Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přichází další přímá banka!

  17:50aktualizováno  17:50
I když se český trh bankovnictví zdá být nasycen, nyní už i v segmentu služeb pro drobné klienty, někteří hráči si to rozhodně nemyslí. Povzbuzena výraznými úspěchy ze zemí vyspělého světa vstoupí na malobankovní trh i ING Banka.
I když se český trh bankovnictví zdá být nasycen, nyní už i v segmentu služeb pro drobné klienty, někteří hráči si to rozhodně nemyslí. Povzbuzena výraznými úspěchy své služby ING Direct v zemích vyspělého světa, kde je bankovnictví rozvinuto mnohem více než u nás, se chystá ING banka razantně rozvířit vody drobného bankovnictví i u nás.

ING Direct je značka pro služby přímého bankovnictví obrovské holandské finanční skupiny ING Group. Především díky vysokým úrokovým sazbám nabízených na běžném Oranžovém účtu (Orange Account) dosáhla v USA, Kanadě, Austrálii, Španělsku, Francii a v Itálii výrazných obchodních úspěchů. Oranžové účty mohou zákazníci obsluhovat pomocí internetu či telefonu (s živým operátorem nebo automatem).

Orange Account nepředstavuje žádnou novinku po stránce technické obsluhy nebo po stránce poskytovaných služeb. Strategií ING Direct je stát se doplňkovou bankou pro klienty, kteří už nějaký účet mají, a to především v klasické kamenné bance. ING si správně uvědomuje, že lidé jsou, co se týče úplné změny banky, velmi konzervativní. Spíše si otevřou další účet, pokud jim nabízí nějaké výrazné výhody v určité důležité oblasti. A tímto tahákem na nové klienty jsou právě vysoké úrokové sazby. Při nižších nebo srovnatelných poplatcích s konkurencí nabízí ING Direct na běžných účtech úrokové sazby srovnatelné s těmi, které poskytují v daných teritoriích pobočky kamenných bank na termínovaných vkladech!

Zajímavost úrokových sazeb můžete posoudit sami. Zde jsou úrokové sazby, které nabízí Orange Account v evropských zemích. V závorkách je uvedena roční míra inflace z července 2001:

Španělsko…..6,10 % (2,9%)
Francie…..5,00 % (2,2%)
Itálie…..4,70 % (2,8%)

Důsledky vstupu ING Direct na národní trhy lze stručně dokumentovat například na Španělsku, kde začala své služby poskytovat v květnu roku 1999. Za necelé dva roky svého působení zde ING Direct získala 295 200 zákazníků, což představuje 53 procent veškerých zákazníků bank, které se orientují pouze na poskytování služeb přímého bankovnictví. Tento razantní vývoj měl samozřejmě velký vliv na celý španělský trh přímého bankovnictví. Ve snaze zachovat si konkurenceschopnost musely zlevnit své služby i ostatní banky a největší konkurenti, Uno-e a Patagon, dnes poskytují na běžných účtech úrokové sazby v rozmezí 5 až 6 procent.

To, že tyto banky zatím svým akcionářům nepřinášejí žádný zisk, nemusí spotřebitelům vadit. Konkurenční boj je přece pro zákazníky skvělá věc. Podobná situace může nastat i u nás v České republice.

I když dnes u nás služby přímého bankovnictví nabízí celá řada bank, symbolem online banky je stále eBanka. Tu asi bude ING Banka se svou novou službou považovat za hlavního konkurenta a pokud bude ING Bank úspěšná podobně jako v jiných západoevropských zemích, bude naopak hlavní hrozbou pro eBanku.

ING Bank bude v konkurenčním boji spoléhat na zázemí silné ING Group. V České republice je úspěšná především pojišťovací část skupiny ING Nationale-Nederlanden. Je pravděpodobné, že kromě vysokých úrokových sazeb se bude český Oranžový účet spoléhat právě na toto silné jméno a rozsáhlou síť obchodních zástupců, díky nimž si ING pojišťovna vydobyla velmi rychle druhé místo na trhu životního pojištění. Spíše než chystaná reklamní kampaň (která bude zřejmě více zaměřena na budování image) pomůže při získávání klientů také přímý marketing. ING Group má k dispozici díky úspěšné nabídce pojišťovacích služeb včetně penzijního připojištění rozsáhlou databázi českých klientů, kteří budou pravděpodobně s novou nabídkou osloveni. Rovněž bych očekával, že ING Bank uvede na trh velmi konkurenceschopnou kreditní kartu, která umožňuje získat nové zákazníky z řad existujících klientů velkých bank, aniž by si tito museli své účty u kamenných bank rušit (pro získání kreditní karty totiž nemusíte u vydávající banky otevírat běžný účet).

Myslíte si, že bude česká ING Direct slavit podobné úspěchy jako v jiných zemích? Jak asi bude na novou konkurenci reagovat symbol přímého bankovnictví eBanka?

Autor:


Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

ČSOB včetně Poštovní spořitelny má mobilní peněženku (Na Nákupy), kterou...
Revoluce v placení: Chytrým mobilem platí v obchodech už tisíce Čechů

Placení mobilem se v Česku stává hitem podobně jako placení pípacími kartami. Mobilní peněženku už využívá přes 15 tisíc Čechů a počty uživatelů každým dnem...  celý článek

Ilustrační snímek
Spořicí účty: jak banky nyní zhodnotí vklad ve výši 100 tisíc korun

Pro lidi, kteří si nechtějí připustit žádnou finanční ztrátu, jsou určeny jen opravdu konzervativní finanční produkty. Místo investování budou prostě spořit....  celý článek

Bezkontaktní karta odmítla třikrát poslušnost. Transakce proběhla až po vložení...
Sonda: proč vám bezkontaktní karta odmítne při placení poslušnost

Bezkontaktní karty už prakticky převálcovaly ty klasické. Používá je v Česku přes 84 procent lidí. Placení je s nimi opravdu svižné. Zvlášť u plateb do...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.