Při placení kartou můžete získat bonus. Někdy si o něj ale musíte říct. Ilustrační foto

Při placení kartou můžete získat bonus. Někdy si o něj ale musíte říct. Ilustrační foto | foto: Profimedia.cz

Příběh čtenáře: šel do restaurace jen kvůli slevě, tu mu ale nepřiznali

  • 238
Pavel v listopadu dostal do schránky seznam partnerů, u kterých je možné díky platbě Citi kreditní kartou získat různé slevy. Zašel do restaurace z přiloženého letáčku, ale o slevě nikdo nevěděl.

Pavel koncem listopadu pozval svou rodinu na oběd do restaurace V Kolkovně. Vybral si ji kvůli tomu, že při platbě kartou měl dostat desetiprocentní slevu. Obsluha restaurace mu odmítla slevu přiznat s tím, že žádné informace o poskytování slevy nemají.

Čtenář Pavel se s nepřiznanou slevou nesmířil. V restauraci utratil něco přes tři tisíce korun, takže sleva měla být tři stovky. Obrátil se tedy na banku, aby mu částku, která měla být odečtena při placení, vrátili. Po dvou měsících mu 300 korun banka opravdu na účet připsala.

O slevu je tedy dobré se přihlásit, a pokud ji někdo neuzná, ptát se proč. "Slevu našim zákazníkům, kteří zaplatí Citi kreditní kartou, běžně poskytujeme, ale jen v jedné ze sítě restaurací Kolkovna," sdělil iDNES.cz pracovník restaurace. To, že Pavel slevu nedostal zapříčinily neshody banky s restaurací. V té době, kdy chtěl Pavel uplatnit slevu, se totiž měnily restaurace, které se do akce zapojily.

"Na konci minulého roku došlo ze strany provozovatele restaurací Kolkovna ke změnám, které zapříčinily, že Citibank svým klientům nadále poskytuje desetiprocentní slevu pouze v jedné restauraci této sítě," vysvětluje Branislav Cehlárik, manažer pro vnější vztahy Citibank Europe.

Cehlárik dodává, že klienty o změně banka informovala na webových stránkách. K úpravě slevy v Kolkovnách došlo až po rozeslání informačního bulletinu Citi News. Citibank láká nové klienty právě na to, že s kreditní kartou mohou ušetřit, díky slevám, které dostanou při platbě jejich kartou.

Peníze jsou zpátky na účtě

Dnes už Pavel na svém účtě peníze má. "Reklamovaná částka byla klientovi připsána na účet. Klient byl zároveň informován emailem o vyřízení jeho reklamace, a že připsanou částku uvidí na svém následujícím výpise nebo v internetovém bankovnictví v následujících dnech," uvádí Cehlárik.

"Klient nárok na slevu bezesporu měl a je dobře, že si o své peníze řekl bance," chválí čtenáře Lucie Petránková ze sdružení obrany spotřebitelů Spotřebitel.net. V podstatě je to podobná situace, jako kdyby obchodní dům lákal na zlevněné zboží a u pokladny by věc byla za plnou cenu.

jak správně postupovat

  • Jako první by měl klient uplatnit reklamaci u toho, kdo inzeroval poskytnutí slevy (v tomto případě u banky).
  • Reklamace má být uplatněna neprodleně a nejlépe písemně.
  • Pokud bude klient s reklamací neúspěšný, zbývá se dožadovat slevy u soudu. V tomto případě je vhodné si rozmyslet, zda stojí za to žalovat.
  • Většinou je lepší informovat ostatní spotřebitele, to bývá pro společnosti mnohem větší ostuda a i motivace dostát svým závazkům.

Lucie Petránková ze Sdružení obrany spotřebitelů Spotrebitel.net