Výhody vlastního média
Cena oslovení jednoho čtenáře bývá malá.
I když si možná myslíte, že tisk, grafika a distribuce vlastního časopisu je vysoká, není tomu tak. Opakovaná inzerce v celoplošných denících vás vyjde na víc peněz a navíc nemáte jistotu, že se informace dostanete lidem, pro které je informace určena.
Řízená distribuce.
Možná se vám zdá, že firmě prospěje její zviditelnění v prestižním médiu, ale k čemu to je, když nevíte, kdo si to všechno přečte. U vašeho časopisu si můžete určit vlastní distribuci, materiál můžete zaslat právě tomu, koho chcete oslovit.
Vlastní materiál je efektivním komunikačním kanálem mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci.
Do magazínu se tak dostanou novinky a záměry firmy, které je třeba, aby zaměstnanci znali, ale není efektivní, aby se kvůli tomu svolávaly celopodnikové porady. Zároveň můžete v rámci vlastního média vyžadovat zpětnou informaci od zaměstnanců.
Firemní periodikum nemusí být ztrátová záležitost.
Kdo říká, že se nemůžete chovat tržně a svoji volnou plochu v materiálu nabídnout k inzerci společnosti, která není váš konkurent? Toto je výhodné zejména v regionech, kde se firmy dobře znají a je jim známo, že například prezentace v časopise silného místního partnera prospěje i jejich značce.
Rady, jak uspět
Pokud uvažujete, že si vlastní médium budete vydávat, buďte vždy obezřetní, zda výrobu zvládnete v rámci firmy nebo ne. Pokud jste výrobní firma a s produkcí marketingových materiálů nemáte velkou zkušenost, obraťte se na renovovanou PR agenturu, která vám časopis může připravit na klíč. Není nic horšího, než časopis s rozmazanými fotkami, gramatickými chybami a hloupými a nudnými texty. Tím byste svoji image moc nezlepšili.
Řada firem si myslí, že do vlastního periodika musí „nacpat“ co nejvíce firemních informací, rozhovorů s panem ředitelem a technických dat. Všeho ovšem moc škodí – ruku na srdce, myslíte si, že vás potenciální klient či zaměstnanec bude číst 50 stránek o tom, jak společnost získala ISO? Například magazín Volva V-style na prvních padesáti stranách neukáže ani jedno své auto a ani jednou nejmenuje svoji firmu. Víte, že Vodafone má magazín rozdělený na dvě striktní části: life stylovou (počtení pro zákazníky) a firemní (nabídka služeb a telefonů)? Interní časopis ČSA má zase logo až na předposlední stránce v tiráži a na titulní straně nemá žádného manažera firmy, ale fotografie letadel, oblak a letiště. Časopis pivovaru Bernard informuje o cestování i lokální historii města Humpolec.
Zlatý středník
Firemní časopisy mají dokonce vlastní soutěž - Zlatý středník, který je pořádán PR Klubem ČR ve spolupráci s Marketingovým klubem ČR, Českou marketingovou společností a Asociací public relations agentur. Soutěží se v kategoriích Nejlepší interní časopis, Nejlepší B2C časopis, Nejlepší firemní profil, Nejlepší katalog zboží B2C a Nejlepší interní noviny.
Kromě ocenění v rámci kategorií udělila porota i ceny Za nejlepší titulní stranu, Za nejlepší grafickou úpravu a Za nejlepší obrazovou výbavu. Soutěž se týká firemních tištěných periodik a neperiodik určených k reprezentaci či prezentaci výrobků zákazníkům, obchodním partnerům nebo zaměstnancům. Může se jí zúčastnit jakákoliv společnost působící v České republice, která vydává publikace dle stanovené nomenklatury, či agentura nebo jiná třetí osoba, která takové publikace zpracovává pro společnost působící na tuzemském trhu.