K bankomatům přibývají i vkladomaty, je jich už 760. Dají se ošidit?

Nosit větší hotovost u sebe, nebo nechat balík peněz ve firmě či doma v šuplíku může být docela riziko. Pokud nemáte bytelný trezor, je lepší poslat peníze na...  celý článek

Ilustrační snímek
Nejlepší finanční produkty roku: nejvíc boduje Equa bank a Air Bank

V soutěži o nejlepší finanční produkty roku zvítězila mezi bankami v kategorii běžných účtů Equa bank. Nejlepší spořicí účet má Sberbank a nejlépe hodnocený...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.