Investice

Investice | foto: Profimedia.cz

Proč vydávat firemní časopis

  • 1
Řada podniků se často potřebuje pro své klienty, zákazníky a ostatní cílové skupiny zviditelnit. Firma chce publikovat nový výrobek, změnu adresy či spojení s dalším partnerem, a proto využívá inzertní plochy v novinách a časopisech. Existuje ale i další alternativa - vlastní časopis.

Výhody vlastního média

Cena oslovení jednoho čtenáře bývá malá.
I když si možná myslíte, že tisk, grafika a distribuce vlastního časopisu je vysoká, není tomu tak. Opakovaná inzerce v celoplošných denících vás vyjde na víc peněz a navíc nemáte jistotu, že se informace dostanete lidem, pro které je informace určena.

Řízená distribuce.
Možná se vám zdá, že firmě prospěje její zviditelnění v prestižním médiu, ale k čemu to je, když nevíte, kdo si to všechno přečte. U vašeho časopisu si můžete určit vlastní distribuci, materiál můžete zaslat právě tomu, koho chcete oslovit.

Vlastní materiál je efektivním komunikačním kanálem mezi zaměstnavatelem a zaměstnanci.
Do magazínu se tak dostanou novinky a záměry firmy, které je třeba, aby zaměstnanci znali, ale není efektivní, aby se kvůli tomu svolávaly celopodnikové porady. Zároveň můžete v rámci vlastního média vyžadovat zpětnou informaci od zaměstnanců.

Firemní periodikum nemusí být ztrátová záležitost.
Kdo říká, že se nemůžete chovat tržně a svoji volnou plochu v materiálu nabídnout k inzerci společnosti, která není váš konkurent? Toto je výhodné zejména v regionech, kde se firmy dobře znají a je jim známo, že například prezentace v časopise silného místního partnera prospěje i jejich značce.

Rady, jak uspět

Pokud uvažujete, že si vlastní médium budete vydávat, buďte vždy obezřetní, zda výrobu zvládnete v rámci firmy nebo ne. Pokud jste výrobní firma a s produkcí marketingových materiálů nemáte velkou zkušenost, obraťte se na renovovanou PR agenturu, která vám časopis může připravit na klíč. Není nic horšího, než časopis s rozmazanými fotkami, gramatickými chybami a hloupými a nudnými texty. Tím byste svoji image moc nezlepšili.

Řada firem si myslí, že do vlastního periodika musí „nacpat“ co nejvíce firemních informací, rozhovorů s panem ředitelem a technických dat. Všeho ovšem moc škodí – ruku na srdce, myslíte si, že vás potenciální klient či zaměstnanec bude číst 50 stránek o tom, jak společnost získala ISO? Například magazín Volva V-style na prvních padesáti stranách neukáže ani jedno své auto a ani jednou nejmenuje svoji firmu. Víte, že Vodafone má magazín rozdělený na dvě striktní části: life stylovou (počtení pro zákazníky) a firemní (nabídka služeb a telefonů)? Interní časopis ČSA má zase logo až na předposlední stránce v tiráži a na titulní straně nemá žádného manažera firmy, ale fotografie letadel, oblak a letiště. Časopis pivovaru Bernard informuje o cestování i lokální historii města Humpolec.

Zlatý středník

Firemní časopisy mají dokonce vlastní soutěž - Zlatý středník, který je pořádán PR Klubem ČR ve spolupráci s Marketingovým klubem ČR, Českou marketingovou společností a Asociací public relations agentur. Soutěží se v kategoriích Nejlepší interní časopis, Nejlepší B2C časopis, Nejlepší firemní profil, Nejlepší katalog zboží B2C a Nejlepší interní noviny.

Kromě ocenění v rámci kategorií udělila porota i ceny Za nejlepší titulní stranu, Za nejlepší grafickou úpravu a Za nejlepší obrazovou výbavu. Soutěž se týká firemních tištěných periodik a neperiodik určených k reprezentaci či prezentaci výrobků zákazníkům, obchodním partnerům nebo zaměstnancům. Může se jí zúčastnit jakákoliv společnost působící v České republice, která vydává publikace dle stanovené nomenklatury, či agentura nebo jiná třetí osoba, která takové publikace zpracovává pro společnost působící na tuzemském trhu.

popisekPODNIKATELÉ, POZOR NA ÚNOSCE!
Jak se bránit?