Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Profil produktu: Expresní linka Komerční banky

  0:01aktualizováno  0:01
Expresní linka Komerční banky je klasickým produktem přímého bankovnictví, který představuje jeden ze způsobů, kterými mohou klienti této banky obsluhovat své účty.
Expresní linka Komerční banky je klasickým produktem přímého bankovnictví, který představuje jeden ze způsobů, kterými mohou klienti této banky obsluhovat své účty. Stejně jako většina jiných přímých komunikačních kanálů umožňuje i Expresní linka přístup k účtu nepřetržitě sedm dní v týdnu a 24 hodin denně. Vyplatí se proto především zaměstnaným lidem, kteří potřebují mít přístup ke svým penězům bez ohledu na otevírací dobu své banky.

Kvalitní služby za vyšší cenu

Telebanking Komerční banky patří na českém trhu k těm dražším produktům svého druhu, na druhou stranu však spadá bezpochyby mezi ty nejkvalitnější. Mezi dražší produkty se Expresní linka neřadí ani tak pro měsíční poplatek 49 Kč, ale spíše pro vysoké poplatky za účetní položky. Pokud totiž klient chce provést standardní převod ze svého účtu u KB na účet vedený u jiné banky, zaplatí kromě účetní položky 2,90 Kč také poplatek 2 Kč za mezibankovní platební styk a převod ho tak přijde na necelých pět korun. Uvedený poplatek se také vztahuje jen na prvních 30 operací v měsíci, každá další účetní položka Vás přijde na 7 Kč.

Poplatky spojené s používáním EL KBCena v Kč
Zřízení službyzdarma
Měsíční poplatek49,-
Korespondence vyžádaná  klientem odeslanáelektronickou cestouzdarma
faxemzdarma
listovní zásilkou25,-
Automatické zaslání SMS zprávyzdarma
Účetní položka2,90

Co Vám Expresní linka umožní?

Po vytočení bezplatného čísla 0800 / 11 11 24 je klient spojen s telefonním bankéřem (nebo bankéřkou), který by měl být zárukou srozumitelného a bezproblémového vyřízení Vámi požadované záležitosti. Na rozdíl od některých konkurenčních produktů poskytuje Expresní linka velmi širokou škálu služeb, které jejím prostřednictvím můžete uskutečnit. Jedná se především o následující úkony:

  • sdělení zůstatků a pohybů na Vašich účtech
  • provedení jednorázového příkazu k úhradě v rámci ČR v Kč, v cizí měně pouze v rámci KB
  • podání žádosti o vydání platební karty, její stoplistace v případě ztráty (odcizení) a nebo reklamace transakcí
  • otevření termínovaného účtu
  • zadání, změna a zrušení trvalých příkazů k úhradě
  • povolení, změna a zrušení inkasa
  • nastavení SIPO
  • nastavení pravidelného zasílání SMS zpráv o stavu Vašeho účtu nebo o aktuálních měnových kurzech
  • řešení veškerých reklamací
  • uzavření smlouvy o investování do podílových fondů Investiční kapitálové společnosti KB
  • informace o produktech KB, aktuálních úrokových sazbách a poplatcích, aktuálních měnových kurzech apod.

Jak je na tom konkurence?

Jak již bylo řečeno výše, patří Expresní linka Komerční banky k těm dražším produktům na trhu. V její prospěch hovoří ovšem nadstandardně široké spektrum poskytovaných služeb, a to především vůči některým konkurentům, kteří poskytují přes telefon jen ty nejzákladnější operace. U některých konkurentů také zaráží fakt, že v dnešní době poskytují telefonní bankovnictví jen v době, kdy má otevřeno pobočka – zde potom více méně ztrácí přímé bankovnictví smysl.

