Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: Profimedia.cz

První den dovolené může být vražedný. Nezapomeňte si ho pojistit

  • 34
Stačí málo a první den dovolené může být zároveň také poslední. Podle zkušeností zaměstnanců asistenčních společností v tento den hrozí nejvyšší riziko. Vinu na tom nese především zvýšená únava po dlouhé cestě, změna klimatu nebo psychická zátěž.

Na první den dovolené se při uzavírání cestovního pojištění často zapomíná.

Další častou chybou je opomenutí některých rizikových činnosti, kterými si lidé dovolenou zpestřují. Adrenalinové sportovní aktivity běžné pojištění nekryje a pokud se při nich zraníte, od pojišťovny nemusíte dostat ani korunu.

Asistenční služby jsou pro cestovní pojištění nezbytné

Pokud vás v zahraničí zaskočí nečekaná nemoc nebo úraz, může se hodit pomoc asistenční služby. Jejím hlavním úkolem je řešit nečekané krizové situace, při nichž je především potřeba jednat rychle.

Asistenční služba vám tak například pomůže vyhledat nejbližší zdravotnické zařízení a zajistí ošetření včetně převozu do lépe vybaveného zařízení. Pokud budete mít problémy se se zdravotnickým personálem domluvit, sežene vám tlumočníka.

Proto je velmi důležité mít u sebe vždy kontakt na asistenční službu, abyste se s ní mohli co nejdříve spojit a svou situaci řešit. Stačí zaslat například SMS na číslo asistenční služby s kontaktem, kam vás mají zavolat. Může to být i telefonní číslo lékařského zařízení, kde vám budou poskytovat ošetření.

doporučení asistenční společnosti

• Dobře se pojistěte na činnost, kterou budete v zahraničí vykonávat (např. rizikové sporty, vysokohorská turistika, potápění).

• Pojistěte se i na první den, kdy se do místa dovolené přesunujete (hrozí větší riziko nehod, psychická zátěž, změna klimatu).

• V případě pojistné události vždy co nejdříve kontaktujte asistenční službu.

• Mějte u sebe vždy kartičku svého cestovního pojištění i asistenční služby.

• Mějte u sebe mobilní telefon s aktivovaným roamingem nebo telefon pro provoz v lokální síti.

Zdroj informací: Europ Assistance ČR

Zaměstnanci asistenční služby doporučují uložit si veškeré kontakty na ně do mobilu a to pro případ, že nebudete mít u sebe kartičku s údaji, kterou dostanete při uzavření cestovního pojištění.

V kompetenci asistenční služby je také informování rodinných příslušníků, a pokud vás hospitalizují, tak i jejich doprava za vámi. Když nebudete schopni dostat se vlastními silami zpět domů, zajistí vám převoz. Pochopitelně se postarají i o repatriaci ostatků zemřelého klienta.

Náklady na asistenci mohou překročit miliony

V loňském roce si pomoc cestovní asistence společnosti Europ Assistance vyžádalo 7 373 klientů, přičemž průměrné léčebné náklady na jednu pojistnou událost byly 7 540 korun.

rámcové náklady

Přehled rámcových nákladů na pojistné události cestovní asistence pro rok 2009

Průměrný náklad na jednu pojistnou událost 7 540 korun
Nejvyšší náklad na jednu pojistnou událost 3 306 800 korun
Nejvyšší náklad na hospitalizaci
(klient s mrtvicí v Kanadě)
3 208 000 korun
Nejvyšší náklad na repatriaci
(letecká)
1 609 600 korun
Průměrný náklad na leteckou repatriaci 76 800 korun
Průměrný náklad na pozemní repatriaci 28 000 korun
Průměrný náklad na ambulantní ošetření 3 900 korun

Zdroj informací: Europ Assistance Česká republika

Typickými destinacemi pro pojistné události, tedy úrazy, jsou alpské země, Rakousko a Itálie. S problémy trávicího traktu se na asistenci nejčastěji obracejí lidé pobývající v Egyptě a ti, kteří tráví dovolenou u moře (kromě Egypta například v Řecku nebo Bulharsku) častěji vyhledávají asistenční služby při infekcích dýchacích cest.

Přehled příčin zásahů asistenční služby v roce 2009

Zdroj informací: Europ Assistance ČR; graf zvětšíte kliknutím