Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Přímé bankovnictví vyhání klienty od přepážek

aktualizováno 
Zrušili na pobočce vaší banky zařízení, které vydává klientům lístek s pořadím, ve kterém budou obslouženi? Rozčilují vás delší a nepřehledné fronty před přepážkami a nechápete, proč se služby finančního domu zhoršily, když by měl být trend úplně opačný? Pak vězte, že pravda je jinde. Banky se totiž vědomě snaží vytlačit své klienty z poboček a naučit je používat služeb takzvaného přímé bankovnictví - telefonního, internetového či GSM bankovnictví.

Proč? Ušetří tím svoji pracovní sílu a zákazníkům slibují pohodlnější obsluhu, a to prakticky odkudkoli po čtyřiadvacet hodin denně za nižší poplatky.

Ne všechny banky nabízejí veškeré typy přímého bankovnictví. Zatímco celá desítka největších tuzemských bank již zařadila do své nabídky internetové bankovnictví, které umožňuje ovládat účet prostřednictvím počítače napojeného na internet, i telefonní banku, kdy hovoří zákazník po telefonu s automatickým operátorem nebo osobním bankéřem, GSM bankovnictví, u kterého zprostředkovává spojení s bankou mobilní telefon, zatím chybí v Komerční bance, Živnostenské bance a HVB Bank.

Při výběru služby přímého bankovnictví a ústavu, u kterého si ji sjednáte, by proto měly hrát roli dva základní ukazatele:

  • Za banka typ obsluhy, který vám nejvíc vyhovuje, nabízí. Pokud máte například účet tam, kde lze sjednat pouze internetové služby nebo spojení přes telefon, a vy nemáte počítač a rádi byste komunikovali prostřednictvím mobilu, je na čase změnit finanční ústav. Případně slevit a sjednat telefonní bankovnictví, u kterého rovněž můžete používat mobilní přístroj, ovšem služby nebudete zadávat pomocí speciálního menu na displeji, ale „hlasem“.
  • Také poplatky si banka účtuje a co za ně nabízí. Systém hrazení služeb se totiž může mezi bankami výrazně lišit, některé si řeknou pravidelně o peníze za vedení účtu, v jehož rámci jsou některé služby zdarma, jiné poplatek nechtějí, ale klient pak hradí každou službu zvlášť. Tomu, kdo se chystá využívat přímého bankovnictví jen zřídka, se nejspíš vyplatí druhý typ.

Jaká je vaše zkušenost s přímým bankovnictvím? Vyhovuje vám kanál, který používáte nebo uvažujete o jeho změně? Těšíme se na vaše názory.

 

Autor:


Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Boj o klienty pokračuje. Banky vymýšlejí další trumfy

České bankovnictví se proměňuje. Konkurenční boj bank získat klienty na svou stranu nekončí, naopak pokračuje. Novým, nízkonákladovým bankám se podařilo získat...  celý článek

Ilustrační snímek
Proč platit za něco, co je absurdní. Boj s poplatky v Česku pokračuje

Na poplatcích vydělávají banky nemalé peníze, ty největší miliardy korun ročně. Již řadu let ale dávají Češi najevo, že některé poplatky jsou absurdní a je...  celý článek

Ilustrační snímek
Milion uložený na rok: někde vydělá 396 korun, jinde až 9 386 korun

Mít peníze „nasyslené“ v bance není aktuálně žádné velké terno. Ale co třeba se 150 tisíci či s milionem, o kterých víte, že je budete za rok potřebovat?  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Sobotka: Minimální mzda bude od ledna 12.200 korun. Co na to ekonomové a firmy?
Sobotka: Minimální mzda bude od ledna 12.200 korun. Co na to ekonomové a firmy?

Minimální mzda v Česku se od ledna zvýší o 1200 korun na 12.200 korun, tedy o 11 procent. Rozhodl o tom dnes kabinet. N... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.