PoložkaExpresní linka KBČSOB Linka 24Sporotel (Česká spořitelna)Telefon Service Bank Austria CreditanstaltTelefon Banka GE Capital Bank
Zřízenízdarmazdarmazdarmazdarmazdarma
Měsíční poplatek49,-zdarmazdarma*50,-zdarma
Převod v rámci banky2,904,-2,-7,-2,-
Převod do jiné banky4,906,-4,-7,-2,-
* do zprovoznění klientského centra, poté 10 Kč

Pro a proti Expresní linky

Výhody produktu:

  • široké spektrum služeb, které můžete přes telefon využít
  • rychlé přijetí hovoru v klientském centru v porovnání s některými konkurenty
  • bezplatná linka (u některých bank je linka zřízena na běžně placené lince)
  • nepřetržitý provoz (ani toto není u některých bank samozřejmostí)

Nevýhody produktu:

  • vyšší cena – tato výhrada se týká především poplatku za účetní položku

Je Expresní linka tím nejlepším přístupem do Komerční banky?

V rámci nabídky přímého bankovnictví Komerční banky konkuruje Expresní lince především nováček, jímž je internetové bankovnictví s názvem Mojebanka. I když primárně je určeno toto internetové bankovnictví především právnickým osobám a podnikatelům, lze s ním obsluhovat i osobní účty. Tomu je přizpůsobeno i spektrum činností, které lze prostřednictvím systému Mojebanka vykonávat – jde např. o možnost odeslání dávky dat ve speciálním formátu do banky nebo zařazení příkazu k úhradě do seznamu, odkud může být později vyslán i jinou osobou (která je majitelem zmocněna). Tyto služby jsou tedy přizpůsobeny především pro klienty s vysokým počtem operací.
Systém Mojebanka lze tedy doporučit jen osobám, které uskuteční během měsíce mnoho transakcí a potřebují mít velmi dobrý přehled nad svými prostředky v každém okamžiku. Nejen vzhledem k vyššímu poplatku za internet banking (75 Kč měsíčně) je pro běžného občana zcela jistě výhodnější Expresní linka, která taktéž umožní přístup k penězům v jakémkoli okamžiku a neocenitelná je jistě i podpora osobního bankéře na druhém konci linky.

Jaká je Vaše zkušenost s Expresní linkou Komerční banky nebo s telebankingem od jiné banky? Využíváte služeb přímého bankovnictví?

Autor:


Jak si vybudovat finanční rezervu

měsíců % měsíců
Vypočítat
Měsíčně spořte
Zjistit přesnější výpočet


Hlavní zprávy

Další z rubriky

ČSOB včetně Poštovní spořitelny má mobilní peněženku (Na Nákupy), kterou...
Revoluce v placení: Chytrým mobilem platí v obchodech už tisíce Čechů

Placení mobilem se v Česku stává hitem podobně jako placení pípacími kartami. Mobilní peněženku už využívá přes 15 tisíc Čechů a počty uživatelů každým dnem...  celý článek

Ilustrační snímek
Nejlepší finanční produkty roku: nejvíc boduje Equa bank a Air Bank

V soutěži o nejlepší finanční produkty roku zvítězila mezi bankami v kategorii běžných účtů Equa bank. Nejlepší spořicí účet má Sberbank a nejlépe hodnocený...  celý článek

Bezkontaktní karta odmítla třikrát poslušnost. Transakce proběhla až po vložení...
Sonda: proč vám bezkontaktní karta odmítne při placení poslušnost

Bezkontaktní karty už prakticky převálcovaly ty klasické. Používá je v Česku přes 84 procent lidí. Placení je s nimi opravdu svižné. Zvlášť u plateb do...  celý článek

Další nabídka

Kurzy.cz

Trhy jsou na prahu obratu dolů, shodují se BoA, Citi, SocGen i Morgan Stanley
Trhy jsou na prahu obratu dolů, shodují se BoA, Citi, SocGen i Morgan Stanley

Globální finanční trhy jsou v poslední fázi své rally před obratem v cyklu. Shodují se na tom stratégové bank na Wall S... celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.