Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Problémy firmy a špatný přístup vedení mohou odradit investory

aktualizováno 
Investoři jsou nejen velmi citliví na renomé firmy, ale také neúprosní, co se týče rychlosti komunikace problémů firem, ve kterých mají vložené své prostředky. Nemalou váhu přikládají jednotlivým vrcholným představitelům společností.
Nejen čísla dokážou snadno ovlivnit rozhodnutí investora

Nejen čísla dokážou snadno ovlivnit rozhodnutí investora

Dobrá pověst firmy je pro investory na prvním místě jejich kritického oka (uvedlo celých 75 % respondentů). Podle informací o pověsti firmy padají jejich rozhodnutí, jak s danou investicí dále naložit - koupit, či prodat. Tento a další zásadní závěry vyplynuly z testu společnosti Ernst & Young, která v něm oslovila 80 kapitálových a úvěrových analytiků a manažerů fondů ve Spojených státech, Velké Británii, Německu a Francii.
 
Podle jednoho z respondentů „mají investoři v oblibě firmy s dobrou finanční pověstí, která je pro jejich plány a rozhodování velice důležitá. Vybudovat dobré jméno společnosti trvá roky – jeho ztrátu ale může způsobit jediná špatná zpráva. Získat dobrou pověst zpátky pak trvá velice dlouho,” shrnuje tento trend jeden z respondentů.

Výsledky hrají roli, ale ne absolutní
Kvalitní informace o finančních výsledcích se ukázaly jako nejvýznamnější faktor, který ovlivňuje růst silné finanční firmy, pro 60 % respondentů. Dobrá komunikace a transparentnost má pak největší váhu z téhož úhlu pohledu pro 54 % dotázaných.

Tytéž informace ovšem mohou působit rovněž negativně směrem k pověsti firmy, což dokázal názor více než 50 % analytiků a manažerů. Právě ti mají totiž časté výhrady ke kvalitě finančních dat a předpovědí. Na jejich důvěru k vedení daných společností to má samozřejmě významný vliv, a lze očekávat, že nakonec také pro masu investorů, kteří jsou na takové nedostatky komplexně velice citliví.

Ovšem nejen čísla dokážou snadno a rychle ovlivnit rozhodnutí investora. Důvěryhodnost a prestiž firmy má v rukou neméně významně ještě další faktor – sami vrcholní představitelé firmy. Někteří respondenti hovoří o tom, že právě důvěryhodnost informací o firmě a jejích výsledcích se odráží od samotného chování a postojů šéfů firmy. Konkrétně pak renomé generálního ředitele a finančního ředitele vnímá jako zásadní faktor pro získání důvěry celých 80 % respondentů.

Záchranou je rychlá a transparentní reakce
Pokud je ohrožena pověst firmy, 71 % dotázaných odborníků vidí nejlepší způsob, jak eliminovat další negativní následky, v rychlé a evidentně nápravné reakci firmy. 55 % analytiků a manažerů doporučuje otevřené vysvětlení situace a zviditelnění chyb. Není divu, že je odborníky pranýřována špatná komunikace a  zdlouhavé interní vyšetřování. Takové postupy odsuzuje více než 50 % respondentů. Podle 79 % nemůže zpožděná reakce zvrátit jejich negativní náhled na firmu, která se dostala do krize, což je pochopitelné.

 „Investoři nyní berou firemní skandály velmi vážně, což změnilo jak jejich postoj vůči firmám, tak i hodnoty, které hledají u vedení společnosti. Dříve byla důležitá jen kvalita účetního výkaznictví a finanční síla firmy, ale v dnešní době je pověst klíčovým faktorem v hodnocení investiční atraktivity společnosti. To vše se totiž následně odráží ve vyšší návratnosti investice”, poznamenal k průzkumu partner společnosti Ernst & Young Jan Fanta.

Autor:


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Ilustrační snímek
Čísla ČSSZ: Kolik platíme na důchod a na co se vybrané peníze použijí

Za první polovinu roku vybrala Česká správa sociálního zabezpečení od lidí na pojistném na sociální zabezpečení skoro 214 miliard korun. Ale na důchodech a...  celý článek

Ilustrační snímek
Vybalancujte čas mezi prací a soukromím. Psycholog radí, jak na to

Věnovat se naplno práci a osobní život potlačit na minimum? Nebo brát zaměstnání jen jako nutnost a žít až večer s rodinou? Ani jedno není správně. Je třeba...  celý článek

Ilustrační snímek
Kvíz: Vyznáte se v novelizovaném zákoníku práce?

Slovo „práce“ zadávají lidé do vyhledávačů nejčastěji v září. Je to možná proto, že řada těch, kteří uvažují o změně zaměstnání, si nechává léto na rozkoukání...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.