Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prodám nevhodný dárek. Internetové bazary se po Vánocích plní

  15:00aktualizováno  15:00
Nevhodné dárky poslouží jako putovní dárek, čím dál častěji ho ale zklamaní obdarovaní prodávají na inzertních serverech. Letos Češi nechtěli zejména adrenalinové zážitky a erotické prádlo.

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

Nevhodné dárky nemusejí znamenat jen umělý úsměv pod stromečkem a „děkuju“, které drhne v hlase. Dražší zboží zaplaví po Vánocích všechny inzertní weby, přes které lidé nabízejí aukční nebo bazarové zboží.

Extrémy a erotika v Čechách nelákají

Středisko analýz a empirických výzkumů letos podrobilo vánočnímu dotazníku 7 395 Čechů a zjistilo, že ponožky už nejsou nevhodným dárkem číslo jedna.

Vánoční pohodu nejvíce naruší poukázka na adrenalinový zážitek. Tento dárek označilo 9,8 procenta lidí za nechtěný. Radost pod stromečkem neprojeví dalších 8,6 procenta respondentů, když ve svém balíčku najdou erotické prádlo nebo erotické pomůcky. Na třetím místě se umístil prostředek na hubnutí. Následují ho dárky jako alkohol, zmiňované ponožky a běžné spodní prádlo nebo věci do domácnosti.

Při otázce „Který dárek považujete za nejlepší?“ projevilo 42,7 procenta lidí radost nad každým dárkem, který dostanou. Jakmile ale přišla otázka na dárek nejhorší, vděčnost rázem poklesla, a to na 34,2 procenta.

Co s dárkem? Ty dražší se prodají na internetu

Prodám překvapení

Na zahraničních aukčních serverech se množí nabídky nerozbalených balíčků. Prodávající se tak zbavuje dárků od bývalého partnera, tchyně nebo neoblíbeného kolegy.

Z levnějších dárků se často stává dárek putovní, který obdarovaný daruje někomu jinému. Hodnotnější věci, jako elektronika, drahá kosmetika nebo móda, lidé vystavují na inzertních webech. Aukční server Gumtree.com zjistil, že nevhodné dárky mají hodnotu 43,50 libry (asi 1 531 korun). Money Advice Servise dokonce udává průměrnou hodnotou 54 liber na každého (asi 1 900 korun).

A jaké nevhodné dárky lidé nabízejí nejčastěji on-line? Loni se s přízviskem „unwanted gift“ nejčastěji prodával iPad Air nebo album Lady Gaga, píše The Guardian.

Zajímavé údaje přišly letos z londýnské agentury IMC Research, podle které dostává nevhodný vánoční dárek 38 milionů Britů (v Británii žije přes 64 milionů obyvatel). Více než čtvrtina z nich pak zboží prodá na internetu, většinou na eBay. Výzkum také ukazuje, že špatné dárky řeší spíše ženy nebo že se do vkusu nejméně trefují kolegové z práce.

Jak prodat nevhodný dárek na internetu

Pošlete ho dál

Netrefili se blízcí do vašeho vkusu? Oblečení, elektroniku nebo kosmetiku prodáte na inzertním webu Jarmark.iDNES.cz. Zdarma a bez provize.

Nečekejte na další Jarmark. Nakupujte a prodávejte celoročně na Jarmark.iDNES.cz

Následující tipy vám pomohou prodat nevhodný dárek rychle a za adekvátní cenu.

  • Pokud je vám už pod stromečkem jasné, že dárek pošlete dál, ani ho nevybalujte. Leda by příbuzní trvali, že ten svetr/kuchyňský robot/parfém musíte vyzkoušet.
  • Předem zjistěte, v jakých případech a kolik si daný inzertní server účtuje za provizi. Prodej dražších výrobků vás může stát stovky korun.
  • Vyfoťte zboží aspoň jednou a raději nestahujte obrázky z obchodů. Když je ale použijete, uveďte zdroj.
  • Přesný název výrobku pomůže najít váš inzerát. Opište ho především do názvu inzerátu, obecné názvy jako „tablet“ zapadnou.
  • Dodatkem „nevhodný dárek“ kupujícímu vysvětlíte, proč se zboží zbavujete nebo proč dáváte za tak nízkou cenu. Nebude mít podezření na skrytý kaz.
  • Nezapomeňte se zmínit, že zboží je v záruce. Záruční list pak ke zboží přidejte.
  • Počítejte s povánočními slevami. Za plnou původní cenu, navíc s poštovným, zboží neprodáte. Zato poloviční cena působí na kupujícího přímo magicky.
  • Předem si spočítejte, kolik budete účtovat poštovné. Liší se podle rozměrů a hmotnosti. Přesně vám ho určí formulář České pošty.


Hypotéční kalkulačka

let %
Vypočítat
Měsíční splátka Zjistit přesnější výpočet




Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.