Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přímé bankovnictví ČS: problémy

aktualizováno 
Česká spořitelna v posledních měsících několikrát potrápila své klienty odstávkou přímého bankovnictví Servis 24, a protože jsme na toto téma dostali několik dotazů od nespokojených klientů ČS, zeptali jsme se za ně. Co se vlastně se Servisem 24 děje?

Několik čtenářů zaslalo do redakce rozhořčené reakce na nefunkčnost přímého bankovnictví České spořitelny. Je jejich rozhořčení oprávněné? Nefunkčnost Servisu 24 byla totiž předem avizovaná, avšak v kratším termínu, než v jakém trvala. Nejvíce se odstávka dotýká těch, kteří jsou v zahraničí a jinak než po internetu či telefonicky se s bankou nemohou spojit.

Na internetových stránkách ČS se do včerejšího dne neobjevila žádná reakce na stávající tristní situaci, kdy klienti mohou účet obsluhovat pouze na pobočce. A tak jsme Spořitelnu požádali o vyjádření my.

Podle údajů banky obsluhuje své účty pomocí některého z kanálů přímého bankovnictví přes 800 tisíc klientů. Banka jim pravidelně, jako každá jiná, oznamuje odstávky systému a přerušení služeb, když upravuje své systémy či rozšiřuje jejich funkčnost. ČS tak učinila např. v případě víkendu 21. – 22. 5., kdy avizovala nefunkčnost systému v nočních hodinách. Bohužel z těchto nočních hodin je dnes již druhý pracovní den, kdy se klienti nepřihlásí do internetového bankovnictví a pokud zavolají na telefonní linku klientského centra, oznámí jim automat (konverzant), že je z technických důvodů dočasně mimo provoz.

Jako alternativu je klientovi nabízena návštěva pobočky, kde klient může provést požadované transakce, a to bez poplatku. V případě příkazu k úhradě se pak nabízí možnost jej zadat na některém ze svých bankomatů po celé ČR.

Podle vyjádření odboru Firemní komunikace České spořitelny zavedení nové IT aplikace do praxe způsobilo nestabilitu systému a dlouhé odezvy v komunikaci a byl to i důvod nynějšího výpadku. Banka však slibuje, že tyto nepříjemnosti by v dohledné době měly být vyváženy rozšířením služeb a posílením bezpečnosti (např. autorizačními SMS zprávami).

Banka sice slibuje všem uživatelům služby vrátit poplatek za měsíc květen jako kompenzaci, což sice rozhodně potěší většinu klientů, ale nenadchne ty, kteří denně potřebují splácet své závazky či vidět pohyby na účtu. Ti se mohou totiž v těchto případech stát denními návštěvníky poboček, a to jistě není příjemné.

Jste uživateli Servisu 24? Jak jste s touto službou spokojeni? Ovlivnila vás nějak nedostupnost služby během posledních dní? Napište nám své názory.

Autor:


Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Milion uložený na rok: někde vydělá 396 korun, jinde až 9 386 korun

Mít peníze „nasyslené“ v bance není aktuálně žádné velké terno. Ale co třeba se 150 tisíci či s milionem, o kterých víte, že je budete za rok potřebovat?  celý článek

Ilustrační snímek
Proč platit za něco, co je absurdní. Boj s poplatky v Česku pokračuje

Na poplatcích vydělávají banky nemalé peníze, ty největší miliardy korun ročně. Již řadu let ale dávají Češi najevo, že některé poplatky jsou absurdní a je...  celý článek

Ilustrační snímek
Boj o klienty pokračuje. Banky vymýšlejí další trumfy

České bankovnictví se proměňuje. Konkurenční boj bank získat klienty na svou stranu nekončí, naopak pokračuje. Novým, nízkonákladovým bankám se podařilo získat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.