Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pro muzikanta je těžké být si manažerem, říká Felix Slováček

aktualizováno 
Saxofonista, klarinetista a dirigent v jedné osobě, to je Felix Slováček. Vedle hraní je ale také ředitelem hudební agentury Music Model Trust a vlastní i časopis pro děti Dáda.

Felix Slováček | foto: Marek Navrátil

Co vás vedlo k založení vlastní hudební agentury?
I v dřívějších dobách jsem chtěl nejen hrát, ale přinášet nové projekty. Přesto, že za totality jsme všichni byli zaštítěni agenturou Pragokoncert, někdo program musel vymyslet, věnovat se mu a dotáhnout ho do úplného konce. Tahle práce vždycky byla na mně. Tím, že jsem na každém představení hovořil s pořadateli, znal jsem jejich možnosti a představy. Myslím si, že je správné tyto zkušenosti zužitkovat, proto jsem založil vlastní agenturu.

Čím přesně se zabývá Music model trust?
MMT je umělecká agentura, která se zabývá zprostředkováním hudebních programů pro děti i dospělé. Často také zařizujeme vystoupení Big Bandu, kterého jsem šéfdirigent.

Jako šéfdirigent musíte zajisti orchestru činnost a příjmy. Je to těžké?
To je samozřejmě složitější, protože je nás dohromady 20, a to něco stojí. Koncertů jako takových je málo, i když teď máme koncerty na Slovensku. Jinak vystupujeme na různých gala večerech, firemních akcích, plesech a vánočních koncertech.

“Prodávat” druhé vám připadá lehčí?
Rozhodně ano. Lépe uděláte reklamu někomu jinému než sobě. Pokud prezentuji sám sebe, mohou to někteří lidé chápat jako samochválu. Pro muzikanta je někdy těžké a náročné být sám sobě manažerem. Naštěstí mám už dnes takové jméno a kredit, že pořadatelé mě oslovují sami.

. nenechte si ujít seriál o úspěšných podnikatelích

Připravili jsme pro vás seriál rozhovorů se zajímavými osobnostmi, které se pustily do netradičního podnikání a uspěly. V jednotlivých dílech se s vámi podělí o své zkušenosti ze světa byznysu mimo jiné i známí herci, zpěváci či modelky.

V předchozích dílech jste se mohli například dočíst, jaké to je, podnikat v showbyznysu, obchodovat s kávou či prodávat zbraně.

Čtěte další příběhy známých i méně známých podnikatelů

Je v tomto oboru velká konkurence?
Konkurence je obrovská, protože uměleckých agentur je dnes na tisíce a každý se snaží utrhnout z tohoto malého trhu co nejvíc. Samozřejmě, že my máme výhodu v tom, že jak Big Band, tak i Dáda jsme stálicí na našem trhu přes 30 let. Snažíme se dělat nejen absolutně profesionální představení, ale i nová CD či DVD, kterých je skoro dvacet. 

Co Vás přivedlo k tomu, že jste si pořídili vlastní časopis Dáda?
Vzhledem k tomu, že nemáme žádné fankluby, chtěli jsme, aby se k posluchačům dostávaly čerstvé informace o tom, co děláme a kde a kdy nás najdou.

Bylo těžké vybudovat a udržet časopis na trhu?
Ano, velmi těžké. Hlavně proto, že náklady jsou hodně vysoké. Distribuce nám v tomto směru nepomáhá a co se týká reklam, ty se do dětského časopisu hodí jen velmi málo. Navíc nechceme, aby časopis byl příliš drahý. Také se snažíme přibalovat různé maličkosti, které podporují větší zájem o tento časopis.  

Organizujete koncerty pro děti. Jaké jsou děti publikum, vyžadují stále něco nového?
Dáda Patrasová má pro děti obrovské charisma. Snažíme se dětem přiblížit to, co je na světě hezké a romantické, to, co jsme zažili my, když jsme byli malí. Naše písničky a pořady jsou také plné pohybu a tance. Děti na jevišti s Dádou tančí a aktivně se zapojují do různých soutěží a her.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Oddlužovacím „šmejdům“ odzvonilo. Platí změny v osobních bankrotech

Dluhy řeší osobním bankrotem každý rok přes 20 tisíc Čechů. Většina z nich si nedokáže poradit s žádostí o oddlužení, a tak využívá služeb speciálních agentur....  celý článek

Poldi Kladno
Vybudoval slavnou ocelárnu Poldi, úspěšný Karl však zůstal neznámý

Na konci 19. století ho znal snad každý ve střední Evropě. Karl Wittgenstein byl skvělý podnikatel a obchodník. Zároveň tvrdý šéf a otec, jehož život byl víc...  celý článek

Ilustrační snímek
Trend: trh práce se mění, teď si lidé vybírají firmy. Co je láká?

Rekordně nízká nezaměstnanost v České republice má i odvrácenou tvář. Na trhu práce prakticky nejsou „volní“ lidé. Získat a především si pak talentované...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.